Quarter ruin @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loezle

Quarter ruin @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 17:45

Nou ik zal me paardje even voorstellen:D

Z'n naam is Country (Officieel Bronco) en hij is ongeveer 20 jaar oud. (no comment...)
Hij is nu al bijna 4 jaar van mij en heb de eerste 2 jaar FNRS wedstrijden met hem gereden.
Zijn tot de F9 gekomen. Nog nooit officiele wedstrijden gereden met hem, omdat hij wedstrijden eng vond.

Doordat hij al iets ouder is, is hij wat stijfjes. Ook doet hij graag alles op opa-country-tempo.

Hij is voordat hij bij mij kwam van Marc Gregoire geweest (voormalig lid van The Bobcats).
Marc heeft Country altijd western gereden en hij is hier ook goed in.
Rijd 9/10 keer dressuur met hem en soms western. Springen vind hij ook erg leuk, alleen dit doen we niet zo veel meer i.v.m zijn leeftijd.
Buitenritten doen we ook veel in de zomer, dan loopt die oude gek alle jonge paarden eruit:D

Nou ik zou zeggen, brand maar los=D

...Drafje...
Afbeelding

...(Verzameld) Drafje...
Afbeelding

...Galopje...
Afbeelding

...Galopje...
Afbeelding

...Galopje...
Afbeelding

...Kwamen net uit de galop...
Afbeelding

...Aan het stappen...
Afbeelding

caroline94

Re: Quarter ruin @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:31

ik vind het er ontspannen uitzien maar probeer die achterhand er wat meer onder te krijgen, en probeer te zorgen dat ie lekker actief wordt van achteren.

jouw houding vind ik trouwens zeeer netjes! :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:33

De foto's zijn niet echt duidelijk, maar rij je nu met een bitloos hoofdstel?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:34

Ziet er netjes uit! Leuk dat je bitloos rijd (toch? :D ) :D

Veel overgangen rijden, dan krijg je de achterhand wat actiever.
Verder echt super :D

miesje890

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:50

Ik zat er net naar te kijken. bitloos rijden. Geen ervaring mee. Hoe is dat?

Je houding ziet er verder wel heel goed uit :)

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:59

Hey, wat leuk! Ik heb nog op Bronco gelest toen hij bij Marc stond. Leuk paard, heb er veel van geleerd en heerlijk mee in het bos gereden. Hij ziet er goed uit voor zijn leeftijd. Is hij nog zo ondeugend? Hij onsnapte wel eens uit zijn stal om vervolgens vrolijk over het fietspad te gaan draven of de voerton leeg te eten :+ . Ik zal wel eens kijken of ik nog foto's van hem heb.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:08

Leuke combinatie.

Je beugels moeten wel een gat of 3 langer: je trekt je benen op, zet je heup vast en klemt met je knieën, waardoor je gaat compenseren in je onderbeen en je armen alle kanten uitvliegen. Doe je voeten uit de beugels en ga je benen eens lekker ontspannen in stap: lang maken, rondjes draaien vanuit je heupgewricht, knie naar buiten draaien en met je enkels draaien. Heb je wel eens last van je nek of schouders tijdens/na het paardrijden?

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 19:16

Leuke reacties hihi:P Zijn achterhand heeft hij idd moeite mee om hem er onder te zetten, maar hij liep die dag wel beter als normaal dus ben al trots:)

En bitloos rijd ik omdat hij last heeft van zn tandjes (kan niets meer aan gedaan worde:'() Het rijd opzich wel heel lekker, je merkt vrij weinig dat je geen bit hebt.

En beugels heb ik eigenlijk altijd zo zitten, reed eerst langer, maar omdat ik nu ook een haffie heb ben ik het niet meer zo gewent haha:P Maar reed wel 1 gaatje te kort eigenlijk (Heb ook niet hele lange boven benen dus lijkt ook dat ik xtreem kort zit) maar last van me nek of schouders heb ik nooit eigenlijk.. Hoezo..??

@NicoleKelos: WAT LEEEEUUUKKK!!:D:D Had al een paar andere gevonden die hem ook konden:) Maar foto's is wel erg leuk erbij:) Heb er al een paar maar nog meer is altijd welkom^_^

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:18

konden? :oo

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:44

loesjj1989 schreef:
En beugels heb ik eigenlijk altijd zo zitten, reed eerst langer, maar omdat ik nu ook een haffie heb ben ik het niet meer zo gewent haha:P Maar reed wel 1 gaatje te kort eigenlijk (Heb ook niet hele lange boven benen dus lijkt ook dat ik xtreem kort zit) maar last van me nek of schouders heb ik nooit eigenlijk.. Hoezo..??

Je hebt je beugels zo kort dat je je heupgewricht op slot hebt zitten en daardoor je bekken vastzet, waardoor je minder makkelijk mee kan gaan in de beweging. Met jou lengte mogen de beugels zeker twee, misschien wel drie gaten langer. Als je dan ook nog eens ophoudt met klemmen wordt je beenligging veel mooier, stiller en minder hinderlijk voor je paard. Zolang je echter met korte beugels blijft rijden, zul je altijd moeten klemmen om je balans te kunnen vinden en blijf je dus doormiddel van brute kracht op je paard, in plaats van evenwicht.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:48

Bitloos en zo goed rijden? En ook nog aan de teugel? Compliment hoor! :)

amandaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:56

ik vind het ook knap zo bitloos rijden, op mijn paardje hoef ik dat niet te proberen :)

ik vind het er ook netjes uit zien. leuk paardje om te zien.

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:27

vind het knap hoe je rijdt. bitloos en aan de teugel

maar waarom zulke lange sporen?

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:38

mireya schreef:
Bitloos en zo goed rijden? En ook nog aan de teugel? Compliment hoor! :)
wat een rare reactie 8)7 alsof bitloos rijden zoveel moeilijker is dan met bit rijden ofzo :P

maar oke, vind het er heel leuk en ontspannen uit zien! :) en n leuk paardje!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:00

vind ik wel ;) dus ik vind het geen rare reactie.
mijn pony reageert er ook niet zo goed op.

ziet er zeer ontspannen uit,erg leuk.
maar waarom de sporen?

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:42

Ik vind het er ook goed uitzien.
En ik vind het ook geen rare reactie. Het lijkt mij ook heel moeilijk om bit-loos te rijden, vooral als je het niet gewend bent en altijd met bit hebt gereden:D

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 14:28

Ik rijd met zulke sporen omdat hij zonder niet vooruit te krijgen is en dan komen de hulpen beter door.

Sporen zijn maar 4,5cm ofzo dus valt mee, maar als hij aan de teugel moet kan je schoppen trappen enz wat je wil maar hij blijft gewoon stil staan in de bakXD
En met sporen heeft die net die impuls om voorwaarts te gaan:P

En opzich zit ik vrijstil met me benen en handen, alleen doordat ik veel op me haffie rijd (die heeft euroriding luxor, en countryu een diamant) rijd ik gwoon te kort, maar moet nu wel lang rijden als ik op heb zit. Heb wintec webbers en die zijn 2/3 gaten langer als zoals ik ze normaal heb zitten:P

Hier zit ik al heel anders met m'n benen:
Afbeelding

Er zijn een hoop mensen die denken dat wanneer je bitloos rijd, dat je je paard niet goed onder je kan rijden en aan de teugel kan rijden, mar dit is een fabel..
Zelf vind ik het veel fijner om met hem bitloos te rijden, hij ging heel erg in het bit hangen altijd (door zn tanden) en dat doe hij nu niet meer, hij loopt er stukken beter door.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:34

Ik zie op je haf dezelfde foute beenligging en vast heupgewricht als op de vos. Je klemt met je knieën, houdt je heupgewricht en onderrug vast, ben daardoor strak in je schoudergordel en in je hand. Ook hier mogen je beugels 1 tot 2 gaten langer.
Je handhouding op de foto van de Haf is ook echt fout: Geen hoek in de ellebogen en pianohanden, waardoor je geen subtiele signalen kunt geven en dus onnodig hard in je handen bent. Bovendien loopt je Haf ook nog eens achter de teugel met een valse knik en op de voorhand, wat een momentopname zou kunnen zijn, ware het niet dat je hetzelfde beeld op de foto's met de vos terugziet.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:36

leuk paardje en hij loopt netjes bitloos..
alleen zit het riempje van je hoofdstel wel goed? het is net of die te dicht op het oog zit en op sommige foto's zelf alsof ie tegen het oog aan komt.. foto 4 zie je dat heel erg.
Ik zou idd je beugels een paar gaatjes langer doen en je handen mag je wat meer gaan dragen, dat je ellebogen in een hoek komen.
Verder vind ik het er netjes uit zien, alleen mag hij van mij soms wat voorwaartser lopen en mag jij van mij wat meer je handen dragen en bij je houden, zodat je ellebogen in een hoek komen.
Vind dat je knap bezig bent ;)

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 14:44

hihi op die foto trok ze de teugels uit me handen dus vandar me foute handhouding:P ik heb vandaag met me beugels 1 gat langer gereden, verlies ze alleen soms.

@frisianhorsy: Ja klopt, komt omdat de bakstukken aan d neusriem zitten en soms schuiven ze omhoog, maar dit is ondertussen al verholpen ^^

En voorwaarts staat niet in z'n woordenboek...... Alles op opa-country-tempo he:P Liever lui dan moe:| Maar als ik er een western zadel op heb liggen kan hij het wel ineens... Ach ja:P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:44

loesjj1989 schreef:
Sporen zijn maar 4,5cm ofzo dus valt mee, maar als hij aan de teugel moet kan je schoppen trappen enz wat je wil maar hij blijft gewoon stil staan in de bakXD

Is hij dan wel goed omgeschoold naar engels? Westerngereden paarden horen van voren los te lopen, en alleen van achteren te worden aangedreven. Als je ze van voren tegen houdt dan betekent dat voor een westernpaard dat ze langzamer moeten, en dan gaan ze ook sneller op de voorhand lopen.
Als hij goed western gereden is dan zou je hem in principe compleet op je zit moeten kunnen rijden, en zouden de sporen ook niet nodig zijn.
Heb je ook foto's waar je western rijdt? Ben wel benieuwd of dat een groot verschil is :)

Verder een erg leuk paardje, en ook heel leuk dat je bitloos rijdt :)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:54

loesjj1989 schreef:
hihi op die foto trok ze de teugels uit me handen dus vandar me foute handhouding:P ik heb vandaag met me beugels 1 gat langer gereden, verlies ze alleen soms.

De reden dat je ze verliest is omdat je klemt met je knieën. Laat eens een vriendin meerennen naast je paard terwijl jij in draf aan het lichtrijden bent. Ze moet dan makkelijk met haar hand tussen je zadel en je knie kunnen, zonder dat jij dr vingers fijnknijpt ;)

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 15:05

Ik heb hem zelf naar engels om geschoold, hij was nooit te rijden door andere en heb het hem eigenlijk zelf een beetje aangeleerd.
Foto's heb ik niet van hem western allees stilstand foto's..

Hahaha niemand waagt zich eraan om mee te rennen met haar, ze is een beetje snel:P
Maar zal er op letten met me knieen:)

Zal binnenkort een paar actie western foto's maken:)
Hier alvast 1 in stilstand:
Afbeelding

......Let niet op de foute kleuren combinatie:P.....

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:36

Máár 4,5 cm? >;)

Vind het een leuke knol :j
Het voorwaarts rijden zou ik niet met sporen gaan regelen.
Sporen zijn voor de zijwaartse hulpen, niet om een paard sneller te laten lopen.
Als je hem goed aan het been wil krijgen zou ik een zweep erbij pakken: de 1e keer normaal been, de 2e keer hard been, en de 3e keer een tik. Als je het met hardbeen, of een tik moest oplossen neem je hem weer terug en doe je het opnieuw. Net zolang tot hij op je normalen beendruk reageert :)
Klinkt hard maar als het goed is, is hij na een keer of 3 gewoon goed voorwaarts :)
Ook jammer dat de galop foto's elke keer op het verkeerde moment gemaakt zijn.. :)

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:51

ik vind de sporen te lang. sporen heb je niet nodig om hem voorwaarts te rijden. probeer over gangen te rijden zodat hij op je been reageert of neem er een zweep bij. 4,5cm vind ik lang zou dan dan gewoon nopjes doen

verder leuk paardje.