Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ladylay schreef:je hebt je paard heel fijn aan het lopen, echt fijn om naar te kijken.
alleen zoals je zei ontspannen gaan zitten, dan ga je stiller zitten.
en je benen, die bewegen nogal.
desnoods 1 a 2 gaatjes korter zodat jij je hakken kan gaan uitdrukken en dus steun hebt op je voeten.het zou in het begin wel heel vervelend voelen
en probeer hem echt actief te houden, vooral na de galop, dat je terug neemt naar draf en hem aanspoort met je tong. daar loopt ie mooi actief
maar we geven niet op natuurlijk! Het is al enorm verbeterd, maar voor het Z mag het natuurlijk allemaal nog wat netter PonyPower_x schreef:Ik heb wel enkele opmerkingen:
Je zou je handen best wat stiller houden, dat geeft een leuker gevoel voor je paard.
Ook je rug mag je wel iets rechter houden..
Voor de eerste galop ging hij even in protest, daar kan je best wat aan doen
Ik heb niet verder gekeken dan de eerste x galop, maar verder ziet het er best aardig uit
.PreciousViva schreef:Ik vind het er netjes uitzien!
Alleen mag je wel iets rechterop zitten, ziet er netter uit.
Je hebt hem mooi aan het lopen, ondanks dat protest!
en probeer je ellebogen bij je lichaam te houden, zo worden je handen stiller.
Seahorses schreef:Ik vind het er erg beheerst uitzien, mss wel iets te beheerst.
Zorg ervoor dat je het voorwaartse er niet uit rijdt,
Ik denk als je hem iets meer met een 'open" hand rijdt (Dus ook meer je nahd naar voren) dat een aantal storingen al gauw verholpen zijn.

Een kriebeltje is vaak al voldoende
Gimli_ schreef:Dit was toch de Nashua van die bok-steiger-vlieg sessie foto's die je 'n heeele tijd terug hebt geplaatst, of niet?
Prachtig paard, je hebt 'n mooie stille aanleuning, hij mag inderdaad nog íets meer swingen.
Overgang galop-draf wanneer je met je tong klakt zie je dat 't achterbeen er snel bij is, probeer dit in de training veel mee te nemen, zeker als hij zo fijn op je stemhulpen reageert.
Verder super, succes op de hippiade!
Riddikulus schreef:Allereerst gefeliciteerd met je 3e plaats
Misschien kun je eens proberen om vaker te belonen. Ik zie bijvoorbeeld een paard dat heel veel oefeningen keurig uitvoert, zonder daar een beloning voor te ontvangen. Ik snap dat je in de proef ook niet continue kunt belonen, maar misschien kun je dit wel in je training meepakkenEen kriebeltje is vaak al voldoende
Frannik schreef:Riddikulus schreef:Allereerst gefeliciteerd met je 3e plaats
Misschien kun je eens proberen om vaker te belonen. Ik zie bijvoorbeeld een paard dat heel veel oefeningen keurig uitvoert, zonder daar een beloning voor te ontvangen. Ik snap dat je in de proef ook niet continue kunt belonen, maar misschien kun je dit wel in je training meepakkenEen kriebeltje is vaak al voldoende
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in, en dat doe ik ook gedurende mijn hele training, behalve in de proef, wat eigenlijk heel krom is![]()
Daar zal ik zeker aan denken. Heb hem trouwens tijdens het kampioenschap constant toe zitten fluisteren dat hij zo braaf was haha;)