Friese Merrie 4,5jaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rhendera

Friese Merrie 4,5jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 19:18

Halloo allemaal!

Ik zal jullie even voorstellen aan mijn paardje;

Ze heet Nynke van Phidor en is een 4,5jarige merrie.
Haar vader is Nanno 372 en daardoor is ze echt ontzettend
fel onder het zadel. Eerder alsof je op een Kwpn'er/Arabier zit
dan op een Fries.

Ze moet nog breder worden, maar veel niet meer, ook dat slanke
heeft ze van Nanno 372.

Ik rijd sinds half september op Nynke, en ze was vreselijk verkeerd
ingereden, plus dat ze dus zo gespannen als een veer was.

ik ben nu dus zo'n ruime 4,5maand met haar bezig en het gaat steeds
beter. Ik heb veel met haar gevochten (geloof me, in het begin vlogen we
echt als idioten door de bak heen omdat mevrouw alles eng vond en ze
onder het werken uit wou.. Kinderen van Nanno zijn duivels onder het
zadel, dit heb ik al vaker gehoord, daardoor schijnt nanno ook afgekeurd
te zijn)

Ik heb dus veel met haar meegemaakt maar ik vind dat we het op het
moment toch best netjes doen.

Ik rijd haar met een elastiek zodat ze wat sneller ontspant in draf, wat
ontzettend goed helpt, en rij haar nu nogmaar 1 tot 2keer per week
met elastiek!

Sorry voor het lange verhaal, op naar de foto's & filmpjes!
sorry dat sommige foto's een beetje wazig zijn! filmpjes zijn duidelijk.

Mijn eigen commentaar; Hakken uitdrukken! en niet zo naar haar kijken

Afbeelding
Commentaar; we waren net aan het afwenden, vandaar de druk op de teugel. Dit was in combinatie met de beenhulp Knipoog
Afbeelding
ze waren aan het jagen die dag en dat zag mevrouw Knipoog
Afbeelding.

http://dem0nicvampire.hyves.nl/album/31958144/Friezen_in_Cothen/HINtFDd1/video/436560073/0/GcUR/
http://dem0nicvampire.hyves.nl/album/31958144/Friezen_in_Cothen/HINtFDd1/video/436560073/0/GcUR/#media=2.436548819.zVPt&searchhyver=&__state__=1
Ik praat veel tegen dr, omdat ze daardoor meer ontspant Clown

Opbouwend kritiek is welkom; Afkraken zeker niet.

Brand maar los Lachen

Tezza13

Re: Friese Merrie 4,5jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:32

Ik vind het er best netjes uit zien je houding ook Lachen
op het eerste filmpje zie ik dat je in de galop goed op je kont zit Haha!

je beugels zitten wel ongelijk zoals ik op de filmpjes zie .
en je moet je beugels een gaatje hoger doen je voet zit er wat te ver in.
verder niet zoveel comentaar
su6 verder
Laatst bijgewerkt door Tezza13 op 11-01-09 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:54

Het filmpje heb ik niet bekeken maar op de eerste foto heb ik het idee dat je het paard nogal tegenwerkt in de wending en scheef zit. Dat kan ook zijn omdat je beugels scheef zitten zoals hierboven wordt gezegd. Ik vind ook dat je je voet nogal ver in de beugel hebt op foto 2 en 3, misschien je beugels wat korter doen en je hak meer uitdrukken zoals je zelf al aangeeft?
Weet niet of je les hebt, lijkt me wel aan te raden met een jong paard waarbij niet alles volgens het boekje gaat. Omdat je paard en tuig zo mooi zwart zijn kan ik niet zien wat voor hulpteugel je eraan hebt maar ik vind hem vooral op foto 1 vrij strak staan. Aan haar oortjes te zien op foto 1 en 3 is ze wel mooi alert op jou. Veel succes verder.

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:59

Sorry, lees net van de elastiek, heb ook een filmpje bekeken, krijg toch niet echt het idee dat ze ervan ontspant, het ziet er erg onrustig uit. Ik zou echt les nemen en van daaruit werken aan rust en ontspanning.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 20:10

demiyolu schreef:
Het filmpje heb ik niet bekeken maar op de eerste foto heb ik het idee dat je het paard nogal tegenwerkt in de wending en scheef zit. Dat kan ook zijn omdat je beugels scheef zitten zoals hierboven wordt gezegd. Ik vind ook dat je je voet nogal ver in de beugel hebt op foto 2 en 3, misschien je beugels wat korter doen en je hak meer uitdrukken zoals je zelf al aangeeft?
Weet niet of je les hebt, lijkt me wel aan te raden met een jong paard waarbij niet alles volgens het boekje gaat. Omdat je paard en tuig zo mooi zwart zijn kan ik niet zien wat voor hulpteugel je eraan hebt maar ik vind hem vooral op foto 1 vrij strak staan. Aan haar oortjes te zien op foto 1 en 3 is ze wel mooi alert op jou. Veel succes verder.

Ik zat op die foto inderdaad scheef. Het zadel schuift soms nog wel eens scheef, waardoor het lijkt alsof mijn beugels ongelijk zitten, terwijl ze toch echt gelijk hangen.

Ik kán mijn hakken wel uitdrukken, alleen als ze raar gaat doen of ik uit balans raak(en dat gebeurd helaas nog wel eens) vliegen mijn voeten tever door de beugels, en ziet het er niet meer uit. Daar moet ik ontzettend aan werken. Maar voor de rest zijn mijn beugels op de goeie lengte, als je in mijn profiel kijkt zie je dat als ze korter zitten dat ik in stoelzit zit xD

Les; ja ik ga dus priveles nemen, instructrice is al uitgekozen , contact opgenomen enzo. alleen ze heeft een dik been dus voorlopig nog even niet.
ohja ik rijd met een elastiek, loste stand en hij lijkt zo strak als ze dr hoofd omhoog gooit Lachen

Dankjewel!

hcSugarbabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:36

ik vind dat je met veels te veel druk rijd, geen hulpteugel en ga met je benen rijden! succes

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:29

Je voeten zitten echt VEEL te ver in de beugels, en je benen zijn ook heel onrustig..
Het beeld vind ik ook heel onrustig, allemaal gehaast..
en zou de stiek achterwege laten, heb ook niet het idee dat het haar meer ontspannen maakt, en in het 1e filmpje is ook te zien, dan geef je na de galop wat langer in je teugel, en die stiek trekt hem gelijk weer naar beneden..
en over het algemeen wil ik bij jonge paarden rust zien.. vind het toch echt te gespannen..

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 22:36

MaaikeMo schreef:
Je voeten zitten echt VEEL te ver in de beugels, en je benen zijn ook heel onrustig..
Het beeld vind ik ook heel onrustig, allemaal gehaast..
en zou de stiek achterwege laten, heb ook niet het idee dat het haar meer ontspannen maakt, en in het 1e filmpje is ook te zien, dan geef je na de galop wat langer in je teugel, en die stiek trekt hem gelijk weer naar beneden..
en over het algemeen wil ik bij jonge paarden rust zien.. vind het toch echt te gespannen..

Dankje Lachen
Hij ligt er zoals er ook al staat vaker naast dan dat ik die elastiek gebruik.
Ik weet dat mijn voeten tever in de beugels zitten, staat ook al bij dat
het een punt is waar ik hard aan werk.

Dit ís ontspannen voor haar doen, geloof me.
Als je dr een halfjaar geleden had gezien was je gaan huilen als je dit
al gespannen vind. We zijn steeds meer onderweg naar ontspanning, maar
dit gaat geleidelijk.

Dit ligt deels aan mij en deels aan het paard. Ik kan er niemand anders opzetten
dan krijg ik mn oude paardje van een halfjaar geleden weer terug, eentje die stijf
staat van de spanning. We zijn hard aan het werk dit te verbeteren!

Dankjewel voor je reactie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:18

Je geeft zelf aan dat je zadel scheef gaat liggen, dat is een duidelijk teken dat het zadel niet goed past. Dit komt jouw houding niet ten goede en kan ook voor spanning en blessures bij je paard zorgen. Als je goed kan gaan zitten gaat het rijden ook vast veel beter, ik zou zeker een zadelmaker naar je zadel laten kijken. Door het scheef liggen van het zadel ga jij zelf ook scheef zitten, en valt jouw paard echt de hoeken door. Ik denk dat je met een goed passend zadel al een groot deel van je problemen op kunt lossen. Goed dat jullie ook les gaan nemen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:41

naaar mijn idee gaat die zich juist nog meer oprollen door dat stiek en bereik je dus het tegen overgestelde van ontspanning.. Hij loopt niet over zn rug, hij is niet nagevelijk en volgens mij ook onvoldoende aan je been..

Kortom: blijven eofenen, oefenen, oefenen en oefenen.. Begin eens met de hulpen er goed op te zetten, veel overgangen en figuren te rijden met je been en zit hulpen en zo naar de ontspanning te rijden.. Je zal merken dat het eerst een uur duurt voordat die nageveljik word, na een paar weken pak je hem al bijna zo op!!!

Succes

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:42

Wat mij voornamelijk op het 2e filmpje opviel was dat je paard continue met zijn hoofd naar buiten loopt,probeer dus wat meer stelling naar binnen te vragen en niet te veel op de teugels te sturen.
Probeer je benen wat stiller te houden want ik zie dat je bij elke pas je benen aantikt tegen je paard,waardoor je waarschijnlijk zo hoog in tempo draaft.
Verder zou ik lekker het elastiek af laten en gaan proberen wat tempowisselingen te rijden.
Overige dingetjes geef je zelf al aan.
Je hebt een hele leuke voorwaartse tante onder je kont en wens je veel succes met je lessen.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 13:41

SusanH schreef:
Je geeft zelf aan dat je zadel scheef gaat liggen, dat is een duidelijk teken dat het zadel niet goed past. Dit komt jouw houding niet ten goede en kan ook voor spanning en blessures bij je paard zorgen. Als je goed kan gaan zitten gaat het rijden ook vast veel beter, ik zou zeker een zadelmaker naar je zadel laten kijken. Door het scheef liggen van het zadel ga jij zelf ook scheef zitten, en valt jouw paard echt de hoeken door. Ik denk dat je met een goed passend zadel al een groot deel van je problemen op kunt lossen. Goed dat jullie ook les gaan nemen.

Het zadel past ook niet goed, maar hier is al naar gekeken. Omdat ze nogmaar 4 is en ze dus nog niet volledig in de breedte is gegroeid (komt altijd later bij friezen) De zadelmaakster heeft gezegd dat we als we 10minuten gereden hebben ik weer af moet stappen, het zadel opnieuw goed moet leggen en weer aansingelen, en dat we dan gewoon door kunnen rijden. Ze moet als het ware nog in het zadel groeien. Daarbij heb ik net een nieuw dekje en de stof aan de buitenkant is wat ruwer wat het schuiven nogmeer tegen gaat. (en ja ik ben stiekem een beetje van plan om misschien een Tietse's Choise zadel te gaan kopen Bloos )

Dankjewel! Lachen

Romyv schreef:
naaar mijn idee gaat die zich juist nog meer oprollen door dat stiek en bereik je dus het tegen overgestelde van ontspanning.. Hij loopt niet over zn rug, hij is niet nagevelijk en volgens mij ook onvoldoende aan je been..

Kortom: blijven eofenen, oefenen, oefenen en oefenen.. Begin eens met de hulpen er goed op te zetten, veel overgangen en figuren te rijden met je been en zit hulpen en zo naar de ontspanning te rijden.. Je zal merken dat het eerst een uur duurt voordat die nageveljik word, na een paar weken pak je hem al bijna zo op!!!

Succes

Hard mee bezig, daarom gaan we ook les nemen! De stiek was niet eens mijn eigen idee, En in het begin hielp de stiek heel goed, ze ontspant al meer in draf, maar nu doet hij inderdaad niet veel meer.
Hulpen zitten er al goed op hoor Knipoog Maar ze moet inderdaad meer aan het been worden.

Dankjewel voor je reactie!

wendyashley schreef:
Wat mij voornamelijk op het 2e filmpje opviel was dat je paard continue met zijn hoofd naar buiten loopt,probeer dus wat meer stelling naar binnen te vragen en niet te veel op de teugels te sturen.
Probeer je benen wat stiller te houden want ik zie dat je bij elke pas je benen aantikt tegen je paard,waardoor je waarschijnlijk zo hoog in tempo draaft.
Verder zou ik lekker het elastiek af laten en gaan proberen wat tempowisselingen te rijden.
Overige dingetjes geef je zelf al aan.
Je hebt een hele leuke voorwaartse tante onder je kont en wens je veel succes met je lessen.

Dat aantikken doe ik bewust, maar zelfs als ik mijn benen compleet stil houd gaat ze zo snel Lachen
Dat stelling vind ik een goed idee, dankjewel! Elastiek wil ik er inderdaad ook gewoon vanaf hebben. Tempowisselingen probeer ik wel, maar vind mevrouw nog erg moeilijk. We oefenen er wel al op hoor!

Dankjewel voor de tips etc! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:48

Ik denk dat het gewoon tijd is voor een hele goede instructeur........... je hebt een leuk dier onder je kont, maar je moet er nog wat mee leren omgaan...........

Je houding is niet goed, beginnen met je beugels twee gaten korter te maken

je handen/armen mogen een stuk meer rust krijgen.........

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 13:51

KiWiKo schreef:
Ik denk dat het gewoon tijd is voor een hele goede instructeur........... je hebt een leuk dier onder je kont, maar je moet er nog wat mee leren omgaan...........

Je houding is niet goed, beginnen met je beugels twee gaten korter te maken

je handen/armen mogen een stuk meer rust krijgen.........

Dat vond ik nou ook, en in het begin ging het nog vééél slechter, maar ik ben nu over het punt heen dat ze wél naar me luisterd en enigzins aan de hulpen is, en nu vind ik het dus ook hoog tijd voor les.

Ikzelf vind dat er best veel rust in mijn handen zit, Maar als jij het zegt.. Knipoog
Beugels 2 gaten korter dan zit ik als een idioot, ik moet gewoon mn hakken naar beneden drukken, er is niks mis met mijn beugelmaat, ik moet mezelf gewoon de discipline aanleren om dat ook te dóen. Daarom wil ik ook les nemen. Knipoog

Dankjewel!

p.s. Je bent wel puntjes verslaafd he? Tong uitsteken

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:36

Zoals je zelf aangeeft let op je voeten!! Het is ook voor je eigen veiligheid beter om niet je voet zo ver in de beugels te hebben eh, stel dat je valt en je voet blijft hangen :S Dusja probeer daar extra goed op te letten.
Verder viel mij de stelling naar buiten erg op tijdens het 2e filmpje. Op de volte hoort een paard naar binnen te kijken en zij kijkt constant naar buiten. Dus goed binnenbeen erbij en reageerd ze daar niet op? Tikje achter je binnenkuit zodat ze leert reageren op je binnenbeen.
Tja het elastiekje liever niet maar je bouwt al af las ik. Instructie kan idd geen kwaad (kan nooit kwaad trouwens hoor!) dus ik zou zeggen: Lekker onder begeleiding blijven oefenen!
Succes!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 14:57

joycie81 schreef:
Zoals je zelf aangeeft let op je voeten!! Het is ook voor je eigen veiligheid beter om niet je voet zo ver in de beugels te hebben eh, stel dat je valt en je voet blijft hangen :S Dusja probeer daar extra goed op te letten.
Verder viel mij de stelling naar buiten erg op tijdens het 2e filmpje. Op de volte hoort een paard naar binnen te kijken en zij kijkt constant naar buiten. Dus goed binnenbeen erbij en reageerd ze daar niet op? Tikje achter je binnenkuit zodat ze leert reageren op je binnenbeen.
Tja het elastiekje liever niet maar je bouwt al af las ik. Instructie kan idd geen kwaad (kan nooit kwaad trouwens hoor!) dus ik zou zeggen: Lekker onder begeleiding blijven oefenen!
Succes!

Dankjewel Lachen
Ja ik vind mijn voeten echt een probleem.

Alleen ik zat vroeger niet op mijn zitbeenknobbels en daardoor had ik een hele verkeerde houding. Dit heb ik momenteel opgelost maar nu moet ik dus weer leren terwijl ik zo zit om mijn hakken uit te drukken, en dat vind ik erg moeilijk.. Huilen Heeft iemand misschien tips om thuis te oefenen?
en ja ze kijkt inderdaad veel naar buiten, maar dit kwam ook omdat ze aan het jagen waren en ze dat toch best wel eng vond. Ik denk dat het ook een beetje daaraan ligt, maar het ligt ook zeker aan mij.

Dankjewel!
X. Kelly

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:31

Het is inderdaad beter als je een goede instructeur zoekt, maar dat ga je al doen.
Verder veel punten van kritiek:
- Je zit: je blijft achter bij de beweging van je paard...je klapt dus terug in je zadel. Inderdaad ongelijke beugels. En dat een zadelmaker zegt dat je paard een zadel in moet groeien, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Als je paard pijn heeft/krijgt, leer je hem nooit ontspannen te lopen.

- Je benen: je geeft aan dat je bewust iedere pas aantikt, maar dit moet je juist niet doen. Pas als je paard zelf het tempo verlaagt, geef je aan dat je dat niet wilt. Je paard moet één tempo lopen, zonder dat je constant hulpen hoeft te geven. En een tip om je kuiten uitgedrukt te houden, Probeer iedere hoek of letter even aan je kuiten te denken. Oefening baart kunst. Als ik rij, loop ik ook constant een lijstje af van alle punten waar ik op moet letten Lachen.

- Je handen: die zijn inderdaad stil ten opzichte van je eigen lijf, maar deze moeten stil zijn ten opzichte van de paardenmond. Misschien dat je daardoor denkt dat ze stil zijn, maar voor je paard is het een en al beweging en dat komt de ontspanning ook niet ten goede. Als je handen niet stil zijn, mag je van je paard niet verwachten dat hij ontspant. En dan heb je ook nog pianohandjes.

En dan nog over die stelling. Probeer dat dan niet op te gaan lossen door meer druk te nemen op je binnenteugel. Op dit moment is je eigen zit het belangrijkst (an het zadel). Zodra dat in orde is, zul je merken dat je paardje ook gelijk meer ontspannen zal gaan lopen.

Ook nog even wat positief: Je rijdt een leuk paard!
Succes en ik ben benieuwd hoe het gaat als je les hebt.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 15:41

spokie79 schreef:
Het is inderdaad beter als je een goede instructeur zoekt, maar dat ga je al doen.
Verder veel punten van kritiek:
- Je zit: je blijft achter bij de beweging van je paard...je klapt dus terug in je zadel. Inderdaad ongelijke beugels. En dat een zadelmaker zegt dat je paard een zadel in moet groeien, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Als je paard pijn heeft/krijgt, leer je hem nooit ontspannen te lopen.

- Je benen: je geeft aan dat je bewust iedere pas aantikt, maar dit moet je juist niet doen. Pas als je paard zelf het tempo verlaagt, geef je aan dat je dat niet wilt. Je paard moet één tempo lopen, zonder dat je constant hulpen hoeft te geven. En een tip om je kuiten uitgedrukt te houden, Probeer iedere hoek of letter even aan je kuiten te denken. Oefening baart kunst. Als ik rij, loop ik ook constant een lijstje af van alle punten waar ik op moet letten Lachen.

- Je handen: die zijn inderdaad stil ten opzichte van je eigen lijf, maar deze moeten stil zijn ten opzichte van de paardenmond. Misschien dat je daardoor denkt dat ze stil zijn, maar voor je paard is het een en al beweging en dat komt de ontspanning ook niet ten goede. Als je handen niet stil zijn, mag je van je paard niet verwachten dat hij ontspant. En dan heb je ook nog pianohandjes.

En dan nog over die stelling. Probeer dat dan niet op te gaan lossen door meer druk te nemen op je binnenteugel. Op dit moment is je eigen zit het belangrijkst (an het zadel). Zodra dat in orde is, zul je merken dat je paardje ook gelijk meer ontspannen zal gaan lopen.

Ook nog even wat positief: Je rijdt een leuk paard!
Succes en ik ben benieuwd hoe het gaat als je les hebt.

Dankjewel!

Ja ik weet dat er ontzettend veel punten zijn om aan te denken, maar daarom neem ik ook les!
Zoals hierboven ook al staat ben ik stiekem al aan het sparen voor een nieuw zadel Knipoog

Dat ik achterblijf in de beweging klopt inderdaad; al is dit een stuk minder. ik merk het zelf ook heel vaak en loop dan ook echt te schelden op mezelf. ik weet dat ik gewoon les nodig heb, vandaar dat ik ook al een instructrice gevonden heb.

Stelling los ik zowiezo niet op met teugel, werkt niet eens bij dr Tong uitsteken
Nee ik ga het proberen door meer met mijn gewichts/beenhulpen duidelijk te maken.

Dankje voor het compliment dat ze een mooi paard is. Lachen

Zodra ik een paar lessen heb gehad maak ik weer een nieuw topic aan natuurlijk. Alleen we vermoeden dat ze een paar nachten geleden vast heeft gelegen in stal , want haar hele achterbeen is dik, en dat moet eerst beter, voordat ik er weer opklim.

X. Kelly

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:45

FireScorpion schreef:
Dankjewel!

Ja ik weet dat er ontzettend veel punten zijn om aan te denken, maar daarom neem ik ook les!
Zoals hierboven ook al staat ben ik stiekem al aan het sparen voor een nieuw zadel Knipoog

Dat ik achterblijf in de beweging klopt inderdaad; al is dit een stuk minder. ik merk het zelf ook heel vaak en loop dan ook echt te schelden op mezelf. ik weet dat ik gewoon les nodig heb, vandaar dat ik ook al een instructrice gevonden heb.

Stelling los ik zowiezo niet op met teugel, werkt niet eens bij dr Tong uitsteken
Nee ik ga het proberen door meer met mijn gewichts/beenhulpen duidelijk te maken.

Zodra ik een paar lessen heb gehad maak ik weer een nieuw topic aan natuurlijk. Alleen we vermoeden dat ze een paar nachten geleden vast heeft gelegen in stal , want haar hele achterbeen is dik, en dat moet eerst beter, voordat ik er weer opklim.

X. Kelly

Ten eerste mijn complimenten dat je zo goed met feedback om kan gaan. En fijn dat je een instructrice hebt gevonden (en hopelijk snel een nieuw zadel). En ik hoop dat de merrie snel een beetje opknapt.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 15:48

spokie79 schreef:
FireScorpion schreef:
Dankjewel!

X. Kelly

Ten eerste mijn complimenten dat je zo goed met feedback om kan gaan. En fijn dat je een instructrice hebt gevonden (en hopelijk snel een nieuw zadel). En ik hoop dat de merrie snel een beetje opknapt.

Dankjewel, ik doe mijn best, En ja ik hoop ook dat ze snel weer opknapt.. vind het zo erg dat mn meisje wat aan dr been heeft Huilen

xMoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:49

Mooi paardje hoor. Lachen Ik ga mee met het bovenstaand commetaar. Lachen

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:27

Ik zie maar 3 foto's. (of is dat nieuw op HAW?)
Wat ik vanaf de foto's kan zien is dat je scheef zit, je voeten te ver in de beugels hebt en dat je op de eerste foto behoorlijk stug in je rechterhand overkomt.
Daarbij vind ik haar ook niet echt een luxe type Fries, maar dat terzijde.
Heb je ook les? Het lijkt of je rijtechnisch niet echt goed onderlegd bent.

Edit, ik lees net dat je een instructrice gevonden hebt.
Heel belangrijk. Ik heb zelf ook een jonge Fries, die in het begin problemen gaf. Ik heb nog steeds twee keer per week les. De basis moet toch goed zijn!!

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:52

hele mooie fries ,
En zoals er al heel erg veel hebben gezegd je voeten maar dat weet je zo onderhand wel denk ik Tong uitsteken
voorderest ziet het erg netjes uit Haha!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:37

Goh, wat grappig dat jij nynke rjidt bij joop.
Dit paard is zeker niet verkeerd ingereden. Kennisjes van mij hebben dat gedaan, en dat is zeker wel goed gegaan.
als het over verkeerd inrijden hebben, kun je beter naar Magyske kijken.
-edit- Al was Skiles tijdens het longeren op eigen bodem wel heel gewoon, op vreemd terrein is het dier ineens heel braaf!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 14:30

Snackie schreef:
Goh, wat grappig dat jij nynke rjidt bij joop.
Dit paard is zeker niet verkeerd ingereden. Kennisjes van mij hebben dat gedaan, en dat is zeker wel goed gegaan.
als het over verkeerd inrijden hebben, kun je beter naar Magyske kijken.
-edit- Al was Skiles tijdens het longeren op eigen bodem wel heel gewoon, op vreemd terrein is het dier ineens heel braaf!

Tsjah van wat ik gezien heb toen ik dit paard aantrof, kan ik echt niet goed noemen. ;) Ze kende het stuur en stap draf galop maar dat was allemaal niet basis, enorme spanning in dit dier. ik ben nu echt al lang bezig om haar de goede basis te leren (ontspannen, dat het niet eng hoeft te zijn etc) Vandaar dat ik er een beetje van uitga dat ze verkeerd is ingereden, en anders is er iets met haar gebeurd wat absoluut niet door de beugel kan ;)
ik heb Magyske niet gekend, helaas.
ik snap je edit niet goed, nadere verklaring?

Groetjes kelly

Edit; Ik zeg dit trouwens niet om degene die voor mij op Nynke hebben gereden af te kraken hoor, maar ik vertel gewoon wat ik tegenkwam toen ik daar kwam rijden ;) Ze was zelfs bang voor het zadel!