Masantha(NRPS) @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xShanice

Masantha(NRPS) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 22:11

Na veel twijfelen toch maar een topic gemaakt over Masantha.
Informatie over Mac:
naam: Masantha
bijnaam: Mac
vader: Magister
moeder: Samantha
leeftijd: 15
ras: NRPS
bijzonderheden: ze heb 3 veulens gehad waarvan ik er 1 heb gezien.

De foto's zien er misschien gespannen uit, ze schrok van alles en ze was heel erg heet!

Mijn commentaar:
- handen rechtop
- voor me kijken & niet naar Mac
- niet in een stoelzit zitten
- benen rustiger houden

Voor het geval: cap is eigen risico, en geen gezeik dat ik met sporen loop te prikken! Dat is echt NIET waar, het zijn meer moment opnames! En ze houd niet zo van andere paarden daarom heb ze der oren op sommige foto's naar achter.

Foto's staan niet op volgorde.

1. Afbeelding
voor het rijden.

2. Afbeelding

3.Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding
Lovers

10. Afbeelding

11 Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

graag opbouwend commentaar, en hou het vriendelijk! We zijn niet allemaal anky Knipoog

shireen

Re: Masantha(NRPS) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:16

Ten eerste leuke pony heb je daar,maar probeer dr wat meer lucht te geven van voren.
Handen netjes naast elkaar.
Verder vind ik dat je een nette zit heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:19

Ìk vind het er goed uit zien ondanks de spanning die je aangeeft.
Rij je haar ook wel eens rond en laag? Want door de spanning kropt ze wel wat op.

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 22:26

@ joolien; jaa ik rij haar rond en laag, maar meestal rijden we ook alleen of met een ander paard. Als we met meer paarden in de bak rijden is ze altijd gespannen.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 09:39

wat een bekend paard, zat weer even op bokt, denk hee die ken ik hahah Tong uitsteken .

maar jullie zijn echt vooruit gegaan hoor shanice, gaat echt al stukken beter en ze is idd nog wat gespannen, maar dat komt ook allemaal wel goed.

zie trouwens dat ik alle foto's ben ontlopen met fem hahaha Tong uitsteken !

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 09:42

rij je paard niet zo diep, rij liever met een lossere teugel waarbij het paard de neus uit kan strekken

Als je je paard zo diep rijdt en met teveel druk op de teugels, beschadig je de rug.

De eerste foto voor het rijden ziet het paard er ontspannen uit, onderlipje langer dan de bovenlip. Op de rijfoto's zie ik een buitengewoon gestresst paard. Werk eerst eens aan ontspanning, want een gestresst paard gebruikt z'n rug verkeerd. Gooi eerst eens je sporen een tijd in de hoek, teugels losser en pas als het paard ontspannen is ga je kortdurende oefeningetjes van hem vragen.

Succes.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 09:57

Ik ben het met Arabesk eens.
Paard loopt veelste gespannen, drukt de rug weg.
Jij zit teveel aan de voorkant, waardoor hij na mijn idee nog gespannener word. Geef hem ruimte aan de voorkant, hou wel contact. Ga lekker overgangen rijden, tempowisselingen, veel figuren. Hou hem lekker bezig en dan weet ik zeker dat hij veel relaxter gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 10:39

Ik vind het een erg leuk paardje en je rijdt haar netjes.
Je kijkt al goed voor je uit.
Maar door het commentaar wat je in je openingspost hebt staan ->
xShanice schreef:
Voor het geval: cap is eigen risico, en geen gezeik dat ik met sporen loop te prikken! Dat is echt NIET waar, het zijn meer moment opnames! En ze houd niet zo van andere paarden daarom heb ze der oren op sommige foto's naar achter.

..maak je het voor mij een stuk minder aardig.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 10:47

sporen af en ruimte van voor!je bent veel te veel bezig om haar in de krul te rijden,rijd haar niet in de krul maat trekt,focus je wat meer op ontspanning,dan laat ze vanzelf haar hoofd wel zakken.je hebt een leuke pony,alleen iets minder hand en ieys meer onspanning.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 10:50

ik ga mee met knooopje, ik vind het er dwangmatig en gespannen uitzien, dit is niet goed voor het lijf van je pony.
Lekker ontspannen en neus eruit, is voor jezelf ook veel plezieriger.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 10:52

Ik zou ten eerste eens naar de ligging van je zadel kijken. Ik vindt dat je zadel nogal ver naar voren ligt.

Verder zie ik ook veel spanning. Maar jij zegt dat dat komt door de andere paarden. Zou dan graag een foto willen zien van een moment dat je rijdt zonder andere paarden in de bak.
Ben nieuwsgierig of het dan echt veel ontspannender is!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 12:29

Ik ga ook mee met de bovenstaande reacties, van voor loslaten die handel, ziet er allemaal erg gespannen uit. Verder wil ik er ook nog wat aan toevoegen, namelijk..

Ik heb even de RT-HAW regels doorgelezen en daar komt het volgende in voor:

Citaat:
Het is niet de bedoeling om vooraf kenbaar te maken dat je op bepaalde dingen geen commentaar wenst te ontvangen (bijv. "graag geen commentaar op de slof'"). Door een topic op HAW te openen geef je automatisch aan dat je openstaat voor reacties.
Wel kun je uitleggen waarom je gebruik maakt van bijvoorbeeld de slof, hiermee kun je veel reacties voor zijn.

Ik zou graag willen weten dus waarom je met sporen rijd. Is nu toch nog nergens voor nodig? Naar mijn beeld breng je nu enkel alleen maar meer spanning in het
lichaam van je paard. Verder geef je zelf al aan dat je je benen stiller moet houden, als je dat van jezelf al weet, waarom niet eerst terug naar de basis
(en dus sporen af)? Als jij je beenhouding niet stil kan houden, zouden die sporen ongeacht in het paard komen. Of je het nu wilt of niet.

Verder moet je je rug ook gaan ontspannen, als jij niet ontspant, zou het paard zelf ook nooit ontspannen. Ook zie ik dat je vaak je binnenteugel bij je knieën hebt,
als je terug gaat naar de basis (dus lucht van voren) en daarna weer langzaam hoger instelt, nageven doe je op je buitenteugel. Knipoog

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:15

Ik zie een erg gespannen paard. Als ik jou was zou ik je sporen af doen, en eerst gaan werken aan de ontspanning.
Ik weet niet of ik het goed zie (door die iets wazige foto's) maar volgens mij zitten je bandage's niet goed. Ze zitten helemaal in de holtes! (even de naam kwijt!)
Daarbij mag je zadel wel een klein stukje naar achteren!
Ik vind het wel een leuk paard om te zien!

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:41

mooi paardje Lachen
wat voorn nrps is het ?
(ik bedoel mijn paardje is ook een NRPS: arabier kruising wels) welke kruising zit er bij jou in?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:47

Ik vind het er ook totaal niet fijn uitzien.
Ben het niet snel eens met Arabesk, maar nu voor de volle 100%

En ook ik zou graag willen weten waarom je met sporen rijd?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:20

knooopje schreef:
sporen af en ruimte van voor!

Ja
Ook als ze gespannen zijn moet je zorgen dat de voorkant 'open' blijft om zo uit te nodigen toch weer richting de ontspanning te gaan.
Ik zeg niet dat je los moet gooien maar je moet wel soepel in je handen blijven en niet vast gaan zetten.
Natuurlijk mag je welleens een ophouding geven om even duidelijk te zijn maar dan wel weer loslaten en niet vast blijven houden en als je al weet dat je benen (te) onrustig zijn waarom rij je dan door met sporen? Als je dan zo nodig met sporen wilt rijden doe dat dan met een kleine knopspoor (15mm), blijf eerlijk tegenover je paard.

Succes!

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 17:42

ik rij met sporen voor de hulpen, en voor de mensen lees even goed mac loop normaal niet zo dit komt door andere paarden, ze houd niet van andere paarden en al helemaal niet in de bak
en het zadel; we zijn al bezig met zoeken voor een nieuw zadel Knipoog

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:42

Ik ga mee met wat de mensen voor mij zeggen.
Sporen af en geef meer ruimte aan de voorkant vind dat je dr veel in dr mond trekt.
Foto 8 vind ik absoluut geen fijne foto om te zien!

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 17:45

@ Lydia_ ; we zijn erbij bezig, ik krijg hulp en aangezien zij altijd naar de buitenkant kijk zei ze dat ik desnoods mijn binnenhand op me knie moest leggen zodat ze naar binnen kijk

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:47

Mijn commentaar: tenen naar binnen en handen rechtop, je hebt ze nu op je knieeen. Je hebt een nette zit. Lachen

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:52

Nell_ schreef:
Ik weet niet of ik het goed zie (door die iets wazige foto's) maar volgens mij zitten je bandage's niet goed. Ze zitten helemaal in de holtes! (even de naam kwijt!)

Voordat ze erop ging stond ik er nog even bij te kijken en toen zaten ze wel goed. Tijdens het rijden kunnen ze msschien iets zijn afgezakt maar voor ze dus de bak in ging zat het prima.

En Shanice, je komt er wel hoor met die tips van patricia Knipoog

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:58

xShanice schreef:
@ Lydia_ ; we zijn erbij bezig, ik krijg hulp en aangezien zij altijd naar de buitenkant kijk zei ze dat ik desnoods mijn binnenhand op me knie moest leggen zodat ze naar binnen kijk

Binnenhand niet op knie leggen, dan ga je vasthouden.
Hou je binnenhand gewoon een paar centimeter van haar hals maar hou je handen wel voor, ga ze niet naar je toe halen. Daar ga je scheef van zitten en dat bevorderd het rijden niet... Lachen

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:34

foto 12 geeft wel een heel naar beeld, ik ga mee met het commentaar en vooral de ontspanning !! succes Vork

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:59

ontspanning gaat voor aanspanning. Vind ik persoonlijk. Maar ieder zijn eigen mening. Ik vind het flauw om hier verder op in te gaan. Iedereen zegt namelijk hetzelfde. k vind het een vet leuk paardje. Hij ziet er gelukkig en happy uit. Je houding vind ik mooi, maar je hand houding kan beter;) Ze mogen namelijk we iets meer naar voren want liggen nu vaak bijna iop het zadel. Veel succes verder Knipoog

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:26

xShanice schreef:

Als ze dit serieus zegt zou ik heel snel ander les zoeken, je gaat namelijk dan al gauw vast zetten en nog strakker zitten. Knipoog