valentino L2 proef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KellyG

valentino L2 proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:10

Dacht laat ik mn paardje ook eens op HAW zetten.
Vorige week zondag hebben we een wedstrijd gehad in het L2.
De wedstrijd zelf was in een binnenbaan, maar het losrijden was in de buitenbaan. Het waaide zo hard, dat mijn paard dacht dat hij moest vliegen, dus het losrijden hebben we achterwegen gelaten ivm mijn veiligheid :D
Resultaat was 176 en 181 (2e plaats) punten

Mn paardje is een ruin die dit jaar 7 jaar wordt. Hij is van stravinskyXX x Esteban
Hij heeft iets aan zn linkerachterbeen, waardoor hij deze niet altijd lekker onder zn lijf kan plaatsen, maar nu hij wat sterker gaat worden, gaat dit steeds makkelijker.

Zal alvast zelf commentaar geven: Niet zo naar beneden kijken :D

wat draf-plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

inzet wijken:
Afbeelding

en wat galop-plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Gulpje

Re: valentino L2 proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:12

Leuk paard! wat heeft hij precies aan zijn achterbeen? Als tip zou ik zeggen, probeer meer rechtop te zitten. Tieten vooruit en schouders naar achteren!

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:12

Wat een mooi team:D

Je hebt een hele mooie houding, Daar wordt ik heleaal jaloers op!
Juist niet meer naar beneden kijken en dan is het plaatje af:D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:13

Ik vind je houding qua naar beneden kijken nog wel mee vallen. Verder vind ik het er netjes uitzien alleen je handen vind ik storend. Op de foto's lijk je vrij streng met je handen en ze lijken ook niet recht op te staan maar wat te neigen naar pianohandjes.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:13

er zit een haak aan zn spronggewricht, valt officieel onder spat, maar zit niet waar spat normaal zit (als ik de veearts moet geloven dan hoor)
toen ik de foto's plaatste zag ik inderdaad ook dat ik op sommige wat voorover val....

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:16

Wordt dat linkerachterbeen dan niet vaak gezien als onregelmatigheid?
Wel een leuk paard!

En het is HAW he? Ik zou dan zeggen voor het mooie je handen iets verder, zo op het zadel kun je ze minder soepel mee laten veren :)

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:21

@patsur: nee je ziet niks aan zn linkerachterbeen qua lopen. In het voorjaar vond ik hem zo slecht buigen naar links. Aande hand daarvan heb ik zijn lijf laten onderzoeken maar hier kwam niks uit. Toen deed de veearts een buigproef en die was ook goed. Toen gelongeerd op het harde ook daar zag je niks. En toen op de volte op het harde en toen kwam de aap uit de mouw.... Hij staat nu op ander beslag en hij doet het er goed op.
Mijn handen zitten inderdaad te dicht bij mn zadel, maar ik heb mijn teugels abslouut niet streng vast, juist heel losjes, hij is heel gevoelig op je hand en been, en bij het minste beetje beweging komt hij er flink tegenin en gooit dan zn hoofd in het plafon. Hij maakt zich bijv bij de galop wel heel erg sterk af en toe, dus dan kan het best zijn dat er wat meer druk op ligt, maar zolang hij het zelf doet, accepteerd hij dit wel

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:21

@noek: bedankt voor je leuke opmerking :D

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:23

Leuke combi!
Die 2e galopfoto is gaaf. 1e niet zo,
oke commentaar....scrollt weer omhoog....handen rechtop, geen pianohandjes!!!

Hihihi

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:27

Ik zie niks aan zijn achterwerk, hij is er juist netjes bij met zijn achterbenen.

Wel mag ie van voor wat losser gereden worden. (waarom rijd je eigenlijk met D-trens?)
En wat meer over de rug.
Ruiter veel meer ontspannen, goed doorademen :D en schouders laten zakken.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:30

@ieneminie: thanks
@crossmonster: is er iets mis met een D-trens dan? (is een gewone vraag hoor, niks sarcastisch) het is een k&k bit Dynamic RS, en mij is verteld dat dit juist heel vriendelijk is...... (ben ook maar een leek hoor) hahaha

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:35

Ik vind julle een leuke combi.. jij een stukje van naoom der voorbeen.. en ik een stukje van Tino zen opgerichtheid.. hebben we een deal haha

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:39

Leuke fotos :D

Let inderdaad wat op je houding en ik zou hem zelf wat lager (eigenlijk vooral wat ronder) ingesteld zien, hij is nu erg gespannen (witte hekjes zijn ook erg eng :) )

Vind het wel knap dat je hier niet ziet hoe sterk hij linksom kan zijn, kan dat iig niet terug zien in de galopfoto's.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:46

@marieke: hij was ook erg gespannen hoor... mn 1e x dat ik aansprong in galop kwam ook met een sessie bokkesprongen :D
gelukkig is hij het dan vaak wel kwijt en kan ik hem "rijden"

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:40

ziet er netjes uit kel, maar paardrijden is leuk dus keep smiling..
enne het naar beneden kijken doe je vaak "stiekem" je hoofd blijft wel naar voren maar enkel je ogen gaan naar beneden.. heb ik ook heel lang gedaan. (nog steeds af en toe) let op dat je je schouders naar achter houdt anders krijg je straks meer last van je rug..
vind je galop foto dat hij precies 1 been op de grond heeft en die hoofdfoto errug gaaf !!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:48

leuke combi :D
oke, ik ben miss een beetje een miggenzifter, maar soms kunnen je onderbenen nog een ietsiepietsie naar achter :)

betty_cham

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:40

rij veel overgangen voor de achterhand. handen rechtop en iets hoger. niet je paard vast pakken als er spanning komt aan de voorkant, dan juist proberen met je binnen been op te lossen. daar moet je paard wel aan wennen dus leren.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:38

Je ziet wel dat ie op de eerste foto's een beetje scheef loopt, wat vaag naar rechts gebogen. Misschien om het linker achterbeen te ontzien?
Maar wat een galopje hé! Mooi hoor ook aansprekend paard :)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:46

crossmonster schreef:
waarom rijd je eigenlijk met D-trens?

Vroeger werd er alleen iets over s&t gezegd, nu ook al over D-trens? Het paard loopt er goed op en dit is nu niet zo'n speciaal bit, heel vriendelijk zoals de TS zelf al zei. Ik vind het maar een rare vraag, maar goed.

Even ontopic terug:
Dat ziet er heel goed uit. Paard is mooi actief en ziet er ontspannen uit. Op de foto's lijkt hij ook mooi door te springen in de galop.
Zelf goed rechtop blijven zitten en handen rechtop houden. Ook je tenen mogen iets meer naar binnen. Gewoon zelf iets meer ontspannen en dan komt dat allemaal goed ;) Veel succes nog, jullie zijn een mooie combinatie.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:21

@Kel, ik had in het vorige topic beloofd dat ik wat zou posten bij jou en Valentino. Allereerst ik vind jullie een ontzettende leuke combi en Tino is écht een leukerd. Als ik dan toch wat opbouwende kritiek moet geven is dat ik vind dat je op de 2de foto wat in 'stoelzit' zit. Tevens denk ik dat ondanks dat hij soms wat heet en tegenstribbelt als je 'aan hem zit' toch moet blijven rijden en niet te afwachtend moet zijn (zo lijkt het een beetje enkele foto's en tevens heb ik dat van jou vernomen toen ik je afgelopen weekend sprak bijv. mbt het achterwaarts)

Oftewel gewoon gaan met die banaan :P You go girl met zo'n leuk en goed paard ;)

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 08:52

bedankt voor de vooral leuke reacties, en wb de tips kan ik jullie alleen maar gelijk geven.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:38

Chique ding :)
Het meeste is al wel gezegd over het rijden.
Probeer zelf te blijven ontspannen vanuit je handen, het ziet er soms nog wat strak uit (met name op de 1e foto).
Verder mag je er wel wat trotser opzitten, niet zo afwachtend!
Succes :D

x.roxane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:04

Mooi paard zeg.
Alleen je handen wat hoger en recht op.
En in galop beter recht op blijven zitten
Verder ziet t er heel goed uit. Ga zo door :D

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:37

Ik mis de nageeflijkheid op de meeste foto's. Je paard heeft amper bespiering in zijn bovenlijn. Hij heeft zn hals er maar op, maar zie geen enkele aanspanning. Daardoor blijft zijn hals ook zo iel en dat voor een 6,5 jarige.

Ik zou dus zeggen, rij hem vaker over de schouder, dus wat dieper en meer in de ontspanning.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 18:42

@pittig ding: sorry, maar in jouw opmerking kan ik me niet echt vinden. Mijn paard heeft een aardige hals, en al helemaal in vergelijking tot 2 jaar terug.