Dit is mijn eerste topic hier met Kay dus ik zal hem even voorstellen
Kay is een friese ruin van nu 6 jaar oud, er word met hem gement en ik rijd hem ongeveer 5 dagen in de week bij. We hebben iedere woensdag prive les en zijn nu ongeveer een half jaartje bezig.
Toen ik met Kay begon kon hij nog vrijwel niks, er werd wel eens op hem gereden maar dat was niet meer als een beetje rondhobbelen. In de les zijn we druk bezig met zijn achterhad versterken en vooral de ontspanning erin krijgen en dan vanuit die ontspanning hem lang in zijn hals krijgen.
Hier de foto's! (staan niet op volgorde
1.

een beetje stelling vragen
2.

en de andere kant stelling
3.

4.

drafje, nog erg tegen de hand
5.

HEELLUUP!! een flitsboxje!
6.

7.

BLUBBER!:Y)
8.

en.. Klaar!!
9.

dekentje op vlechtje uit en eten maar
10.

Ik zie net dat er geen foto's van de galop tussen zitten, dit hebben we wel geoefend. Het ging best lekker als ik kijk naar hoelang we nu bezig zijn en de hoeveelheid blubber in de bak. Ik weet dat we er nog lang niet zijn maar er is een begin!
Ik ben trouwens nog opzoek naar een ander veelzijdigheidszadel dus als iemand nog iets heeft liggen met een normale tot brede boom en 17.5 inch hoor ik het graag!
Eigen verbeterpunten:
- benen niet zo afsteken
- niet zo naar beneden staren (zoooo moeilijk
)- niet trekken als Kay trekt
Ik wil graag commentaar ontvangen maar hou het wel gezellig!
:P toen moest ik haar veel naar voren rijden en voor los. EN echt niet een beetje naar voren rijden maag gewoon ongeveer 2 rondes. En eerst ging dit altijd vet bagger maar op een gegeven moment steeds beter. Daarbij natuurlijk ook veel overganger rijden om het achterhand sterker te krijgen, maar dat naar voren gaan is volgens mij eerder iets van loslatenheid want de bedoeling is ook dat ze het dan van voor omdat jij dit wat lsoser heb ze het zelf meer opzoeken. Zo word hji echt losser en krijg je ook meer swung in de draf.