Ray of Light (v.Rubinstein) @Dressuurwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jelsahh

Ray of Light (v.Rubinstein) @Dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 19:15

Met het weer (sneeuw,vries,,) van afgelopen weken hadden we niet goed meer kunnen door rijden.
Nu hebben we het werk weer stilletjes aan terug opgebouwd en heb vandaag eens foto's laten nemen,
zo kon ik zien waar we nog wat aan moesten verder werken,..

Ray of Light is een 7 jarige ruin.
Ik heb hem van Augustus 2008. Ik moest de overgang van de pony's maken, en heb Ray of light daarvoor gekregen.
Einde 2008 hebben we onze eerste 2 wedstrijden gereden waar we op onze 1e wedstijd 2keer 2e werden en op de 2e wedstrijd werden we in de 1e proef 6e en wonnen we de 2e proef.
Nu zijn we fel aan het oefenen op het verzamelen, de contragalop en daarbij ook het appuyeren en de SB.
Mijn eigen les dat ik uit de foto's heb geleert is zeker en vooral meer op mijn kont blijven zitten in galop.
En meer rechter gaan zitten!

Losstappen
Afbeelding
Draven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Door de wending
Afbeelding
Losgaloperen
Afbeelding
Galop
Afbeelding
Andere kant
Afbeelding
Contra galop
Afbeelding
Tussendoor even stappen
Afbeelding
Afbeelding
Daaaag
Afbeelding
Tips zijn altijd welkom maar hou het aub een beetje vriendelijk!

sporter

Re: Ray of Light (v.Rubinstein) @Dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:23

Erg leuk beest om te zien!! Ik vind de foto's zowieso een erg fijn en rustig beeld geven.
Als tip denk eraan dat je je hakken uitdrukt en recht blijft zitten. Dat zijn dingen die iedereen altijd roept, maar als je dat jezelf nu al goed aan leert heb je er later heel veel profijt van. ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:26

Dat is een flinkerd of niet?

Vind het moeilijk om echt rijtechnisch commentaar te geven,daarvoor zijn de foto's niet duidelijk genoeg.

Wat ik in elk geval zie is dat je je schouders meer naar achteren mag houden, en meer op d'n bips mag blijven zitten.

Oh ja en (meestal zie je op bokt juist het omgekeerde) Maar jouw zadel is wel wat aan de grote kant voor jou, ondervind jij daar geen last van?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:27

Mooi dier. Wat mij betreft mag hij wat meer op achter komen en mag jij iets meer op je billen zitten. Ook lijk je me wat gespannen in je bovenlijf zitten, maar dat kan ik mis hebben. Foto's he? :D

Jelsahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 19:30

crossmonster schreef:
Dat is een flinkerd of niet?

Vind het moeilijk om echt rijtechnisch commentaar te geven,daarvoor zijn de foto's niet duidelijk genoeg.

Wat ik in elk geval zie is dat je je schouders meer naar achteren mag houden, en meer op d'n bips mag blijven zitten.

Oh ja en (meestal zie je op bokt juist het omgekeerde) Maar jouw zadel is wel wat aan de grote kant voor jou, ondervind jij daar geen last van?

Ja hij is best een beer voor mij;)
Dank je wel voor je comentaar! ik ga er echt goed op oefenen;)
Eum mijn zadel hebben we op maat laten maken bij de aankoop van hem, in tussen veel afgevallen, en daardoor is mijn zadel aan mijn kont wat te groot, zelf ondervind ik er geen last van, we hebben het vanvoor een klein beetje meer laten opvullen niet veel zodat het voor hem niets veranderd, maar zodat ik wat meer vanachter in het zadel kom, en nu is het voor mij wel goed. Ben niet van zin nog te vermageren, dus zo mag het wel blijven;)
Dank je voor je reactie!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:32

Ik doelde meer op de lengte van het zweetblad :P

Als je nu drijft zit je toch vooral tegen het zweetblad aan?
Maar idd is de zitting ook wat groot, maar dat moet verder niet vervelend zijn, beter iets te groot, dan (wat je hier vaak ziet) een veel te grote derriere in een te klein zadel :+

Jelsahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 19:33

Nikka schreef:
Mooi dier. Wat mij betreft mag hij wat meer op achter komen en mag jij iets meer op je billen zitten. Ook lijk je me wat gespannen in je bovenlijf zitten, maar dat kan ik mis hebben. Foto's he? :D

Ik oefen erop, alleen wil dat soms niet echt mee;)
Mijn bovenlichaam, daar heb ik nog geen commentaar van mn trainster opgekregen (wel dat het meer achteruit moet maar niet dat het te gespannen is, mischien is het omdat ik zoveel van pullen aan had? *D )

@crossmonster: mm het is een enkel zweetblad, dus ik heb sneller contact dan met een dubbel, mischien dat ik er daarom niet veel van voel?

Jelsahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 19:37

Afbeelding

Op deze foto zie je het zadel beter, qua lengte.

katje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:48

Prachtig paard!
Verder sluit ik mij aan bij bovenstaande commentaar. Je houding is niet slecht, let er alleen op dat je op je kont blijft zitten en dat je je bovenlichaam niet naar voor brengt.
Wat ik uit de foto's kan opmaken, loopt je paard actief genoeg, maar hij mag iets meer zakken van achter en dan maar werken aan die oprichting! Klinkt gemakkelijker dan het is, dat weet ik.

betty_cham

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:47

handen iets hoger. veel overgangen rijden voor de achterhand.

Jelsahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:02

betty_cham schreef:
handen iets hoger. veel overgangen rijden voor de achterhand.

Op deze moment oefene we op mijn handen laag, zodat hij meer door de rug gaat lopen.
We zijn veel aan het oefenen om zijn achterhand lager te krijgen, verzamelingen en inderdaat overgangen;)

Dank je wel iedereen voor de reacties

melissa_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:11

mooie foto's en leuk paardje...
alleen soms is zijn hoofd te ver achter de lood lijn.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:38

erg ontspannen vind ik het ogen.
heel sierlijk paardje vind ik t.
ziet er zover ik zie goed uit.
draf mag iets krachtiger als ik het zo zie,meer beweginh,maar he zijn momentopnames.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:42

tof paardje, hij loopt mooi ontspannen. Heb je al eens aan het werk gezien in Lanaken en dat was best goed.
Tot zondag (08/02) in Diepenbeek!!

Jelsahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 16:43

webster543 schreef:
tof paardje, hij loopt mooi ontspannen. Heb je al eens aan het werk gezien in Lanaken en dat was best goed.
Tot zondag (08/02) in Diepenbeek!!

Ja, Lanaken dat was mijn 1e wedstrijd ;)
Tot zondag;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:45

Ziet er heel goed uit zo ik het op de foto's kan beoordelen. Misschien nog een tip: Kan het zijn dat je neiging hebt om in te knikken in je linkerheup? Als dat zo is en je krijgt dat weg, zul je zien dat je paard nog rechtgerichter wordt. Op je achterste gaan zitten, tja, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Wel je onderbeen verticaal houden en niet naar voren steken. Succes. ;)

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 09:35

Ik vind de foto's er erg goed uitzien hoor.
Qua houding ga ik mee met Vur, op één van de galopfoto's lijk je ook iets te knikken in je heup.
Paard loopt zo te zien fijn ontspannen en er lekker doorheen, erg leuk dier :)

Jelsahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 11:53

vur schreef:
Ziet er heel goed uit zo ik het op de foto's kan beoordelen. Misschien nog een tip: Kan het zijn dat je neiging hebt om in te knikken in je linkerheup? Als dat zo is en je krijgt dat weg, zul je zien dat je paard nog rechtgerichter wordt. Op je achterste gaan zitten, tja, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Wel je onderbeen verticaal houden en niet naar voren steken. Succes. ;)

Daar heb je gelijk in, Voor de wissels of het van stap naar galop vb aanspringen knikt mijn heup nog wat in.
Daar werken we aan;)
Dankje toch voor de tip!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:43

Jelsahh schreef:
vur schreef:

Daar heb je gelijk in, Voor de wissels of het van stap naar galop vb aanspringen knikt mijn heup nog wat in.
Daar werken we aan;)
Dankje toch voor de tip!

Graag gedaan. ;)

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:44

leuk paard

bokertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:12

leuk :D
welk nivo zit je?

Jelsahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 19:55

bokertje schreef:
leuk :D
welk nivo zit je?

Ik heb hem nu nog maar een kleine 4 maand onder mij.
Dus we zijn het laagste op concour begonnen. Maar nu zitten we L op wedstrijd en M in de training

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:02

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:02

Erg leuk paard! (Hoe hoog is hij?) Je oogt wat klein op hem, maar dat is het rijden niet aan te zien. Je rijdt hem (voor zover het op de foto's te zien is) goed ontspannen. Dat je wat meer moet zitten geef je zelf al aan. Je beenligging is ook erg mooi. Succes verder samen!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:19

mooi paard! ziet er netjes uit loopt mooi op alle vier de benen, leuke combi ook dekje-paard :D