Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alicia2u schreef:Ze loslaten: als jij niet terugtrek heeft ze niets om aan vast te pakken. Laat ook dr mond eens nakijken door de tandarts: het kan zijn dat ze aan het wisselen is, of haken heeft, waardoor d'r mond pijn doet en ze daarom het bit vastpakt.
LianStar schreef:En misschien ligt het aan het zadel. Want ik rij nu met het zadel van een andere haf van mij. En die is eigelijk te wijd voor haar en schuift een beetje naar links, het nieuwe zadel is onderweg die hebben we laten opmeten en die is over ong 4 weken klaar. Maar hoe kan het dan dat ze het 2 weken geleden niet deed en nu opeens wel?Bedankt voor de reachties. De tandarts komt binnenkort. Ze heeft wel moeite met balans ik zit dan ook zoveel mogelijk met der mee. En omdat ze nog zo jong is denk ik dat ik de manier van rijden ga veranderen, ze zit vol met energie dus als ze uit een hoek weg wil rennen neem ik der terug en laat ik der in de volgende hoek wel galoperen eerst wat langzamer en dan mag ze een rondje hard zodat ze energie kwijt kan en misschien zal ze het daarna niet doen.
. Het kan aan verschillende dingen liggen hoor, ze groeien natuurlijk ook en door het rijden krijgen ze meer spieren dus het kan zijn dat daarom het zadel nu gewoon echt niet meer lekker ligt. Je zegt dat het zadel wat naar links helt, je zit daarom niet in balans ook al doe je nog zo je best, dus misschien belast je haar in de hoeken dan verkeerd en dat ze daar gewoon voor weg rent. Je moet goed opletten op de momenten dat ze het doet, wat je zelf doet, wat er eventueel in de omgeving gebeurd. Als de tandarts is geweest en die zegt dat alles goed is kan je dat al uitsluiten. Wacht op je zadel en doe in de tussentijd dingen als longeren, eventueel buitenritjes als het weer het toelaat. Zorg dat het gevarieerd blijft, misschien vind ze het wel gewoon saai, weet jij veel
. Je moet voor jezelf verschillende opties uitsluiten waarom ze het zou doen zodat je het 'probleem' overhoudt.Blijf met rijden ten alle tijden duidelijk, consequent en beloon haar op goed gedrag LianStar schreef:Maar hoe kan het dan dat ze het 2 weken geleden niet deed en nu opeens wel?
.
.
. Ik raad het je ook sterk af tegen je pony in te gaan want behalve dat jij spierballe kweekt
. Word je pony ook steeds sterker en kan zelfs een dikke onderhals krijgen. En dat wil niemand
. Misschien moet je idd verder zoeken naar zijn probleem. Het kan best zijn dat hij misschien ergens last van heeft.
solerolover schreef:Mij was vroeger altijd geleerd een goede duidelijke ophouding te geven (oftewel eens een keer terug trekken). Maar helaas pindakaas dat geeft altijd weer een averechts effect. Ik raad het je ook sterk af tegen je pony in te gaan want behalve dat jij spierballe kweekt
. Word je pony ook steeds sterker en kan zelfs een dikke onderhals krijgen. En dat wil niemand
. Misschien moet je idd verder zoeken naar zijn probleem. Het kan best zijn dat hij misschien ergens last van heeft.
chrissy123 schreef:Wat voor bit heb je er in hangen. Een dubbel gebroken trens is voor paarden die het bit vastpakken.
XrastaX schreef:chrissy123 schreef:Wat voor bit heb je er in hangen. Een dubbel gebroken trens is voor paarden die het bit vastpakken.
dat maakt niets uit. als ie wil vast pakken, pakt ie wat je er ook in hebt hangen.
als het niets medisch is, is mijn mening is loslaten en been erbij. als jij loslaat kan je paard niets vastpakken. dat doen ze dan nog een paar x en dan is de lol eraf en zoeken ze meestal weer wat anders
chrissy123 schreef:En LianStar heb je al iets gebrobeerd,of heb je er nog geen tyd voor gehad.