bedankt om de moeite te nemen dit topic door te lezen.
Ik heb al 2 topic geplaats over het protest en daar zijn veel tips op binnen gekomen en het heeft ook
best gewerkt.
Toen ik de vorige topic's had geplaatst ging het op mijn verzorg paard, Inmiddels wouden de eigenaren van het paard 'af' omdat hun geen zin meer hadden in het dominante gedrag en heb ik besloten dr over te nemen. Het is nu dus officeel mijn eigen paard.
Ze is klinische & rontge (ofzo) gekeurt en nogmaals helemaal na gekeken door osteopaat en tandarts ,de zadelmaker is weer langs geweest, dit keer een ander om dit echt uit te sluiten en alles was wederom helemaal in orde. medische is het paard in orde!
Het gaat om een 9 jarige merrie. Ze is vanaf dr 4de jaar in het bezit geweest van de vorige eigenaar en daarvoor bij de fokker geweest. Wel weet ik inmiddels wel dat de fokker dit paard heeft verkocht omdat het 'niet te houden was' en ze was te vroeg beleerd.
Ik rij dr nu ruim anderhalf jaar bijna dagelijks. De vorige eigenaar reed dr met slof of tiedeman en ik heb dit enkele keren gedaan en hij is nu dus voorgoed uit de kast verbannen
.Onze problemen zijn nog steeds het staken, Dit gaat wel al een stuk beter voorheen ging ze gewoon stil staan en steigeren en 'lomp'doen, Nu hoor ik dr al denken wanneer ze het ongeveer wilt doen, Denk dus dat we dit probleem hebben overwonnen.
Nu zit ik alleen nog met me galop, Ik kan dus soms gewoon echt een week niet galopperen omdat als ik dr hulpen geef voor galop mevrouw gewoon begint te bokken en raar begint te doen, Of ze springt 1 pas aan en dan gaat ze weer terug naar de draf , Als ik me benen dr aan hou doet gaan ze ook gewoon terug naar de draf. En vandaag sprong ze goed aan en na 3 passen staat ze ineens stil en komt ze omhoog.
Verder als ik dr eenmaal in galop heb , springt ze constant over en begint ze op de plaats te galopperen,geef ik me handen dan naar voren doet ze het nog even , galopperd ze naar voren en begint ze schouderbinnen waard te lopen, of travers
. K heb nu zelf dagen dat ik niet eens aan de galop wil beginnen omdat k bang ben dat dan alles weer verziekt is. Dr hebben verschillende mensen opgezetten om ze kijken of het niet aan mijn houding ligt maar bij deze mensen deed ze het zelfde.
En ze bijt en trapt
. En dan vooral als ik me deken op en af wil doen. Als ik me deken op leg begint ze als een idioot te happen, Heb dr ook al een paar keer een knal voor gegeven maar dat maakt niet veel indruk
. bedankt voor het lezen van deze hele lap tekst , en tips, graag!!
edit; We hebben les , 3 keer in de week een uur prive.
Heb merdere instructuurs gehad en niets lijkt te werken op het galop probleem, Ze heeft dr lijkt het wel 'lak' aan.