juval schreef:die gogue wil ik voorlopig vooral aan de longe gaan gebruiken. En wellicht een afspraak bij een osteopaat oid om even goed na te laten kijken.
die site is inderdaad heel interessant, heb ik al vaker bekeken.
Waarom een gogue als je aan de dubbelen lijnen wel ontspanning kan krijgen?
Ik ben totaal niet voor hulpteugels, je bereikt er uiteindelijk niets mee, ja een paard wat met dwang geleerd is om zo te lopen, maar dan zijn zijn spieren niet correct getraint, ook moet je bedenken als je gaat trainen en zo`n hulpteugel hangt eraan en het paard is gewend om zijn onderhals te gebruiken en nu gedwongen word andere spieren te gebruiken dat echt verzuring geeft en helemaal niet fijn voelt voor hem en zelfs pijn kan gaan doen in zijn lijf, dan heb je weer het nadeel dat een paard een prooidier is en de meeste nooit die ongemakken zal laten zien en zo krijg je blessures en fout getrainde spieren.
Ik zou als ik jou was lekker gaan oefenen aan de dubbelen lijnen, gewoon ontspannen zonder dwang. lekker blijven vragen en zorgen dat zijn rug en nekspieren goed worden getraint zodat dat onderhalsje vanzelf verdwijnt, het heeft echt tijd nodig, trek er eens een jaartje voor uit, lekker een beetje aan de hand werken/gymmen.
Zet hem b.v voor het rijden even aan de dubbelen lijnen , kijk wat hij doet en stap dan eens op, wat gaat er anders? stap dan weer af en ga zoeken naar wat jij anders doet, maak er een soort puzzel van en zoek de stukjes met gevoel bij elkaar en dan krijg je uiteindelijk een mooi en soepel geheel.
Wat zegt je instructrice , die zou jou wat oefeningen moeten kunnen geven waar jij mee aan de gang kan toch?