Afgelopen week heb ik heel veel tips van jullie gehad! Ik heb er hard aan gewerkt en het gaat al iets beter... De tips waren:
- beugels langer, hakken uitdrukken
- handen niet te HOOG.
- actief houden achterhand.
De achterhand actief houden was lastig want de foto's zijn gisteren gemaakt en toen was de bak best hard... Mijn beugels zijn nu 1 gaatje langer en mogen nog wel een gaatje langer maar ik moest even wennen natuurlijk.
Ik hoop dat jullie (weer) even een reactie / tip / suggestie willen plaatsen.
Instappen, mag meer lengte in de hals

Stukje draven, hakken uitdrukken

Klein voltetje, meer heupen indraaien.

Stukje strekken, hier kwam hij iets omhoog met z'n hoofd, aanleuning was niet helemaal oke.

Even tussendoor zijn knappe koppie! (L)

Meer gewicht op binnen beugel. Ik leun teveel op buiten en ga daardoor scheef zitten.

Begin van een stukje schouder voor, achterhand werkt niet helemaal mee...

Met deze foto ben ik eigenlijk wel heel blij!

Nog een stukje strekken, ik had meer mee moeten geven in mijn handen zodat hij meer kon verruimen en ik had rechter op moeten blijven zitten.

Dat waren de foto's! Jammer genoeg waren de galopfoto's veel te veel bewogen!
Ik ben best wel tevreden, meer dan vorige week! Toen was mijn houding echt bagger en ik vind dat ik al vooruit ben gegaan... Wat vinden jullie?
Je kantelt ze, krijg je daar geen last van? En je onderarmen moet één lijn vormen met je teugels, op foto's 3, 7, 8 en 9 is het heel duidelijk. En misschien je beugels juist een gaatje korter, dan kan je je hakken makkelijker uitdrukken. Verder ben je lekker bezig met overgangen, zo hou je je paard actief van achteren, probeer ook schijnovergangen te rijden dus bijv. bijna terug naar stap en dan wegrijden.
En doe die schijnovergangen in alle gangen, dus ook draf en galop. En het kan overal, niet alleen op de lange zijdes maar gebruik ook voltes en diagonalen.