zosja@ wedstrijd F8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zosja24

zosja@ wedstrijd F8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 22:01

zosja dressuur wedstrijd
info paard
naam:zosja
ras:kwpn
afstamming: solitair X samber
leeftijd: 4jaar
springen:B
dressuur:B
zosja is al bijna een jaatr in mijn bezit en om soms even te kijken hoe ze is op wedstrijd
doe ik manege wedstrijden
ik deed die keer F8 ze kan hoger maar gewoon even dit
waar ik aan moet werken is mijn handen te hoog ganden rechtop en mijn benen en niet te veel naar achter hangen
hier de foto's
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding

essie_blue

Re: zosja@ wedstrijd F8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:03

heeel mooi paard heb je!
Je houding is niet echt super, maar daar kan je wat aan doen Haha!
Probeer niet zo op je teugels te hangen, ga voor je gevoel wat meer naar voren. Als het goed is gaan je benen dan ook wat naar achter die steken nu naar voor.
Vee; succes met haar, zorg goed voor dr, ze is prachtig! Lachen

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:04

Ik vind dat je erg naar achterleunt en eeb beetje hangt aan de teugels of lijkt dat zo als jij je knïen tegen het zadel drukt krijg je automatisch een betere beenhouding en tenen naar binnen en hakken uitdrukken leuk dier Knipoog

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 22:17

het is juist omgekeerd ik hang niet een de teugels maar me paard
ze laat haar hoofd vallen en das nogal iri

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:17

Heb je les?? Je mag je paard veel meer bij elkaar rijden, maar ik denk dat een instructeur je daar beter mee kan helpen dan iemand op internet. Daar komt ook dat hoofd laten vallen vandaan wat je zelf zegt. Ze loopt op de voorhand en gaat in jouw handen hangen. Veel drijven, overgangen rijden enz. Maar neem les!!!

Als ik jou was zo ik met laarzen gaan rijden zodat je benen minder bewegingsvrijheid hebben maar dat is persoonlijk. Let verder op je handen, mooi naast elkaar houden boven de manenkam en geen pianohandjes maken.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:25

Dus je paard hangt aan je teugels? Ik zou hem heel voorwaarts gaan rijden met een los teugeltje, ze moet gaan leren om op eigen benen te gaan lopen! Het feit dat ze zoals je zegt, haar hoofd laat 'vallen' is wel goed, maar ze mag vervolgens niet gaan hangen. Ik zou wekelijks privé lessen gaan volgen, zeker ook gezien je houding. Het is een erg mooi paard en met de juiste begeleiding kun je haar veel fijner rijden en kom je zeker een stuk verder!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:36

mooi paardje hoor!! idd , ja houding,,, de teugels op de laatste foto zijn niet zo mooi... voor de rest goed maar wel les nemen !!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:57

ik vind dat je benen iets ver naar voren liggen..en dat je op sommige foto;s iets meer je tenen in de beugels mag doen..
succes..

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:06

Mooi paard heb je! Heb je les? Anders denk ik dat jullie er goed aan doen om les te nemen. Jouw houding vind ik niet super; je steekt je benen wat naar voor, je hangt zelf wat naar achter en je hebt een streng binnenhandje. Je kijkt wel goed vooruit Lachen
Als je paard aan de teugels gaat hangen, moet jij niet terug gaan hangen, maar het probleem voorwaarts oplossen. Been geven en zo zorgen dat ze op haar eigen benen gaat lopen. Succes!

maaike_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:35

werk aan je houding,

maaike_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:35

maaike_love schreef:
werk aan je houding Knipoog

wel een prachtig paard trouwens Haha!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:33

erg mooi paardje!

zoals al eerder is gezegt,

minder hangen, benen iets meer naar achteren leggen en minder streng in je hand. Lachen

snoebelke8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:38

je zegt in de openingspost dat je paardje hoger kan dan de F8, maar bij de F proeven gaat het toch juist om het niveau van de ruiter? Dus dan is dat niet heel relevant of snap ik het verkeerd?

Verder idd rechtop proberen te blijven en samen fijn lesjes pakken zodat jij ook op het niveau van je paardje komt. succes!

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:46

Woow echt een mooi paard!!
Je houding kan nog wel wat verbetert worden en als je paard gaat hangen, haar goed voorwaarts rijden!

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:51

snoebelke8 schreef:
je zegt in de openingspost dat je paardje hoger kan dan de F8, maar bij de F proeven gaat het toch juist om het niveau van de ruiter? Dus dan is dat niet heel relevant of snap ik het verkeerd?

Verder idd rechtop proberen te blijven en samen fijn lesjes pakken zodat jij ook op het niveau van je paardje komt. succes!

Dat zou dan ook de reden zijn dat ze FNRS nivo 8 rijdt omdat zij als ruiter een lager nivo heeft dan dat het paard heeft of zou kunnen! Mooi toch dat ze zo nu en dan kan toetsen of ze voorruit gaat als ruiter.

Ben het met de rest eens, dat je heel hard moet werken aan jouw houding en het voorwaarts rijden van je (overigens mooie) paard. Oefening baart kunst en lessen is het halve werk!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:54

Mooi beestje Ja dat als eerste Knipoog
kind probeer 's te ontspannen je lijkt net zo'n stijve plank.... denk dat je beugels ook wel wat langer mogen Knipoog
voor de rest, probeer dr beetje bij elkaar te rijden ze valt beetje uit elkaar...

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 13:52

pri_lady schreef:
snoebelke8 schreef:

Dat zou dan ook de reden zijn dat ze FNRS nivo 8 rijdt omdat zij als ruiter een lager nivo heeft dan dat het paard heeft of zou kunnen! Mooi toch dat ze zo nu en dan kan toetsen of ze voorruit gaat als ruiter.

Ben het met de rest eens, dat je heel hard moet werken aan jouw houding en het voorwaarts rijden van je (overigens mooie) paard. Oefening baart kunst en lessen is het halve werk!

ik heb het paard zelf beleerd ... maar als ik me houding verbeter komt het al goed dan kan ik ook hoger want als ik werk met me paard in de lessen 2 keer in de week dan gaat alles top alleen de foto's moment zijn ook nogal poedersuiker

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:23

heej let op je beenlegging. iets verder naar achter dan ziet het er super mooi uit!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:17

Probeer hem wat ronder te rijden. En je benen en handen op de juiste plaats te houden.
Het lijkt me een goed idee om wat zitlessen te nemen of zonder beugels te gaan rijden.
Succes,

miekymouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:32

mooi paardje heb je!
met lessen kom je er wel!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:54

Een paard gaat alleen hangen als de ruiter hem iets om te hangen geeft. Jij zorgt er dus onbewust toch met je zit voor dat hij gaat hangen. Dit is alleen voorwaarts op te lossen, en door zelf je paard los te laten maar wel contact te houden. Verder heb ik het idee dat het zadel niet goed past, op de laatste foto ligt hij namelijk veel verder naar voren dan op de andere foto's en lijkt hij van achter ook iets op te wippen.
Vind het trouwens wel opvallend dat je zelf aangeeft er meer op te moeten letten dat je je benen niet te ver naar achter hebt, want op alle foto's heb je ze juist veel te ver naar voren doordat je zelf zo achterover zit. Jij moet zelf mooi rechtop gaan zitten dan gaan als het goed is komen je benen dan ook vanzelf weer op de goede plek liggen. Als je hier in de lessen geen of minder last van hebt maar op wedstrijd wel dan kan het ook door een stukje spanning komen.

Lizzy_Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:33

Hee, Het lijkt of je best wel erg naar achter hang.. En je steekl je benen best wel erg uit

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:05

Je hebt een heel mooi paard! Probeer haar alleen wat meer bij elkaar te rijden, want nu valt ze een beetje uit elkaar.
Ook proberen je benen juist wat meer naar achteren en goed recht op zitten.
De rest ben k wel eens met voorgaande berichten. Succes met haar!

_ivl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:38

leuk paard! probeer idd niet aan de teugels te 'hangen'
Succes!

Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:40

leuk beestje,
ik zou indd niet te veel op de teugels gaan hangen. en iets meer aanleuning zou ook mogen Lachen