Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
eigenlijk 3 hele ruime goede gangen. Daarbij is het springen ook niet beroerd, en heeft een mooie techniek.

Heb al voorelkaar gekregen, dat ik vanuit de springring naar buiten kwam, het zadel wisselde en 5 minuten later de dressuurring in reed. Paard was toch al los
Om vervolgens van daaruit weer te wisselen en 10 minuten later weer barrage te rijden
Het paard zelf weet niet dat er een dressuur/spring/SGW stempeltje onder zn buik zit (samen met een stempeltje: made in Taiwan
) 
Anne_GTI schreef:Ben ik wel met je eens Valkyrie maar er worden tegenwoordig ook een boel paarden gefokt die hun nek al bijna breken over een simpel kruisje.
Overigens kan het nog drukker hoor: 1x dressuur, 1x viertal, 1x klassiek parcours, 1x patrouille springen of ander springding en een parade. Was vroeger heel normaal; en als het concours binnen een straal van 15 km lag ging je er ook rijdend naartoe op je pony.
De meeste ruiters van tegenwoordig worden al overspannen als ze zo'n programma zien.![]()
Misschien dat daarom de paarden ook braver waren, ze zagen en deden veel meer. Ik denk dat iig wel.
Liezel1 schreef:Hier op Bokt zit ook iemand die ZZ-zwaar rijdt en springt.
Ze heeft laatst nog een topic geopend over de springwedstrijd, kan me haar naam alleen niet meer heugen.