Norge @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nette

Norge @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 18:15

Halloooo Bokkertjes :Y)
Ik dacht, durf ik het aan, een topic openen? -Uiteindelijk wel. *D
Mijn zusje had laatst namelijk foto's gemaakt, maar het was al bijna te donker. :+ Foto's zijn daarom niet zo'n goede kwaliteit, maar nog wel goed genoeg op ons tips te geven.

Afbeelding

Nou even wat over ons:
Norge (15 jaar) & Ik (14 jaar :') ) rijden nu dik 2 jaar samen. Ze werd niett veel gereden voordat ik haar reed, dus was ze redelijk vet & niet in werkconditie. Ze is wel goed ingereden, maar werd vaak maar 1 keer per week bereden. Norge is liever lui dan moe, maar daarom niet minder lief hoor. :') Ze is echt een schat, maar nogal sloom in de bak. Ze wil wel voor je werken, maar alleen als het echt moet. :9
In het begin wou ze helemaal niet nagevelijk & was ze niet aan mijn been. Inmiddels (Ik les elke week nu bij een ponyclub) gaat het al een stuk beter. :) Het probleem waar we tegen aanlopen is haar passiviteit. :') Ze laat haar achterhand vaak aan de andere kant van de bak hangen, maar loopt wel met haar hoofdje naar beneden. Daarom valt ze snel uitelkaar en op de voorhand. :+ Dus daar moeten we/zijn we echt hard mee aan het werk. :9
Ik heb het zelf nooit zo door, maar op de foto's is te zien dat mijn houding erg slecht is. Vooral hakken omhoog. :oo -Van een bolle rug, lijkt vooral zo door mijn jas -Die heeft 2 uitsteeksel daar ofzo :') -
Dus aan mijn houding moet ik ook echt wat doen. :9

Nou hier de foto's: (Niet op volgorde) -urls zijn ook de moeite waard-
http://i261.photobucket.com/albums/ii44/NetteLovedNorge/P1150006.jpg?t=1232382568
Laag ingesteld. :+

http://i261.photobucket.com/albums/ii44/NetteLovedNorge/P1150025.jpg?t=1232388361
Been ligt verkeerd.

Afbeelding
Ik zit wat ineengekrampt. :')

http://i261.photobucket.com/albums/ii44/NetteLovedNorge/P1150033.jpg?t=1232388464
Wel mooi geheel. *D

http://i261.photobucket.com/albums/ii44/NetteLovedNorge/P1150036.jpg?t=1232388500
Sfeerplaatje. wel wat te diep. :+

Afbeelding
Hakje, hakje, waar gaat u henen? :')

Afbeelding
Deze vind ik wel mooi. Ziet er ook wel redelijk van achteren uit uit. Alleen mijn hak.. }:0

Afbeelding
Waarom kijk ik nooit zo lief? *D

http://i261.photobucket.com/albums/ii44/NetteLovedNorge/P1150088.jpg?t=1232388802
Ik heb geloof ik een nekprobleem :') Hij is te lang.. Of nee, ik steek hem gewoon te veel uit. :+

Afbeelding
Galop. Been licht voor mijn doen redelijk goed. :)

Afbeelding
Op de voorhand. }:0 Wel goede houding opzich.

Afbeelding
:D

http://i261.photobucket.com/albums/ii44/NetteLovedNorge/P1150117.jpg?t=1232389032
Binnenhand los, ze blijft gewoon laag. :D

Afbeelding
Aan de diepe kant. :9

Afbeelding
Best diep, maar niet te ver op de voorhand. Wel erg beroerde houding. :+

http://i261.photobucket.com/albums/ii44/NetteLovedNorge/P1150134.jpg?t=1232390054
Passief galopje. :+ Maar toch wel ontspannen. -Mijn houding.

http://i261.photobucket.com/albums/ii44/NetteLovedNorge/P1150131.jpg?t=1232390413
Houding al iets beter, maar toch moet ik meer gaan zitten in galop.

Afbeelding
Deze vind ik persoonlijk wel mooi. :D

Afbeelding
Houding is hier toch wel goehoeed! *D

http://i261.photobucket.com/albums/ii44/NetteLovedNorge/P1150158.jpg?t=1232391521
Galop.

Afbeelding
Nogmaals Galop. :)

http://i261.photobucket.com/albums/ii44/NetteLovedNorge/P1150161.jpg?t=1232392011
Galop. :+

http://i261.photobucket.com/albums/ii44/NetteLovedNorge/P1150178.jpg?t=1232392091
Erg gekke hoek. :')

Afbeelding
Deze is mooi actief + nagevelijk vind ik zelf! :D -jammer van die kont :')

http://i261.photobucket.com/albums/ii44/NetteLovedNorge/P1150185.jpg?t=1232392184
Met aanspringen gebeurt er dit.. :+

Afbeelding
Galop op de ander hand. :)

http://i261.photobucket.com/albums/ii44/NetteLovedNorge/P1150194.jpg?t=1232392278
Dit is wel echt te diep.

http://i261.photobucket.com/albums/ii44/NetteLovedNorge/P1150140.jpg?t=1232390997
En natuurlijk haar oogje. :+:

Nou wees een beetje lief voor ons, maar tips zijn altijd welkom! :)

xxx Nette

SETEFURII

Re: Norge @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:17

Sptijgig dat ze wat op de voorhand loopt & ook achter de Loodlijn,
denk er ook aan je tippen naar binnen te houden! ;)

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 18:19

SETEFURII_ schreef:
Sptijgig dat ze wat op de voorhand loopt & ook achter de Loodlijn,
denk er ook aan je tippen naar binnen te houden! ;)

Klopt jaar, mijn tenen meot ook naar binnen. :+

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:19

Ziet er goed uit!
Soms zit je wat krom naar voren, maar ik zie wel verbetering met vorige foto's, soms wat op de voorhand.
Veel plezier en succes nog!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:20

leuke pony hoor!!!
je handen mogen wat hoger en je beugels 2 gaten langer.
drijven moet je met je kuiten leren en niet met je hakken!
druk je hakken netjes uit
houd je been lang.
en probeer je paardje meer van achter naar voren te rijden!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:21

Ik vind dat je al heel aardig op de goede weg zit !

Je bent volgensmij een eerlijke ruiter, nog wat kleine schoonheidsfoutjes,zoals je houding en pony die nog wat op de voorhand loopt. Maar zoals ik al zei, je bent aardig goed op weg, geen geruk en gepluk en volgensmij sta je open voor commentaar !
+:)+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:23

Hele leuke fjord die zeker verder kan komen.
Wat mij persoonlijk het meest stoord is jou eigen houding.
Jij hebt iemand aan de kant nodig die jou even, elke keer weer, wijst op, vooral je benen.
Maar dat je een leuke combinatie bent en zeker weten verder gaat komen met je fjord...dat staat als een paal boven water!

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:24

Je bent echt vooruit gegaan !! Probeer veel overgangen te rijden en nog een tip: Trek je cap een beetje naar onderen zodat je wat minder ziet , dan moet je wel recht voor je kijken en plaats je je rug etc anders waardoor je een betere houding aan neemt !( werkt bij mij in elk geval .

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:25

leuke fjord!
Ziet er leuk uit! probeer je hakken goed uit te drukken,
en hem goed voorwaarts te houden, en dan van voor werken..
komt helemaal goed! :D

Succes!

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 18:28

@suuzepuus: Dankjewel. Moeten de beugels echt nog 2 langer? :oo Verder heb je gelijk, vind ik zelf. :)

@Crossmonster: Dankjewel zeg. :) Jaa commentaar vind ik altijd leuk/is altijd goed. En natuurlijk kan het altijd beter. :)

@ Aerdenhout1: Ja, het verpest het gewoon een beetje. :oo Op les wordt ik er wel op aagesproken, zal vragen of mijn paardrijmaatjes waarmee ik altijd rij er ook op willen letten. Zal een stuk helpen denk ik :) Maar dankjewel voor de complimenten :)

@ Claudia_Lady: Dankje! :) Ja veel overgangen, probeer ik sowieso al. Goede tip van de cap. :)

@ CeesRinko: Okee dankjewel! :D

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:34

Te laag en te diep, zoals je zelf aangeeft en je onderbenen moeten omlaag.
Drijven doe je met je kuit en niet met je voet.
Probeer je paard aan voorkant veel losser te laten en op eigen benen te leren lopen.
Dan pas kan de achterhand het werk over gaan nemen. Nu valt je paard continu voorover achter het gewicht van zijn eigen hoofd aan.
Zorg voor iemand aan de kant die kan zien hoe het paard loopt en hoe jouw houding is. Dan komen jullie er wel.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:03

ik zou idd ook je beugels nog wat langer doen, je hebt vrij lange (boven) benen, en je knieen komen nu op sommige foto's over het zadel heen. verder ga ik mee met het bovenstaande commentaar.

nog wel ff 1 vraagje; vanwaar de mexicaanse neusriem?

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:40

Ik zou vooral proberen te letten op het nog actiever maken van je fjordje en je houding. Dan voorkom je dat je beestje zo op z'n voorhand valt. Voorwaarts voorwaarts voorwaarts..

reentje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:27

mooie Fjord..:)
Je beugels mogen wel een gaatje langer.
En probeer je schouders wat naar achteren te doen waardoor je wat rechterop gaat zitten.
Succes verder !

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 18:48

JolandaS: Ja, dat vind ik ook. Ik zal proberen minder op mijn hand te rijden en meer met mijn been.
Floran: Okee, dan zal ik dat eens proberen. ;)
Mexicaan heb ik eigenlijk voor de mooi. :oo :') Met dressuur meestal wel engelse om, maar deze keer vergeten. xD
AlaskaTorrie: Okee, Dankjewel.
Reentje13: Dankjewel. :) Okee, ik zal het eens proberen. EN inderdaad rechterop.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:21

Paard is lui dus ga jij je hak optrekken, hele logische reactie.
Het grote knelpunt zit 'm dus in de impuls.
Probeer haar alert en snel voor 't been te maken door overgangen en schakelingen, hou 't voor je pony afwisselend, verras haar, zo wordt ze scherper en wellicht leert ze het werken dan ook meer waarderen (heb zelf ook 'n flegmatiek paard, dus spreek uit ervaring ;) ).
Wanneer je pony goed voor 't been is gaat ze vanzelf op de achterhand en minder diep.
Blijf wel naar je hand toe rijden, niet je aanleuning weggooien, die is juist belangrijk.
Probeer te voelen wanneer ze meer wil zitten aan de achterkant, geef ruimte wanneer je voelt dat ze iets meer lengte wil maken.
En onthou goed dat voorwaarts niet hard betekent! Wanneer jij been geeft moet er reactie komen, het achterbeen moet ondertreden en actiever en sneller worden.
Rennen kunnen ze allemaal, dan vallen ze echter alleen maar meer op de voorhand.
Je zult merken dat wanneer je pony fijn voorwaarts is, je je benen lang kunt maken en je hak kunt uitdrukken!
Het zal even wat tijd kosten, maar het is de moeite waard.

Zo, een hele berg 'commentaar' waar je hopelijk wat aan hebt.
Jullie zijn een leuke combinatie, mét potentie. ;)
Succes!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:34

oke, ik wil alleen wel ff zeggen dat de mexicaanse neusriem (redelijk) scherp inwerkt! als het niet nodig is, zou ik het ook niet doen, en aangezien je zelf al zegt dat ze niet heel actief is, zou ik hem zeker niet om doen, werk je naar mijn mening alleen nog maar meer terug.
kijk anders ff op wiki daar staat ook wel een stukje over deze neus riem;)

succes iig !!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:18

Leuke fjord zeg! :)
Je hebt een erg mooie houding.
Af en toe loopt hij wel wat op de voorhad idd.

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:26

Ik heb altijd geleerd dat een mex NR zorgt voor meer druk achter de oren en op de neus zodat het paard de mond niet open kan doen ... lijkt me verder niet heel ernstig ..

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:39

leuk beestje hoor!
je ziet duidelijk als jou paardje te diep gaat,dat hij ook op de voorhand valt;) niet te diep laten lopen dus ,lekker veel been geven.
en benen lang houden;)
succes!

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 19:46

Dankjewel allemaal voor jullie tips! :D
Vooral aan Gimli_ heb ik veel, ik ga het zeker proberen! :)

Caroline90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:09

Leuk fjordje hoor!

Je zit nogal ineen gedoken, ga rechtop zitten, schouders naar achteren en borst vooruit! Voor je gevoel een beetje arrogant gaan zitten ;)

Verder heb je denk ik al een aantal bruikbare tips gekregen!

Veel succes, jullie komen er wel!

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:35

Hé Nette!
Leuk dat je een topic hebt gemaakt. Ik ben het helemaal eens met je eigen commentaar. Vooral je houding, die moet écht beter. Je handen moeten eigenlijk ook iets hoger, maar zorg eerst maar voor je beentjes. :) - voel me nu best dom dat ik op jouw houding begin te zeuren terwijl die van mij soms nog slechter is. :+
Verder wel al veel verbetering, ik doe het je niet na met Norge! Veel succes hè, ik zie je binnenkort vast wel weer. :D

_Leonieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:54

Je hebt een hele lieve Fjord hoor.
Probeer je rug iets rechter te houden (je zit een beetje krom ;) ) en je handen wat hoger. :)

Kladblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:58

Als je paard lekker vlot en aan de teugel loopt kun je gaan proberen wat meer het neusje eruit te rijden.