Thuis aan het trainen met wissels, appuyementen, etc. en op wedstrijd rij ik in het M1, niet met topresultaten, maar wel winstpuntjes, en dan vanuit het niets ben je haar helemaal kwijt!
Op wedstrijd is ze altijd overdreven heet, geïrriteerd, stuiterig en kropt zich op... ==> Stress. Ik wordt er onzeker van, maar als ik dat los kan laten rijden we toch redelijk. Twee weken geleden 179 (2e v/d 5) en 185 (1e v/d 4), vorige week 176 en 178 (ca. 13e van de 21, maar op deze locatie is ze op haar 'ergst'). Mijn punten gaan van 7's tot 4en... Zo wisselend is ze ook...
Thuis is ze stuk relaxter en kan ik al wat moeilijker stukken oppakken. Over het algemeen hebben we problemen met de aanleuning, maar dit verbeterd vanzelf als je haar aan het werk houdt en goed naar je hand probeert te drijven. Tijdje ook puur basis gereden om het te verbeteren, maar dan heeft ze te weinig om handen en wordt het erger.
Even situatie schets van vandaag
;Ze liep lekker, wilde graag mijn hand volgen en paar oefeningen erbij, soms even onrustig, maar met wat been kon ik het goed oplossen. Toen lag er een deken op de grond en madame reageerde 'zoals gewoonlijk' overdreven heftig
. Dus paar keer volte gedraaid, zelf tot 20 geteld
, en toen al stuk beter. Overgangen wat geoefent en toen overgang draf - halt...Ze komt omhoog, ze komt 2e keer omhoog en bokt dermate hoog dat ze haar evenwicht verliest, door haar voorbenen gaat en 'boem' daar liggen we....
Zij al snel weer als idioot door de bak heen en ik maar weer opgestapt. Na 10min. rijden maar gestopt (niet dat ze morgen er spierpijn van heeft).Ik heb vanalles al geprobeert... Negeren (dan blijft ze stuiteren) tot rotschop voorruit (dan stuitert ze steeds sneller als ze pissig wordt). Op dit moment draai ik haar, geef ik been en geef ik geen ruimte van voor (gewoon mn handen laten staan). Dit om haar niet te laten 'winnen' en los te gooien. Dit lijkt aardig te werken, tot dit van vandaag wel errûg snel ging...
Ze is medisch helemaal in orde (toevallig vorige week nog bloedtest laten doen nadat ze 'griepje' had en veel bleef drinken/plassen, tevens ook vaak controle van haar spieren). Tevens is haar zadel pas nog gecontroleerd en dat ligt super.
Met betrekking tot haar hete karakter en hormoontjes krijgt ze 'Moody Mare'. Dit scheelt wel iets. Ze is sowieso in de omgang veel opener en met rijden toch 'ietsje' minder geïrriteerd. Verder krijg ze basisbrok (sportbrok lijkt ze geestelijk ook niet te kunnen verwerken) met scheutje olie. Ze staat halve dagen in de paddocks en in de zomer hele dagen in de wei.
Iemand misschien ook zo'n type-tje? Al dé oplossing gevonden?

...).