Hier weer eens myn 9jarige Friese merrie Agossie. (Rypke×Dirk).
De foto's zyn van een dressuurtraining gister. We zyn nog steeds niet gestart maar de startkaart is eindelyk in aanvraag.
We trainen nu op L2 niveau.
Puntjes om aan te werken zijn het wyken, het sluiten en verzamelen in galop, en verder de schouderbinnenwaarts en
keertwendingen om achterhand enz. We proberen zoveel mogelijk oefeningen mee te pakken in de trainingen en zyn inmiddels
ook begonnen met het oefenen van kleine stukken contra-galop enz.
Ik ben dus nog niet officieel gestart, maar heb wel heel veel getraind zodat ik straks in een keer door kan starten, heb
wel al enkele groentjes gereden met goede resultaten.
Aan myn houding hoeft van my niet zo veel verbeterd te worden, ik heb alleen veel gesprongen afgelopen week en zie dat ik
nu nog net zo zit, ik val wat voorover. Dus daar moet ik even rekening mee houden komende x. En door het voorover vallen kyk ik ook
niet meer altyd voor me uit.
Verder rydt ik mijn paard in heel veel verschillende houdingen, wat opgericht, wat dieper en ronder ingesteld, en ook lang & laag. Ik weet
dat sommige van jullie het niet overal over eens zullen zyn, maar voor myn merrie werkt het fyn zo, en ik kan haar ook weer
uit alle houdingen ryden..

Foto 1. Agossie heeft er zin in.

Foto 2. Draf.

Foto 3. Wyken.

Foto 4. Galop.

Foto 5. Draf.

Foto 6. Even thee leuten.

Foto 7. Galop, wat ronder ingesteld.

Foto 8. Galop.

Foto 9. Agossie.

Foto 10. Wyken -zwart/wit-.

Foto 11. Draf.

Foto 12. Schouderbinnenwaarts -zwart/wit-.

Foto 13. Stap -zwart/wit-.

Foto 14. Hoofd -zwart/wit-.

Foto 15. Galop.

Bedankt voor het kyken en ik ben benieuwd naar jullie commentaar.

Groetjes, Nikki

Rijtechnisch eigk niks op aan te merken.
Ja, dat klopt, ik ga niet echt staan maar leun niet meer op myn billen.
Dat is iets waar ik al heel lang mee kamp en meestal gaat het goed, maar af en toe vergeet ik het inderdaad!