Chelize @ spring work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

levine

Chelize @ spring work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 22:29

Ookal zijn de foto's nogal oud en is het filmpje van een weekje terug, ik wilde het toch even laten zien Knipoog De foto's zijn gemaakt op de brabantse kampioenschappen, afgelopen zomer seizoen. Ik sprong toen nog L, nu spring ik M. Ik ben trots op dat ze zo goed springt, toen ik haar net had, sprong ze werkelijk niets Knipoog

Wat informatie over Chelize:
* 11, bijna 12 jaar
* 1.55,5 m. hoog
* Merrie

Filmpje:

de kwaliteit van het filmpje is erg slecht geworden door het uploaden, maar voor het idee Knipoog We springen hier ongeveer 1.30.

Foto's:

1. Afbeelding

2. Afbeelding

Over de foto's ben ik zelf erg tevreden.

Eigen commentaar bij het filmpje:
* Benen iets stiller houden.
* Handen wat meer bij elkaar.
* De landing nog iets netter rijden Knipoog

Tips zijn natuurlijk meer dan welkom, mits een beetje vriendelijk natuurlijk Haha! (dit is ook m'n eerste HAW topic Bloos )

Brandt maar los Lachen

jumparound

Re: Chelize @ spring work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:17

mooie foto's en mooi tuig.
sorry dat ik het zeg maar je beugels zijn een beetje te lang op de foto's of lijkt dat maar zo?

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 23:20

muispluis, ja je hebt gelijk Knipoog Op de wedstrijd na deze heb ik ook een balk aangetikt met m'n eigen voet ROFL Dus ik heb ze nu maar wat korter gedaan Knipoog

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:24

wauw! Wat een mooie pony.
en wat trekt ie ze benen netjes in!

Je beugels mogen inderdaad op het filmpje wel wat korter en in de galop mag je wat meer op je kont gaan zitten.

Edit: Lijkt ook wel of je hem voor de sprong in zijn mond loopt te trekken Bloos

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 23:27

JorisDy, dank je Lachen je hebt gelijk, ik zal ze nog wat korter doen Knipoog En bedankt voor die tip van op m'n kont zitten, heb je inderdaad ook gelijk in, dat maakt het beeld denk ik ook ietsjes netter....

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 09:15

Van in de mond trekken valt denk ik wel mee. Ik laat haar inderdaad wel wachten zodat ze nog een pasje extra neemt, ze heeft soms nog moeite met echt bij de sprong te springen, maar ik zal m'n handen nog iets stiller proberen te houden Knipoog

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:39

De foto's zijn prachtig! Echt heel mooi.

Op het filmpje mag je je benen wel stiller houden en je tenen niet
zo ver in je beugels. En als ik jou was zou ik na de sprong verder
door rijden. Ik zie wel dat er nog een ruiter in de bak is maar zij moet
dan maar eventjes stoppen voor jouw.
Voor de rest vind ik het heel knap hoor!
jullie zijn een pracht combinatie, en je hebt een knap paardje
onder je kont! Xx

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:39

Leuk dier! Erg mooi tuig ook!

In het filmpje zie je idd dat jeje benen veel beweegt. Ook moet je proberen in de galop écht op je kont te gaan zitten,.. je schuift nu een beetje door je zadel!

Verder zo doorgaan, leuke pony heb je!

dubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:09

goede techniek.
denk idd je beugels wat korter, kun je aan het einde van de sprong ook wat makkelijker blijven steunen zodat je haar niet in de weg zit. (bij het filmpje lijkt dat je te snel weer in het zadel terecht komt)

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:12

Het ziet er best netjes uit, maar sorry dt ik het zeg maar ik erger me dood aan joun benen. Daar zal ik eerst maar eens aan het werk mee gaan, die hoogte komt later wel

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:30

als ik alleen de foto's gezien had zou ik zeggen: netjes..
maar nu ik het filmpje gezien heb, vind ik het erg rommelig..
voor de sprong zit je al heel onrustig (met je handen). je drijft je paard ook heel erg op en je beugels zijn véel te lang..
krijg je les?
Overigens heb je een heel leuk paard, en op de foto's ziet het er netjes uit( behalve die beugels Knipoog )

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 13:22

Even ter toelichting:

* Ik krijg les
* M'n beugels ga ik al korter doen ( daar is denk ik ook genoeg over gezegd Knipoog
* Deze sprong was nadat ze geweigerd had, dus ik was iets onrustiger (natuurlijk geen excuus, maar wel goed om te weten denk ik Knipoog

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:25

De foto's geven idd een fijn beeld. Het filmpje absoluut niet, je zit onwijs te zagen in de mond en steekt hem bijna lek met je spoor! En ook al is dit na een weigering, ga zitten en rijden, hier bereik je niks mee! En ik mag hopen dat diegene die zegt 'goed gedaan' niet je instructrice is want ik kan er niks goeds aan ontdekken!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 13:28

powerzoe schreef:
Het ziet er best netjes uit, maar sorry dt ik het zeg maar ik erger me dood aan joun benen. Daar zal ik eerst maar eens aan het werk mee gaan, die hoogte komt later wel

Oke, fijn dat je het zo goed weet allemaal, misschien tips?? Ik snap ook wel dat ik er mee aan het werk moet, aan zo'n opmerking heb ik eerlijk gezegd niet zo veel Bloos Als je me zou kunnen vertellen hoe, zou het een stuk gemakkelijker zijn, denk je niet?

En ik vind dat je wel een beetje overdrijft, ik snap dat je je er aan ergert, en ik ga er mee aan de slag, maar het had ook iets minder gekunt he Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:33

het enigste wat mij direct opvalt is dat je enorm stuitert na de sprong. dan kun je misschien beter nog verlicht zitten als doorstuiteren Knipoog

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 13:36

_Jeann schreef:
Leuk dier! Erg mooi tuig ook!

In het filmpje zie je idd dat jeje benen veel beweegt. Ook moet je proberen in de galop écht op je kont te gaan zitten,.. je schuift nu een beetje door je zadel!

Verder zo doorgaan, leuke pony heb je!

Ja je hebt gelijk, viel mij zelf ook op en ik erger me er ook echt aan Boos! maarja, alles op z'n tijd he, het is ook zo moeilijk Clown

Ponybokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:46

In het filmpje vind ik dat je iets te snel gaat zitten. Ik zou nog even wachten. Verder ziet het er super uit! Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:08

Ik sluit me aan bij een paar voorgangers. De fot's zijn werkelijke plaatjes: Paard en ruiter hebben beide een fijne techniek, het nemen van de sprong ziet er harmonieus uit...

Het filmpje echter...Je bent VEEL te sterk met je hand en je benen zijn te onrustig. Een weigering kan natuurlijk voor enige onzekerheid zorgen, maar dit mag zich niet op deze manier uiten als je het mij vraagt. Neem dan eerst weer een paar keer een lage sprong om weer wat vertrouwen te krijgen en neem dan eventueel weer een hogere. Jouw onrust en het niet vertrouwen op het paard plus de onrustige rijstijl kunnen een zeer negatief effect hebben op paarden. Geloof me, ik heb ruiters paarden op deze manier in de stop zien rijden en heb het zelf ook meegemaakt.

Take it easy, jullie kunnen het wel, maar het is voor jullie allebei heel erg belangrijk rust te bewaren. En spring voor niks waar jullie als combinatie niet aan toe zijn!

Het zou jammer zijn als het op gegeven moment niet meer tussen jullie werkt, want jullie zijn een leuke en knappe combi!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 16:35

Adil18 schreef:
Ik sluit me aan bij een paar voorgangers. De fot's zijn werkelijke plaatjes: Paard en ruiter hebben beide een fijne techniek, het nemen van de sprong ziet er harmonieus uit...

Het filmpje echter...Je bent VEEL te sterk met je hand en je benen zijn te onrustig. Een weigering kan natuurlijk voor enige onzekerheid zorgen, maar dit mag zich niet op deze manier uiten als je het mij vraagt. Neem dan eerst weer een paar keer een lage sprong om weer wat vertrouwen te krijgen en neem dan eventueel weer een hogere. Jouw onrust en het niet vertrouwen op het paard plus de onrustige rijstijl kunnen een zeer negatief effect hebben op paarden. Geloof me, ik heb ruiters paarden op deze manier in de stop zien rijden en heb het zelf ook meegemaakt.

Take it easy, jullie kunnen het wel, maar het is voor jullie allebei heel erg belangrijk rust te bewaren. En spring voor niks waar jullie als combinatie niet aan toe zijn!

Het zou jammer zijn als het op gegeven moment niet meer tussen jullie werkt, want jullie zijn een leuke en knappe combi!

Ja je hebt gelijk, als ik het filmpje bekijk zie ik ook veel onrust Knipoog Ik twijfelde ook of ik het filmpje wel zou plaatsen, maar wilde toch ook deze kant van ons rijden laten zien (met consequeties van dien Bloos ) Maar over het algemeen sluit ik me geheel aan bij de meeste reacties aan. Ik heb vorige week trouwens weer les gehad en we zijn niet verder gekomen dan 50-60 cm en we hebben vooral geoefend op rust, laten wachten voor de sprong, na de sprong rechtuit en mijn houding. Naar mijn mening ben ik er dus ook voldoende mee bezig, en ik weet dat we het kunnen (fofo's laten dat denk ik wel zien).

Iedereen bedankt voor de reacties Knipoog

Ponybokjes: dank je Knipoog Manon: Dat klopt Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:07

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:44

je benen gaan wel erg ver naar achteren op de foto Knipoog tip: vlak voor de sprong even met de voeten een 'zetje' naar voren geven(soort op de rem trappen?) snapje?:P

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:48

commetaar is al gegeven,
mooi paard heb je! wat een pauwer heeft ie!
kan goed springen Pling

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:55

Ik vind dat sommige nog al té reageren.
Als je paard geweigerd heeft, moet je idd wel wat sterker rijden.
Jij doet dit misschien iets te, maar je laat wel voelen dat jij erop zit.
Ik zou probeer je handen toch wat rustig te houden maar dat je toch nog ophoudingen kan geven
en je benen die bewegen idd teveel en zeker als je met een spoor rijdt.
Je been normaal stil liggen en kan je gewoon met je hiel wat bij drijven voor EXTRA druk.
(versta me dus niet verkeerd dat je altijd met je hiel moet gaan drijven, normaal drijf je met je kuit bij)

Het paard kan idd wel mooi springen zeg!
Echt een goed techniek

en na de sprong moet je ofwel proberen goed te plakken of nog een paar pasjes verlichte zit,
maar niet te veel want dan krijg de kans dat ze te veel op de voorhand gaat vallen.
Of sommige rijden licht in galop
als je snapt wat ik bedoel ? Haha!

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:03

Je benen bewegen idd heel hard.
Ik zou een tijdje zonder beugels rijden als ik jou was.En zoals je zelf zei je beugels korter gaat ook al een pak schelen.
En niet zo snel gaan terugzitten boven de sprong,beetje langer wachten Knipoog

Moet ook zeggen dat je pony een prachtige voorbeentechniek heeft...daar kunnen veel paarden alleen maar van dromen!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 21:39

Zepjuh, dank je voor je tip!! thoraklover en giotto dank je Knipoog Ik zal inderdaad weer wat vaker zonder beugels gaan rijden, is al weer lang geleden Bloos (*schaamt zich)

Miss_Maya dank je voor je tips, en ik snap je wel hoor Knipoog