Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Maar dat is misschien wel een idee. keira schreef:Ik heb ook het probleem dat ik mijn benen te ver naar achter leg op het moment dat ik drijven. Mijn instructeur heeft toen mijn beugels mbv een spoorriempje vastgelegd aan de singel. Is in het begin echt heel erg onwennig, maar functioneerd wel.
Ik heb de afgelopen tijd vaak zo gereden en langzaamaan probeer ik het riempje steeds minder te gebruiken.
Succes ermee!
:
boeli schreef:ik heb zelf het beenprobleem of hakken naar beneden probleem nooit gehad..
maar ik heb wel een hak uitdruk tip:
druk je hakken niet naar beneden maar til je tenen op !!!
als je je hakken uitdrukt.. zet je druk op de beugels.. waardoor je niet diep in het zadel zit maar je jezelf er uit drukt..
als je je tenen optilt.. zet je geen druk op de beugels.. maar je hakken gaan wel naar beneden.. en je zit diep in het zadel![]()
probeer het eens![]()
succes

claud01 schreef:Hoi,
Ik heb een probleem met mijn benen.
Voor mijn gevoel houd ik ze netjes stil maar volgens mijn instructrice bewegen ze nog steeds teveel. Elke keer als ik ga staan tijdens het lichtrijden tik ik daardoor toch mijn paard aan.
Ook druk ik mijn hakken alleen naar beneden als ik me daar op concentreer, zodra ik op iets anders moet letten gaan ze automatisch weer omhoog.
Daarnaast heb ik ook het probleem dat als ik in galop wil of moet wijken of een bocht moet maken ik het been wat ik dan moet aandrukken te ver naar achteren leg (beetje raar uitgelegd misschien).
Wie heeft er tips om dit op te lossen. Het is een manegepaard dus ik kan zelf niets aan de beugels doen o.i.d.