Passorapart @ Dressuurtraining. / verbetering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLinsey

Passorapart @ Dressuurtraining. / verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 21:27

Hallo!
Mijn vorige work topic was echt om te huilen, slechte houding een niet fijn lopend paard maar
daar is nu verandering in gekomen! na veel oefeningen zijn we een stuk verbetered! check eerst ons
oude work topic: xLinsey @ [RT-HAW] Passorapart @ work.
Dan kan je pas reageren hier. zie de verbeteringen!
We rijden nu nog op b niveau, we zijn nu veel bezig met het ontspannen rijden en blijven rijden! Ja
ook doen we af en toe een poging 'tot' wijken, sb vind hij ontzettend moeilijk daar oefenen we nu nog
niet op maar af en toe nemen we dat wel eens in de training mee. Pling
Ik rijd passorapart nu bijna 2,5 maand en het schiet al aardig op. op het begin toen ik begon met rijden
was het een stijfe hark waar geen buiging in te krijgen was. we hebben alles rustig opgepakt
en zijn begonnen met veel voltes te rijden, stelling en buigingen. toen hij uiteindelijk soepel liep
hebben we onze eerste sprong gemaakt *40cm* dat bouwen we nu langzaam op, we springen nu
ongeveer op *80cm* en dat laten we nu nog even zo, eerst pakken we het dressuuren aan waar
hij wel moeite mee heeft omdat hij de lol er niet van inziet! na het rijden heb ik hem nog even losgegooid
en mocht die vrijspringen wat die geweldig vind, daarvan zie je onder het topic nog een foto.
Zelf steek ik mijn benen nogal erg af wat je op sommige foto's ziet hieraan ga ik werken.
foto's zijn gemaakt door justine op bokt: sasjumper
Beetje onduidelijke foto's haar camera is maar een 4,2 megapixel tjaa Tong uitsteken
Reageren, tips alles is welkom maar wel mits opbouwend!
Veel plezier. Haha!

Ik ben super blij met deze foto! hij loopt fijn lekker ontspannen en goed de achterhand er onder!
(draf)
Afbeelding

Hier loopt die iets minder ontspannen.
(draf)
Afbeelding

Half slapend, net nadat deze foto werd genomen gaf ik hem een ff een zetje van *hallo wakkerworden*.
(halthouden)
Afbeelding

frits loopt hier ook lekker Ja
(draf)
Afbeelding

na het rijden / braaf paard Lovers
(stap)
Afbeelding

VRIJSPRINGEN!!! Cheese!
(sprong 80cm)
Afbeelding

+/- uur later, lekker weer in de wei!
Afbeelding

verbetering of niet? groetjes ons!

Forcalquier

Re: Passorapart @ Dressuurtraining. / verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:31

Is jouw bak niet ontzettend hard door de vorst? ik kan namelijk onmogelijk in mijn bak rijden op dit moment,en om heel eerlijk te zijn vind ik dat het lijkt of jouw pony op eieren loopt door een harde ondergrond. Verder vind ik jouw houding wel netjes.

maatjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:34

Bij ons is de bak ook nog gewoon te rijden hoor
Heerlijk zoon bak Clown
Mooie foto van dat springen Haha!
Je hebt een goede houding, je bent ook vooruit gegaan netjes Knipoog
Laatst bijgewerkt door maatjaa op 29-12-08 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorinde93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:36

Heey Lins, leuke foto's ziet er netjes uit, alleen ben je geld aan het zoeken, maar dat doe ik ook:P.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:37

Houding is niet heel verkeerd hoor, maar het lijkt erop alsof je, je onderbenen wegdrukt. Naar voren dus.
Ook moet je voor je blijven kijken.

Leuke pony verder. Ik heb je andere topic nog niet gezien, dus weet niet of je vooruit gegaan bent.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:40

Ik vroeg me dus ook al af of de bak niet onwijs hard was.. Aangezien hij niet vlak is is het dus niet zo bevoordelijk voor je paard om er in te gaan dressuren.

Voor de rest zie ik zeker veel vooruitgang! Je houding is beter en ook frits loopt een stuk fijner. Lekker door gaan en privé lessen mee pakken, dan komt het helemaal goed!

Oh en denk om je onderbenen! Die steek je naar voren, en voor je blijven kijken Lachen

xLinsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 21:41

wendyashley schreef:
Is jouw bak niet ontzettend hard door de vorst? ik kan namelijk onmogelijk in mijn bak rijden op dit moment,en om heel eerlijk te zijn vind ik dat het lijkt of jouw pony op eieren loopt door een harde ondergrond. Verder vind ik jouw houding wel netjes.

net zoals wat maatje zegt de bak is gewoon nog te rijden bij mij en bij haar dus ook.
licht gewoon eraan of je bak goed droog was van te voren (hier zit goed zand in en dreinage)
en hij is laatst gesleept dus hij is super om te rijden!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:44

Je bent vooruit gegaan zeg! Alleen je rechterhand moet je iets meer ontspannen, die heb je iets meer naar je toe dan je buiten teugel.

Over die bak, als je hem elke dag los houdt en zout strooit is er niks aan de hand hoor! Dus het zal hier ook wel goed zitten anders zal ze echt niet in de bak rijden neem ik aan.

xLinsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 21:46

deniece schreef:
Ik vroeg me dus ook al af of de bak niet onwijs hard was.. Aangezien hij niet vlak is is het dus niet zo bevoordelijk voor je paard om er in te gaan dressuren.

Voor de rest zie ik zeker veel vooruitgang! Je houding is beter en ook frits loopt een stuk fijner. Lekker door gaan en privé lessen mee pakken, dan komt het helemaal goed!

Oh en denk om je onderbenen! Die steek je naar voren, en voor je blijven kijken Lachen

nee hoor de bak was over de hoefslag prima te rijden! de springfoto was van zaterdag toen had het ook al gevroren maar was de bak nog helemaal rijdbaar nu is die alleen in het midden keihard. over de hoefslag is geen probleem, heb aslleen maar gestapt en iets gedraaft Ja
ja idd ik steek me benenen erg naar voren en ja ik zoek geld daar moet ik nog aan werken.
ja ik ga zeker ook lessen nemen bedankt voor je tips xxx

xLinsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 21:48

DebbieY schreef:
Je bent vooruit gegaan zeg! Alleen je rechterhand moet je iets meer ontspannen, die heb je iets meer naar je toe dan je buiten teugel.

Over die bak, als je hem elke dag los houdt en zout strooit is er niks aan de hand hoor! Dus het zal hier ook wel goed zitten anders zal ze echt niet in de bak rijden neem ik aan.

ja idd debby de bak is +/- 2 weken nog bijgehouden en er word elke dag in gereden door mij of door iris. (ook een meisje hier op bokt) weet ff niet meer hoe ze heet Tong uitsteken maar het is een goede bak wie altijd droog is dus vriezen gaat moeilijk, en oja (als er niet gereden word staat het hek los van de bak naar de wei dan lopen er alitjd nog 4 paarden in wie de bak loslopen Tong uitsteken

xLinsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 21:49

DebbieY schreef:

oké ik zal de tip goed gebruiken. idd over de bak Knipoog

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:56

DebbieY schreef:

Ik vond het er gewoon uitzien alsof de bak hard was maar ook ik kan me vergissen Blond Het paardje loopt wel netjes maar het lijkt alsof hij nogal voorzichtig loopt vandaar dat ik dacht dat haar bak misschien te hard was.

Helaas kan ik met mijn bak nu niks doen,de toplaag was wel droog en egaal maar toch is ie hard net als mijn weiland.Mijn grond ligt nogal laag en is een soort eiland(zo'n wiebel weiland als de paarden in volle galop gaan) dus ook zout heeft weinig zin want de onderlaag blijft te hard.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:00

Leuk beestje! Iets wat me opvalt: ligt je zadel niet te ver naar voren? Je zit soms met jouw been het voorbeen van je pony in de weg, of althans zo lijkt het.

xLinsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 22:06

chevax schreef:
Leuk beestje! Iets wat me opvalt: ligt je zadel niet te ver naar voren? Je zit soms met jouw been het voorbeen van je pony in de weg, of althans zo lijkt het.

het zadel ligt prima! het komt omdat ik mijn benen echt te ver afsteek en ze erg veel naar voren zijn;)

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:35

heej, net zo als je zelf zegt je onder benen veder naar achter plaatsen, en je handhouding iets meer dragen, zie soms ook piano handen. wel leuke foto's

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:57

Ziet er al heel veel beter uit! Kim is ook heel blij met jou Haha!

gipsy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:58

Hele leuke pony! ziet er lekker ontspannen uit!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 08:59

Nou ik zie zonder naar de andere topic te kijken al verbetering hoor Knipoog super!!! en ik wil ook zon bak!!!

manon_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:59

Ziet er inderdaad een stuk beter uit. Hij is niet een van de vlotste he? Probeer hem meer vanuit de achterhand er onder te krijgen en ga zo door !

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:03

Probeer niet zoveel te trekken met je rechtershand, houd hem mooi op de plaats naast je linkerhand. Verder ziet het er niet zo slecht uit.

Wat super dat jou bak goed rijbaar is. Mijn bak is helemaal niet rijbaar. Ik ben verplicht buitenritten aan het maken.. Tong uitsteken

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:49

wendyashley schreef:

de meeste bakken hoor;)
kan zij ook niks aan doen.

ik vibnd hje houding niet zo slecht hoor!
op die stap foto met lange teugel zie je dat hij gelijk weer op de voorhand klapt let daarop Knipoog

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:52

Vind het algemene beeld wel mooi en verbeterd, maar je benen liggen echt te ver naar voren hoor.

_ivl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:25

idd een duidelijke verbetering! let op dat je je binnehand niet vast blijft houden.. succes!

xLinsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 14:56

dankje voor de reacties!

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:11

linsey. =D
Dr zit elke keer als we samen rijden verbetering in.
maar zijn mooi foto's hoor. Lachen
hiih, was leuk he vandaag wandelen
ik zie je morgen misschien wel
kuss<3