De foto's mogen dan een paar maanden geleden zijn, maar ze zijn een van de laatste foto's van het rijden voor dat hij een blessure kreeg en god representatief voor ons niveau. hij heeft helas 3,5 maand moeten stappen vanwegen een verrekt bandje n zijn achterbeen. 2 weken terug mochten we weer rijden maar toen verstapte hij zich
en mochten we dus nog een 4 weken stappen. We hebben nu nog 2,5 weekte gaan en dan kunnen we weer lekker op gaan bouwen.Over thore: hij is een 10 jarige friese ruin van 1.65 en hij heeft nu 9 winstpunten in het Z1. Waar we voor de blessure en dus ook met deze trainingsweek vooral aan werkten was het sluiten in de galop, het appuyeren in galop en zijn hoofd-hals houding. Hij heeft nog al de neiging om in dezelfde houding te lopen, netjes boven in, maar dat wordt hij niet altijd fijner op. ik wissel nu veel af in lang/laag, oprichting en dan weer wat dieper rijden. in tegenstelling tot velen friezen heeft deze namelijk niet de neiging om te diep te gaan lopen dus als hij het doet, is dit omdat ik dit van hem vraag om hem wat fijner te maken en daarna weer wat meer op kan richten en zijn rug beter gebruikt.
mijn aanmerkingen/aandachtspunten:
- hakken meer uitdrukken
- handen niet te hoog
- los in het lijf laten lopen
- actieve achterhand
Nou hier komen de foto's. ik ben benieuwd wat jullie van mijn "Dressuur fries" vinden
En als er nog tips zij voor het aanleren van de wissels, die zijn zeer welkom

Even wat lager en ronder instappen. Dat rondere deed ik bewust om hem beter over de rug te laten lopen aangezien meneer daar vaa moeite mee heeft of geen zin.

even rustig losrijden in draf, over de rug en een nog wat rustiger tempo om even los te komen. Dit was die dag wel nodig aangezien we de dag ervoor veel aa de galop hadden gewerkt en datkost hem gewoon veel kracht.

Nog aan het losrijden. Volgens mij had ik lol

uit een veemd hoek genomen maar ik ben wel tevreden over dit plaatje, lekker ontspannen.

Het echte werk!
Zo ver ik het kan zien is dit de inzet van een appuyement in galp naar links (wat erg goed gaat, nouja ging voor de blessure haha)
ik gok op een volte... het is net of we omvallen haha

Volte wat sluiten. We kijke hier allebij erg moelijk

Fijn drafje. Actieve achterhand en ook hier vroeg ik hem wat verder door. Zekr in de rechte "oefeningloze " stukken wil hij nog wel eens niet 100% fijn door de nek zijn daarom stel ik hem dan vaak tussendoor wat dieper in, ook om te kijken of hij de kaak goed ontspant (als dat niet zo is krijg je meneer dan echt niet ronder of dieper)

galopje. Vreemd moment...

zo moet het! nu ik nog de goede kant op kijken ipv naar de instructrice

Stukkie stappe tussendoor (moet ook gebeuren
)Dan een foto waar ik erg trots op ben:

thore had altijd veek moeite met appuyeren links. hier hebben we in de traingsweek veel aandacht aan besteed en hij ging echt ieder dag vooruit!
alleen net wat te strenge linkerhand.
Nou brand los zou ik zeggen maar hou het netjes
Voor vragen kun je ook altijd pben!

.
Wat een gave fries!!