In dit topic ga ik foto's plaatsen van 2 paarden, namelijk:
Atlantic, mijn 9-jarige Haflingerruin die ik nu (bijna) 6 jaar rijd. Vroeger was het puur recreatief, nu gaan we iets verder. Na de enorme koud, hebben we ons dressuur weer opgepakt en werken weer vooral aan het ontspannen zijn, mijn houding en hem zelf laten lopen. Lukt behoorlijk, maar commentaar en tips zijn altijd welkom. Kan alleen maar leren!
Wally, een 4-jarige pony (ras ontgaat me even) die ik rijd voor een meisje die ook bij Atlantic op stal staat met Wally. Dit meisje is 10 jaar en Wally 4... De pony was nogal "wild" en daarom reed er iemand met hem (ook om hem verder op te leren), maar die kwam maar 2/3 keer waardoor Wally nog steeds die stoute pony was. Even terug is dan het meisje gevallen en durfde niet meer rijden.
Momenteel rijd ik Wally al enkele weken, ongeveer 4-5 keer in de week, en is ie echt enorm kalm! Ie durft wel nog snel te diep lopen, wat we er dus proberen uitkrijgen, en durft nog wel eens zijn poepie de lucht insmijten (maar is nu maar zelden meer). Ie is nog steeds enorm vooruit, maar er komt al iets meer ontspanning. Dit proberen we dus te bereiken: ontspannen pony, ontspannen meisje zodat ze samen verder kunnen.
Ook probeer ik vooral aan zijn galop te werken, 't is vooral dan dat ie eens durft bokken en dat mag niet natuurlijk. Oja, bijna vergeten. Wally draagt een borsttuig/martingaal omdat ie zijn hoofd al eens naar boven durft smijten en dan is het meisje er bang van... Dit helpt haar dus. Ie had het aan omdat zij erna mee ging rijden en het is met succes!
Sinds een goeie week durft ze nu ook al enkele cirkels los draven. Hele prestatie vinden de ouders.
Commentaar is zeker welkom. Bij Wally moet ik nog enorm aan mijn houding werken, maar ie durft nogal vaak eens opzij te springen (waardoor ik vaak slecht zit) en is enorm fijn en ben mijn brede Haf gewoon. Ik probeer eraan te werken, bij beide paarden.
Sorry voor de lange uitleg, vragen mogen gerust gesteld worden, tips en commentaar zijn welkom, 'k vraag alleen om ons niet af te breken... Ik probeer mijn best te doen...
x
PS: Hellie, bedankt voor de foto's! I love you!
Atlantic
1. Was beetje stijf en ik denk dat ik ook niet 100% op mijn gemak zat...

2. Stout linkerhand..
Die dag was ie wel enorm sterk (ivm. dag stil te staan)..
3. Contra oefenen.

4. Hakken meer uitdrukken, maar denk dat dit een ontspannen plaatje is?

5. Halthouden. (Voor zijn doen mooi...)

6. Deftig... (Denk ik...)

7. Ie lijkt te hangen, maar in mijn handen voelt het absoluut zo niet... Toch niet dat ik weet...

Wally
8. Proberen mijn benen op hun plaats te houden...

9. Rustig galopje voor Wally zijn doen.

10.

11. Dit is dus een voorbeeld van hoe het meestal gaat...
- Vanvoor hem opkroppen, nek rondmaken en proberen te bokken...
- Mijn reactie: benen geven en hem vooruit proberen drijven...

12. Mag nog iets lager lopen met zijn neusje, maar zie dit liever dan dat ie achter de teugel loopt...

13. Vraag me niet wat ik deed...

14. Vind ik ook geen mis plaatje...

15. Hoe hij in het begin in draf liep en we er proberen uit te krijgen...
http://i253.photobucket.com/albums/hh77 ... G_9527.jpg
x
)
hij brengt zijn achterbeen wel mooi onder de massa, maar ik mis ruggebruik en ik zie ook meer een stuwende dan een dragende achterhand. Zou dus veel vw-nw gaan werken en veel schakelen