Schimmel Katinka weer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkebel

Schimmel Katinka weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 11:20

:wave:

Gister heeft Marieke (Curly2day) weer nieuwe foto's gemaakt, bedankt daarvoor :D

Het rijden ging niet geweldig, het waaide nogal en daar reageerd Katinka nogal op, uiteraard dus wel een punt om aan te werken!

We hebben ondertussen een nieuw zadel, ff weer wennen dus maar hij zit wel super lekker :j Qua rijden probeer ik erg op m'n houding te letten. Verder proberen we vanuit de ontspanning naar aanspanning te rijden. Wanneer ze lekker los is (dmv veel overgangen, tempowisselingen en wendingen) kun je er namelijk heel fijn mee rijden :j
En oja ik heb de beste smoes ooit: M'n jas vertekend een beetje, lijkt alsof ik een hele bolle rug heb *D

Graag commentaar en tips!

Afbeelding
Beetje een nietszeggende foto, maar wel even goed om m'n houding te bekijken!
Moet mezelf lang maken, recht op zitten en mag m'n handen wat meer dragen.

Afbeelding
Uiteraard ben ik tijdens het rijden enkel en alleen op mijn paard geconcentreerd :')

Afbeelding
Hakken uitdrukken en de achterhand mag wat actiever. 'T lijkt alsof ze enorm duikt van voren, maar de foto is een beetje uit een rare hoek genomen ;)

Afbeelding
Achterhand moet actiever, dan duikt ze niet zo op de voorhand :)

Afbeelding
(Op m'n linkerbeen na) een fijn plaatje vind ik zelf :D

Afbeelding
Moet mezelf lang maken _-:(

Leef je uit :Y)

Bonny1997

Re: Schimmel Katinka weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:26

Heeeej,
ik vind het er goed uit zien hoor, en je verbeter puntjes geef je zelf al aan.
Mag ik misschien weten hoe oud ze is?
Ze ziet er prachtig uit.

veel Suc6 nog met rijden

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:27

Netjes Vera! Je hebt haar lekker aan het lopen.
Zou je je beugels niet een gaatje langer maken? Misschien is het dan ook makkelijker om jezelf langer te maken!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:28

leuk paardje! ik heb op sommige foto's het idee dat je beugels wel 1 gaatje langer kunnen?

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:34

Ziet er leuk uit Vera leuk stel zijn jullie zo samen.
Je verbeter punten geef je zelf al aan,inderdaad een gaatje langer zitten zal misschien net wat makkelijker uit komen met je zit.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:38

Daar hebben we tinkerbel weer !

@ Vera: had je je beugels nu weer terug op je vorige lengte of had je ze al langer, misschien kunnen ze anders nog een gaatje langer ?

QuietWater

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:38

Op de een of andere manier hebben schimmels in de winter altijd een hoog schattigheidsgehalte! Het lijkt me een lief paard.
Je zit kan iets ontspannender, maar is beter dan de meeste HAW-ruiters die ik hier zie.
De laatste foto vind ik erg raar, de achterhand lijkt heel scheef (het rechterachterbeen is links van het rechtervoorbeen, terwijl het linkerachterbeen juist naar rechts lijkt te gaan). :P
Ehm verder.. tja beugels gaatje langer zou mooier staan en misschien ook beter zijn voor je zit, is aan jezelf te beoordelen of het ermee verbetert en misschien af en toe iets meer de neus eruit rijden.
Succes!

Karinvdtoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:41

Ik zou inderdaad je beugels 1 gaatje langer doen. Verder vind ik dat je een zeer nette houding hebt! En het rijden er vriendelijk uit ziet!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 11:41

Ik had m'n beugels op 't oude zadel al langer, maar bij deze denk ik vergeten, zal dat v/d week eens ff doen ja :j

@QuietWater, het is inderdaad een superlief paard, ook in de zomer *D Huh die laatste foto is idd raar nu je het zo zegt..

Ze is trouwens bijna 17 :) (nog 20 dagen haha)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:41

Nog een keer, de volgende keer maken we ook wat galop foto's, valt me op dat we die er niet bij hebben zitten, dus wanneer gaan we weer......hihi

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 11:45

Haha zegt u het maar :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:46

Leuke foto's vera :D Op sommige foto's heb ik het idee da tze wat kort in de hals lijkt te worden, misschien dat dit te maken heeft met het feit dat het achterbeen dan net niet helemaal fijn doorkomt... Maar het beeld ziet er al super uit en puntjes om te werken hou je toch altijd :D

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:47

wat een leukerd toch!

Inderdaad je beugelriemen een gaatje langer maken.. ik heb precies hetzelfde maar verder..helemaal top!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:56

Ziet er zeer vriendelijk uit!

zoals iedereen al zei (ik val dus in herhaling) misschien beugels wat langer en proberr som siets meer het neusje eruit te rijden, ze komt nu af en toe achter de loodlijn lijkt het op de foto's, zijn misschien moment opnamen maar probeer er op te letten.

Verder geeft het een fijn beeld! Leuk beestje, leuke combi!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:58

Detail: De neusriem zo is niet toegestaan op wedstrijden. (Nee, dit is geen wedstrijd, snap ik, maar denk zeg het even...) Bij een gecombineerde neusriem moet een sperriem gebruikt worden.

Verder meer werken aan de achterkant, en minder aan de voorkant! De op een na laatste foto vind ik ook erg leuk.

Edit: heb toch wel een zwak voor witjes.... (zie profiel ;) )

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 12:00

Schimmels zijn ook gewoon leuk :D
Neusriem weet ik idd, op wedstrijd hebben we ook een ander hoofdstel (met sperriem), toch bedankt voor je opmerking!

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:42

Vera leuke foto's hoor!!! Ziet er netjes uit!!

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:22

eigen verbeterpunten ben ik het mee eens en op de beugels een gaatje langer.. maar let er ook op dat je goed naar voren blijft kijken en niet naar de hals houding van je paard :-P
veder ziet het er netjes uit hoor

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:27

beugels voor de rest goed mooie pony ook hoe oud is ze?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:33

Geloof dat je lekker met haar aan het werken bent Vera, je weet goed hoe je deze pony moet rijden en hoe ze gaat lopen, je denkt er echt over na!

Vind trouwens je houding zo slecht nog niet, je zegt zelf al waar je aan moet werken (het lang maken), misschien je beugels idd even eentje langer doen. Over het algemeen loopt ze netjes aan de teugels, je gaat natuurlijk L1 starten dus echt hoger in de oprichting hoeft ze nog niet perse, maar let er wel op dat ze niet te eng in de hals gaat worden, ze loopt nu echt net op de loodlijn.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:38

Ik vind de foto's ook een prettig beeld geven.
Pony loopt idd wat op de voorhand, maar ze is ook flink op de voorhand gebouwt, dus dit zal altijd een moeilijk punt blijven

Blijf je hoofd recht boven je schouders houden, bekken wat meer kantelen en schouders naar achteren, dan is het plaatje helemaal af :D

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:46

Wat een mooi paardje!

TOen ik de foto's zag, dacht als "puntje" dat je haar misschien iets meer ruimte mag geven van voren. Dat zal ze haar hals beter als "balansstang" kunnen gebruiken, waardoor ze haar gewicht ook meer op haar achterhand kan plaatsen.

Je ziet nu dat ze wat op de voorhand loopt en iets achter de loodlijn. Let erop dat het punt tussen haar oren het hoogste punt moet zijn. Nu heeft ze die knik bij haar 3e halswervel zo'n beetje. Dat is voor even niet erg, maar ik zie het op alle foto's, dus dan constateer ik dat ze die houding ook continue heeft.

Verder ziet het er ontspannen uit! je houding vind ik niet storend, maar probeer iets ontspannender te gaan zitten met je schouders naar achter.

Succes met dit mooie beessie! :D

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:48

En je peesbeschermers zitten verkeerd om.. ;)
De sluiting hoort aan de buitenkant (tenzij dit hele speciale zijn natuurlijk :o )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:53

Idd nu zie ik het van die peesjes ook, klittenband in principe altijd aan de buitenkant en naar achteren wijzend, dan zitten ze bij de meeste peesjes altijd goed.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:02

Veer, je hebt haar zo fijn aan het lopen. Blijf het telkens zeggen: je bent zo'n leuke combi met haar! En een plezier dat je erin hebt!, super
Je eigen commentaar heb je eigenlijk al gezegt, idd misschien beugeltjes 1 gaatje langer..

Over die peesbeschermers, ik dacht wel dat deze goed zitten. Deze gaan (dacht ik?) door een ringetje weer terug,toch?