Adil18 schreef:Ik sluit me aan bij een paar voorgangers. De fot's zijn werkelijke plaatjes: Paard en ruiter hebben beide een fijne techniek, het nemen van de sprong ziet er harmonieus uit...
Het filmpje echter...Je bent VEEL te sterk met je hand en je benen zijn te onrustig. Een weigering kan natuurlijk voor enige onzekerheid zorgen, maar dit mag zich niet op deze manier uiten als je het mij vraagt. Neem dan eerst weer een paar keer een lage sprong om weer wat vertrouwen te krijgen en neem dan eventueel weer een hogere. Jouw onrust en het niet vertrouwen op het paard plus de onrustige rijstijl kunnen een zeer negatief effect hebben op paarden. Geloof me, ik heb ruiters paarden op deze manier in de stop zien rijden en heb het zelf ook meegemaakt.
Take it easy, jullie kunnen het wel, maar het is voor jullie allebei heel erg belangrijk rust te bewaren. En spring voor niks waar jullie als combinatie niet aan toe zijn!
Het zou jammer zijn als het op gegeven moment niet meer tussen jullie werkt, want jullie zijn een leuke en knappe combi!
Ja je hebt gelijk, als ik het filmpje bekijk zie ik ook veel onrust
Ik twijfelde ook of ik het filmpje wel zou plaatsen, maar wilde toch ook deze kant van ons rijden laten zien (met consequeties van dien
) Maar over het algemeen sluit ik me geheel aan bij de meeste reacties aan. Ik heb vorige week trouwens weer les gehad en we zijn niet verder gekomen dan 50-60 cm en we hebben vooral geoefend op rust, laten wachten voor de sprong, na de sprong rechtuit en mijn houding. Naar mijn mening ben ik er dus ook voldoende mee bezig, en ik weet dat we het kunnen (fofo's laten dat denk ik wel zien).
Iedereen bedankt voor de reacties
Ponybokjes: dank je
Manon: Dat klopt