Hierbij mijn 2e HAW-topic
Welliswaar op een ander paard, maar toch.
Even een paspoortje:
Halloween is een 17-jarige Welsh-cob ruin en is een manegepaard. Hij staat bij manege de Blijde Ruiters.
Dit is een manege waar vooral gehandicapten rijden. Wij 'normale ruiters' mogen de paarden ook rijden in de lessen om ze lekker soepel te houden. Halloween kan de oefeningen uit de L en sommige uit de M. Hij beheerst o.a. wijken, schouderbinnen/buiten en een stukje travers.
Ik rij zelf ongeveer op hetzelfde niveau.
Mijn werkpunten met hem zijn:
- op mijn houding letten
- hem wat meer ingebogen krijgen in de wendingen
- achterhand erbij
Hier de foto's!
1. Even voorstellen: Halloween! (alias Spekkie gezien zijn niet al te kleine billen
)
2. Loswerken op de volte

3. Nog meer loswerken op de volte

4. Kort even iets meer instellen naar binnen

5. Loswerk galopje, ik zet mijn handen bewust iets breder om hem te helpen (hij is natuurlijk niet zo soepel als een eigen paard)

6. Nog een stukje galop, treed hier al beter onder

7. Opgepakt in stap, treed lekker onder voor zijn doen

8. Lekker drafje. Vind dat mijn houding wel vooruit is gegaan als ik deze foto zie

9. Iets meer instellen naar binnen, richting schoudervoor

10. Schouderbinnenwaarts, jammer dat het beenwerk er niet opstaat

11. Achterhand naar binnen plaatsen (voorbereiding travers)

12. En nog even een leuke afsluitfoto

Dat waren ze, brand maar los! Wees wel een beetje lief voor ons, het is een manegepaard en we doen ons best
Ik heb zelf ook wel commentaar maar dat laat ik aan jullie over.Vinden jullie trouwens dat mijn houding verbeterd is? Hier mijn vorige HAW-topic ter vergelijking
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1004185
Groetjes, Sara&Halloween
Klopt, de gehandicapten doen geen travers met hem
!
alle manegepaarden hebben bij ons een apart icoontje wat bij hen past op de kont geschoren. Ik ga eraan werken, dankjewel voor je tip!