Vuurfee, 6 jarige krunch de breve @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneMaaike17

Vuurfee, 6 jarige krunch de breve @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 23:41

hallo iedereeen!! ik denk ik plaats mijn oude topic toch maar weer even..

ik heb deze al geplaatst maar veel vaker voor mijn gevoel :+ maar er zit alweer een nieuwe topic aan te komen, ga volgende week weer nieuwe foto's laten maken :+ maar dan op school. dus dacht toch maar even deze foto's opnieuw laten plaatsen, kijken of er ook vooruitgang geboekt is.

Ik rijd hier Vuurfee een 6 jarige Krunch de breve ruin, loopt L springen en B dressuur. Hij is niet echt een dressuurtopper maar al met al word het al een stuk beter!! Hij is een beetje scheef op rechts maar ook dat gaat ook al een stuk beter dan eerst. hij wil heel moeilijk mijn hand "volgen" ik denk vooral omdat hij zon vresellijk kort halsje heeft, in dat geval zet ik mijn handen wat breder neer zodat hij weer uitgenodigd word om mijn hand te gaan volgen:D

Houd er wel rekening mee dat hij vlak voor het nemen van deze foto's onregematig tot kreupel was;) was toen niet ernstig ofzo maar liep in ieder geval niet lekker door zijn lijf.

mijn eigen commentaar staat per foto al aangegeven:D

Afbeelding
mijn mooie bruine paardje :o

Afbeelding
lkkr draven:D

Afbeelding
galopje (hand rechtop)

Afbeelding
misschien je beugels gelijk maken??

Afbeelding
hier lijkt het net dat ik zaag, maar ik pakte mijn teugels op maat;)
(meteen dat misverstand de wereld uit helpen)

Afbeelding
Beauty:P

opbouwende Kritiek mag maar hou het wel netjes:D

Groetjes, Anne-Maaike:D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:45

ik vind je beugels wel erg kort hoor.. ;)

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:48

Wat een gaaf paardje heb je daar! Wij hadden zelf ook een een nakomeling van Krunch en die heeft ook een wat korter nekje :D

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 09:21

Ziet er goed uit hoor, beugels 2 gaatjes langer maken, goed rechtop gaan zitten, en het is nog mooier! :)

anoushka

Re: Vuurfee, 6 jarige krunch de breve @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:13

ik zie dat je met spring zadel rijd, ik moet mijn ;)

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:21

Beugels gelijk maken inderdaad haha :P En ook wel een stukje langer misschien.. Echt een leuk paardje :D

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:23

het ziet er wel netjes uit zo op die paar foto's
het is een springzadel, dan rijdt je met korte beugels.
ik heb dat overigens ook ;)
probeer meer rechtop te zitten, en idd het is springhouding, maar voor dressuurmatig toont het wat mooier.

mag ik vragen wat voor zadel je erop hebt liggen ?
Laatst bijgewerkt door ladylay op 18-01-09 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:25

Ontzettend leuk paardje!

Enne, ik heb nog een HB Turijn in die kleur liggen, als je interesse hebt? :D

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:27

Wij hadden ook een krunch en ik was helemaal wild van krunch. Echt zonde dat hij overleden is, de ruiter die hem toen reed kende ik goed maar die was er zo kapot van. Maar die van jou ziet er ook goed uit. Hij mag wel iets actiever van achteren.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:31

Ik ben niet kapot van de rijfoto's, maarre... wat een vreselijk gaaf dier heb jij zeg! Veel plezier ermee!!!

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 11:11

@ ladylay: dis een kiefferzadel, kieffer arlene volgens mij:P

bedankt voor alle ontzettend leuke reacties:d

En over die beugels klopt ook;) maar toen had ik ook alijd een springzadel op, nu heb ik bij de dressuur ook steeds vaker mijn dressuurzadel op:P

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:30

hey

echt een mooie krunch, ik heb er meerdere zadelmak gemaakt. en hem zelf ook gekend tot dat hij helaas overleden is.

heb jij vuurfee bij Ivan Okkerman vandaan???

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:34

wow! Wat een prachtpaard
Loopt ook erg netjes, als ik de combinatie zie, met alle mooie spullekes krijg ik gelijk zin in springen :)

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 11:52

@ anoek: heb hem inderdaad bij Ivan okkerman vandaan:D had niet lang gezocht naar een paard:P dit was de eerste waar ik bij kwam kijken heb die dag naar nog een z dressuurpaard geweest.. maar ik wist het zeker... dit moest m worden ;)

@ marianne: nee bedankt;) ik hoef geen spullen meer (A) heb eigenlijk al 3 hoofdstellen voor hem, 2 zwarten en 1 in de kleur van mijn springzadel:D

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:50

Je beugels zitten best wel kort maar dat weet je denk ik al.
Ik denk dat je wat meer rechtop mag zitten, voor de rest ziet het er heel goed uit ;)
Mooi paardje heb je *D

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:37

VUURTJE! :D

Wel heel oude foto's hoor anne maaike! :P Moet je echt even nieuwe maken. En dat gezeur over je te korte beugels... ik zeur liever over je cap, echt geen porem zo scheef:D hihi Ik vind in ieder geval dat het nu al weer veel beter gaat. En ik moet zeggen dat vuurtje toch wel een heel mooi koppie heeft!

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:27

Jammer dat je bij je zadel geen mooi bruinhoofdstel heb zeg.. zou het wel afmaken! (miss leuk voor je verjaardag haha :D?) je hebt een gaaf paardje .. :D

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 05:21

AnneMaaike17 schreef:
@ marianne: nee bedankt;) ik hoef geen spullen meer (A) heb eigenlijk al 3 hoofdstellen voor hem, 2 zwarten en 1 in de kleur van mijn springzadel:D

heb dus wel zo'n bruin hoofdstel.. maar voor dressuurrijden is het wat netter om met een zwarte te rijden (A)

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 07:29

Er gaat niks boven een Kruch gaaf paard hoor!

M4non

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:17

Erg mooi paard hoor, probeer idd net iets rechter te gaan zitten. Verder lijkt het of hij op de tweede foto toch ietswat op de voorhand gaat lopen, het kan ook zijn dat ik dit verkeerd zie hoor.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:47

Ik vind het wel meevallen met een korte hals, het is een mooi gebouwd paard (vind hem echt heel stoer!).. Kans dat die wat moeilijk hand volgt omdat die niet helemaal recht is.

Zorgen dat je gelijke druk houdt en met je been proberen hem naar de teugel te drijven die hij moeilijker oppakt.. Ik zou graag wat meer buiging in zn achterbeen willen zien, komt je ook zeker ten goede in de springsport!! Daardoor kan die zn achterbeen gemakkelijker bijzetten en waardoor die ook meer kracht krijgt in zn achterhand.. DIt kan je trainen door veel galopoefeningen te doen!

Het ziet er verder keurig uit, de foto's geven een mooi rustig en ontspannen beeld (weet niet of dit natuurlijk echt zo is ;)) Let op je pianohandje (voor jou rechts)..

Succes!

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:13

zit wel wat in wat je zegt;) maar dat zijn achterbeen niet buigt komt omdat hij nog in het horizontaal evenwicht zit;) (1/2 op de achterhand 1/2 op de voorhand) als hij in het rijkunstig evenwicht komt (3/5 op de achterhand 2/5 op de voorhand) zal zijn achterbeen ook meer buigen:) dit kan je vooral trainen door veel zijgangen:P tenminste ik doe het door zijgangen zowel in stap draf en galop... dus komt zeker in voor en klopt ook dat vooral de galop dat beter maakt

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:29

ben je een springruiter :)) ?

Leuk paardje zeg, ik vind de foto's er wel goed uit zien :) .

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:40

AnneMaaike17 schreef:
zit wel wat in wat je zegt ;) maar dat zijn achterbeen niet buigt komt omdat hij nog in het horizontaal evenwicht zit ;) (1/2 op de achterhand 1/2 op de voorhand) als hij in het rijkunstig evenwicht komt (3/5 op de achterhand 2/5 op de voorhand) zal zijn achterbeen ook meer buigen :) dit kan je vooral trainen door veel zijgangen:P tenminste ik doe het door zijgangen zowel in stap draf en galop... dus komt zeker in voor en klopt ook dat vooral de galop dat beter maakt

Wat was er eerder, het kip of het ei?

Jij ziet het precies andersom dan ik.. Ik denk dat wanneer die het achterbeen buigt hij meer kan dragen en je hem gemakkelijker gaat verzamelen.. jij zegt dat ti meer gaat buigen wanneer die meer gaat verzamelen..

Je hebt me nog niet overtuigd ;) Maar denk wel dat je allang bezig bent met het punt wat ik probeerde te zeggen dus dan zitten we toch op dezelfde lijn :Y)

Miss_Minnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:02

wat een knappperd!!! (L) echt waar!! je zit alleen wel wat naar voren, en volgens mij ben jij een spring ruiter:P ?