wat doen jullie?? tips??
dank!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Dit is erger bij galop als bij draf en stap. Waarom dat zo is, weet ik ook niet. Rechttoe rechtaan een stuk in het bos, kan volgens mij geen kwaad.
Vlinder32 schreef:ik vind het wel belangrijk dat de bevroren ondergrond egaal is, dan galopeert mijn paard ook prima hoor. Dus dat maakt voor mijn paard geen verschil. Bij hobbelige gedeeltes ga ik zeker even stappen. in een hobbelige bevroren rijbak zou ik het zeker niet doen. Kans op struikelen en uitglijden is groter. Met ruiter erop is het nog moeilijker dan zonder ruiter om balans te houden. En je wilt geen zoolkneuzingen of iets met de pezen lijkt mij. In stap ging het al moeilijker dan anders in de rijbak en in draf ging het echt niet lekker bemerke ik vandaag. Lekker buitenritje maken dus ! meestal vriest het nooit erg lang en is de bovenlaag zo weer ondooit.

Cassidy schreef:Op een gladde harde ondergrond galoppeer ik wel, maar dan een heel beheerst galopje. De buitenbak wordt voor het gaat vriezen gesleept, dus je hebt een lekker gladde ondergrond, en ook mijn paard vind het lekker om zo te galopperen (minder zwaar dan het mulle zand).
. CCCCorine schreef:Ik zou het niet doen. Rijden op een harde bodem is sowieso niet gezond voor een paard. Rechtuit zou ik hooguit een drafje doen als de bodem het toelaat. In een bevroren bak trainen zou ik helemaal niet doen. Als deze goed gevlakt is zou ik daar alleen in stappen.
Vlinder32 schreef:hoe kom je daar bij dat dat niet gezond zou zijn op harde grond? het is net hoe je je paard traint....
voor de kar lopen paarden ook veel over het harde.
als de grond maar vlak is.
. Rijden in een bevroren rijbaan is niet gezond omdat o.a. de gewrichten voorturend enome klappen op moeten vangen. CCCCorine schreef:Vlinder32 schreef:hoe kom je daar bij dat dat niet gezond zou zijn op harde grond? het is net hoe je je paard traint....
voor de kar lopen paarden ook veel over het harde.
als de grond maar vlak is.
Als een paard voor de kar loopt op de verharde weg, dan loopt deze doorgaans rechtuit en ook niet in galop. Rijden in een bevroren rijbaan is niet gezond omdat o.a. de gewrichten voorturend enome klappen op moeten vangen.
.
)