Browny en ik voor het eerst @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tam_

Browny en ik voor het eerst @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 15:31

Hoi! Haha!

Ik rij sinds kort een andere pony, Browny. Lachen En daar wou ik wat foto's van, om te zien hoe het ging, en dat valt best wel tegen, ik had beter verwacht iig. ROFL Ze was wel een beetje stijf, misschien lag het daar aan.
We rijden geen niveau, Browny heeft wel M2 gelopen, maar ze is een tijd niet gereden, en ik kan nog haast niets vinden op dr.. Tong uitsteken We zijn nu bezig met de aanleuning, op het been reageren, en gewoon luisteren naar mij. Nagelbijten / Gniffelen En met die dingen heeft ze ook best wel moeite. Ik zet mn handen best wel breed, omdat ik mn teugels wel lang heb. Als ik ze korter doe, zijn ze een paar minuten automatisch weer langer. Nagelbijten / Gniffelen

De bak ziet er hard uit, maar dat is hij niet, er ligen tapijtsnippers, dus hij bevriest niet. Lachen

1. Dit gebeurd er als ik mn teugels wat te lang heb, dan zet ik mn handen tever naar achteren. Clown
Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
5.Afbeelding
6. weer mijn handen..
Afbeelding
7.Afbeelding
8.Afbeelding

Op alle foto's staat een ©. Vork

Lydia_

Re: Browny en ik voor het eerst @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:36

Ten eerste, leuke pony! Niet zo groot, ofwel?

Je zegt een paar keer je handen, hmm ik zie op alle foto's je handen en het stoort enorm. Ga eerst netjes je handen op een plaats zetten voorjezelf, en dan pas aan de aanleuning werken.

Ik weet niet of ik het goed zie hoor, maar volgens mij loopt ze een beetje onder je vandaan? Ga terug naar het langzame, op mij wachten lopen. Buitenhand & binnenbeen, volte's, scherpstellen, stelling, buiging en dat soort oefeningen. Als je pony niet los is, zou je pony ook minder snel/niet gaan nageven.

Verder zou ik eens laten kijken naar het zadeltje, hij lijkt iets te klein voor jou maar ook niet goed te liggen op de pony. Verder mag je dekje meer naar boven, deze ligt ook niet echt goed, schuift die naar achteren?

Verder heb je je beenhouding trouwens wel mooi, gaatje langer zou beter staan naar dan word je denkt ik voor het plaatje al gauw te groot voor de pony zelf..

Veel succes! Lachen

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:39

Leuke pony. Tong uitsteken
probeer je handen wat meer bij elkaar te doen en je teugels korter, dan ziet het er al veel beter uit. Zo vind ik het ook enorm storend..
en ligt het zadel wel goed? Ik vind het een beetje raar...
veel succes nog Pling

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 16:05

Lydia_ schreef:

Je zegt een paar keer je handen, hmm ik zie op alle foto's je handen en het stoort enorm. Ga eerst netjes je handen op een plaats zetten voorjezelf, en dan pas aan de aanleuning werken.

Ik weet niet of ik het goed zie hoor, maar volgens mij loopt ze een beetje onder je vandaan? Ga terug naar het langzame, op mij wachten lopen. Buitenhand & binnenbeen, volte's, scherpstellen, stelling, buiging en dat soort oefeningen. Als je pony niet los is, zou je pony ook minder snel/niet gaan nageven.

Verder zou ik eens laten kijken naar het zadeltje, hij lijkt iets te klein voor jou maar ook niet goed te liggen op de pony. Verder mag je dekje meer naar boven, deze ligt ook niet echt goed, schuift die naar achteren?

Verder heb je je beenhouding trouwens wel mooi, gaatje langer zou beter staan naar dan word je denkt ik voor het plaatje al gauw te groot voor de pony zelf..

Veel succes! Lachen

Bedankt voor je reactie!
Nee, ze is niet zo groot. Ze loopt afentoe kleine stukjes onder me vandaan, vooral in een hoekje. Het zadel ligt goed! Het is pas nog na gekeken geloof ik. Ik zal het eens vragen aan de eigenaar. Het dekje schuift idd naar achter, er zitten niet van die lusjes aan. Ik ga proberen om mn beugels nog wat langer tedoen, kijken hoe dat zit. Haha!

_mona_ schreef:
probeer je handen wat meer bij elkaar te doen en je teugels korter, dan ziet het er al veel beter uit. Zo vind ik het ook enorm storend..
veel succes nog Pling

Ook bedankt voor je reactie. Haha! Ja, dat ga ik ook proberen. Ja over het zadel ga ik vragen. Lachen

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:25

Leuke pony Lachen Ben het eens met de mensen hierboven. Volgens mij kun je je beugels best een gaatje langer doen, dan ben je echt nog niet te groot.. Je kom nu niet eens onder de pony uit.. Knipoog Dekje ligt idd niet helemaal netjes, misschien toch even 1 kopen waar wel van die lusjes aanzitten, lijkt me een stuk fijner voor je pony. Knipoog Succes!

fleur_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:27

leuke pony!
je moet idd je teugels wat korter nemen en je handen dichter bij elkaar houden. Knipoog

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:10

Je handen zijn zoals je zelf al zegt best wel storend. Ik snap dat het moeilijk is om die gewoonte er uit te krijgen, maar probeer het toch. Teugels korter, handen meer naar voren en meer bij elkaar. Als je ziet dat je teugels weer langer worden, teruggaan naar de goede houding. En dat elke keer weer! Tong uitsteken
Het is vervelend, ik weet het, maar als het eenmaal goed zit, is het ook voor jezelf veel makkelijker.
Ik heb ook het idee dat ze op geen een foto helemaal recht loopt, ligt dat aan mij of aan het moment of loopt ze echt scheef? Verder ben je af en toe een beetje geld aan het zoeken, maar dat vind ik niet zo'n probleem.

Wel een leuke pony, trouwens Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:25

Ik vind het best wel meevallen.
We weten allemaal hoe het is om voor het eerst op een 'vreemde' pony te zitten.
Elk paard heeft een eigen gebruiksaanwijzing en ik denk dat naarmate je langer rijdt, het een stuk beter zal gaan.
Veel succes!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:47

Is dit de pony van Nouschka?
Leuk beestje is het!
Wel moet je beetje op je handen letten.
Die gaan af en toe een beetje een eigen weg. Verder zou ik idd ook even naar het zadel laten kijken en kunnen je beugels denk ik wel een gaatje langer.. De rest is al gezegd!

Succes!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:45

ik ga mee met alle reacties die hierboven staan;)

tip voor je teugels, heb je wel springteugels? helpt vaak toch, en houd je handen gesloten (ik weet niet of je dit hebt, maar dan zouden je teugels toch op de juiste plaats moeten blijven.
leg event. knoopjes in je teugels op de plek waar je als je gewoon aan het rijden bent je handen achter moet houden (dus je handen tussen de knoop en het bit zegmaar, en dan wel vlak achter de knoop.. jaja, begrijp je het nog?:P) iig veel succe snog, het is een leuke pony!!

priscilla135

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:58

Hej! Leuke pony !! Ik zou idd wat meer op je handen letten maar verder heb ik geen commentaar !! Leuke combinatie vind ik ..

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:25

leuke pony, en wat de rest hierboven al zegt, let op je handen!

is jou bak niet bevroren? ziet er wel zo uit, lijkt me niet erg fijn voor je pony........

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 12:11

Eva_Arno schreef:
leuke pony, en wat de rest hierboven al zegt, let op je handen!

is jou bak niet bevroren? ziet er wel zo uit, lijkt me niet erg fijn voor je pony........

Nee hij is niet bevroren, tapijtsnippers bevriezen niet. Lachen

Floran: Ja, ik heb springteugels, en ik heb ook al een plekje waar ze op de goede maat zitten, maar nu mn handen daar nog houden. Clown
NatassJa: Ja, van Nouschka! Lachen
KoudbloedKim: Bedankt! Haha!

De rest ook allemaal bedankt. Lachen ik ga vandaag weer rijden, en dan ga ik het weer porberen. Vork

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:05

Tam_ schreef:
Lydia_ schreef:

Veel succes! Lachen

Bedankt voor je reactie!
Nee, ze is niet zo groot. Ze loopt afentoe kleine stukjes onder me vandaan, vooral in een hoekje. Het zadel ligt goed! Het is pas nog na gekeken geloof ik. Ik zal het eens vragen aan de eigenaar. Het dekje schuift idd naar achter, er zitten niet van die lusjes aan. Ik ga proberen om mn beugels nog wat langer tedoen, kijken hoe dat zit. Haha!

_mona_ schreef:
veel succes nog Pling

Ook bedankt voor je reactie. Haha! Ja, dat ga ik ook proberen. Ja over het zadel ga ik vragen. Lachen

Hele leuke pony! Lovers
Ik denk dat het lijkt dat het zadel raar ligt doordat het dekje wat aan de grote kant is.
Maar na vragen kan nooit kwaad Lachen

Ik vind het er wel ontspannen uitzien.
Teugels idd korter Knipoog succes nog

Liora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:14

Wat een leuke pony!
Over je handen, ik heb dat soms ook, dat mijn teugels vanzelf weer langer gaan. Je kan misschien voor het oefenen een knoop aan het einde doen, zodat je je teugels gewoon niet langer kan doen! Dat is wel een beetje vervelend voor het strekken.. maar dan moet je de knoop er weer even uithalen.

Verder vind ik dat je wel een mooie zit hebt.

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 15:06

Bedankt allebei! Haha!

Vandaag ging het al iets beter geloof ik. Tong uitsteken

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:54

Look good chick! Huilen van het lachen
Leuk beestje! Haha!
Je zit goed, maar probeer je teugels iets op te pakken, daardoor moeten je handen wel naar voren, en ga je makkelijker rijden Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:16

Ik ben blij dat je je pony niet zo diep in de krul rijd, dit ziet best ontspannen uit. Met name foto 5 met het lossere teugeltje. Ja

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 16:57

Arabesk schreef:
Ik ben blij dat je je pony niet zo diep in de krul rijd, dit ziet best ontspannen uit. Met name foto 5 met het lossere teugeltje. Ja

Dankje! Haha! Ik laat dr zelf naar beneden komen, iig, dat probeer ik. Huilen van het lachen

Artistique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:52

Probeer je teugels op lengte te houden. Zoals je al zei heb je dat punt wel maar verlies je het steeds. Misschien kun je die plek met witte tape ofzo intapen, dan zie je gelijk wanneer je handen zich weer verplaatsen.

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:14

Ik vind je erg onrustig met je handen. Vooral je buitenhand leidt zijn eigen leventje heb ik het idee. Probeer je handen bij elkaar te houden boven de hals, je mag ze wel dragen maar niet TE hoog houden. Probeer in ieder geval je handen stil te houden. Het is meestal zo dat een pony onrustig wordt met het hoofd als jij onrustig bent met je handen. Pas als je je handen stil hebt kun je gaan werken aan de aanleuning en zal je aanleuning ook constanter zijn door jouw rustige handhouding.
Succes ermee!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:26

Erg leuke pony.

Je beugels mogen een gaatje langer, ziet er misschien niet mooi uit voor het plaatje maar dan kan je de pony veel beter begeleiden.
Je buiten hand staat op vele foto's te veel naar voren, je geeft hem dus te veel ruimte. Hou je teugels op gelijke maat en hou ze in contact met de mond je hebt de teugels naar mijn idee namelijk veel te lang voor het echte werk. (Probeer anders op de teugels een markering aan te brengen, je zegt dat je teugels vaak langer worden, als je nu bijv. een elastiekje doet om de teugel waar je het vast moet houden ga je er beter opletten) Ik zie vaak boogjes in jou teugels en zo vind je dus nooit of te nimmer de aanleuning die je wilt hebben.

Probeer hem veel op de volte te bewerken, en veel overgangen rijden.
Ook mag je hem veel meer naar beneden vragen.

Je mag hem wel weer even aan het werk zetten hoor.
Hoe is hij in de galop?

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 17:32

Oke, bedankt voor je tips. Ik had gister met langere beugels gereden, maar dan gaan mn voeten een eigen leven lijden? Nagelbijten / Gniffelen
In galop is ze een beetje vlak op links, maar op rechts is het wel goed! Lachen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:35

In het begin is het altijd even wennen als je met langere beugels rijd, heb ik ook erg last van gehad, maar nu weet ik niet beter! Veel sucses samen.

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 17:40

Okee, ik ga het morgen weer proberen! Bedankt. Haha!