Amotes @ Dressuurwork (haflinger, B/L niveau.)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deniece

Amotes @ Dressuurwork (haflinger, B/L niveau.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 21:59

Hallo!

Nou zoals beloofd mijn topic, nadat ik niet zo tevreden was over de foto's die afgelopen week gemaakt waren,
zijn er vandaag nieuwe foto's gemaakt. Link van vorige: [RIJ-ITP] Haflinger Amotes @ Dressuurwork, klaar voor de wedstrijden??

Deze foto's vond ik persoonlijk iets mooier, mijn handen liggen niet meer op mijn bovenbenen! Lachen
Maaaar, toch erger ik me echt nog steeds de pleuris aan mijn houding :+
Maargoed, we hebben privé lessen en oefenen hard en dat is toch niet in 1 week opgelost. Ik moet vooral gaan werken
aan mijn handen, ik moet meer meegeven en ze meer dragen. En mijn benen leiden soms nog wel eens een eigen leven ;)

Amotes is een 11 jarige werkwillige haflingermerrie van Beaamotes hier op bokt. Ik rijd haar sinds juli
dressuurmatig
en dat pakt ze goed op! In het begin was het een beetje rond racen en eigenlijk zo stijf
als een plank. Ze heeft een lang lichaam en die vind ze moeilijk te buigen, dus daar zijn we mee aan de slag.

Met veel buigingsoefeningen zoals schoudervoor/binnenwaarts, voltes, slangenvoltes etc probeer ik haar wat
soepeler te maken. Ze doet haar best, en dat is voor mij voldoende Lachen

Vanaf Januari gaan wij officieel starten, uiteraard in de B, tussen de paarden! Haha!

Hier de foto's!

1. even netjes halthouden. (Zo'n beetje het enigste wat we écht goed kunnen Clown )

Afbeelding

2. Stappen rechtsom, mijn handen zijn hier redelijk.. Hadden heel iets hoger gemogen.. En voor me kijken!

Afbeelding

3. Tenen naarbinnen en binnenhand naar voren.

Afbeelding

4. Stukje Schoudernbinnenwaarts, ik was blij Knipoog

Afbeelding

5. Stukje draven, haar achterhand moet er meer bij en mijn houding is hier echt slecht.

Afbeelding

6. Galopje, fijn beeld Lachen tenen naar binnen & voor me kijken.

Afbeelding

7. Galopje, blijven zitten & tenen uitdrukken & handen dragen. Paard loopt fijn Lachen

Afbeelding

8. Stukje verzamelen, handen dragen..

Afbeelding

9. handen weer te laag en mijn benen steken wat naar voren.

Afbeelding

10. Pasje naar voren, mijn handen draag ik hier al wat meer, nu mijn teugels nog wat korter pakken Clown

Afbeelding

11. Stukje schoudervoor, vind ze in draf moeilijker dan in stap. Dat voorbeentje Lachen met deze foto
ben ik erg blij Lachen

Afbeelding

12. Galopje, tenen naar binnen, handen dragen en rechtop zitten Clown paardrijden blijft moeilijk Haha!

Afbeelding

13. Stukje sb in stap, ze mag hier iets meer buigen, had mijn buitenteugel er meer bij moeten hebben.
Maar voor de rest netjes vind ik Lachen

Afbeelding

14. Uitdraven, neusje gaat vaak ook lekker over de grond Lachen eerder deed ze dit écht niet in draf dus ben
er erg blij mee Lachen

Afbeelding

15. Madame is klaar! En blij Knipoog
Afbeelding

Ik heb ook nog wat filmpjes, zijn best onduidelijk en heb geen idee hoe ik ze upload én ze
spelen niet eens af op mijn pc Huilen van het lachen dus denk niet dat ik die erop ga krijgen..

Brandlos! Houd het wel vriendelijk en onderbouwd Lachen

Weissjee

Re: Amotes @ Dressuurwork (haflinger, B/L niveau.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:02

Ik vind dat je zelf alles goed aangeeft over je houding.
Maar ik vind het zelf over het algemeen goed, alleen een paar kleine puntjes soms.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:22

ziet er heel netjes uit deniece!
bij de galop mag je misschien wat meer druk op je beugels houden zodat je voet niet te ver in de beugel schiet Knipoog
en hakken wat meer uitdrukken Knipoog
die laatste foto is erg mooi!wat is ze toch leuk Haha!
we moeten maar gauw eens samen een buitenritje maken Lachen

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 22:37

@ Weissjee; dankjewel Lachen ik weet inderdaad heel goed waar ik aan moet werken.. Dus die stap is er Knipoog
@ Ellen; Bedankt ! Lachen Ja de galop is moeilijk, ze valt er nog snel uit dus heb het gevoel dat ik constant haar moet ondersteunen met mijn benen.. Maargoed, smoesjes natuurlijk weer Clown moet gewooon mijn benen lang maken Lachen
jaa doen we snel! Kun je anders woensdag ook niet mee? Dan gaan er ook nog 2 andere! (marieke&Elisah)

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:46

nee woensdag kan ik helaas niet Verdrietig moet werken de hele dag Vork

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:53

De foto's zijn nog best goed gelukt Clown zeker de sv...had ik niet gedacht ROFL
maar goed, je geeft zelf goed aan waar het fout gaat en wat je moet verbeteren Lachen voor je kijken, handjes omhoog en benen lang...iets arroganter dus Knipoog

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:57

deniece elke fotosessie ga je vooruit OK dan! ga zo door, je weet zelf waar je aan moet werken

de foto van schouderbinnen vind ik heel mooi daar kun je mooi haar buiging op zien en dat ze mooi op 3 sporen loopt Knipoog

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:03

Ik vind het er erg vriendelijk uitzien!
Af en toe hang je wat achterover, soms wat voorover. Je hakken mag je meer uitdrukken. Daarnaast zijn je schouders, heup en hakken niet op één lijn, je zadel lijkt ook wat achterover te liggen. Probeer veel overgangen te rijden om hem wat activer te maken van achter.
Succes straks met de wedstrijden!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:20

Ik vind het er idd heel vriendelijk uit zien. Je onderbenen gaan soms wat ver naar voren en er zijn nog wat andere dingen aan je houding, maar dat weet je volgens mij allemaal wel.

Als ze vaak uit de galop valt zou ik dat gewoon een keer laten gebeuren. Door haar steeds bij te drijven voorkom je dat ze een fout maakt en leer je haar dat het okee is om eruit te vallen als jij niet drijft. Ik denk dat het beter is dat ze er dan een keer uitvalt, of bijna uitvalt en dat je haar dan een keer flink bijdrijft en laat merken dat je dit dus niet accepteert. Daarna weer stoppen met drijven totdat ze er weer echt uitvalt.

Met stappen heb ik een beetje het idee dat ze haar rug vasthoudt en niet echt los door het lijft stapt. Kan dat kloppen?? Hoe voel je dat zelf? Werk je met les wel eens specifiek aan de stap??
Volgens mij is daar nog wel heel wat aan te verbeteren.

Vind het verder trouwens wel echt een pracht Haflinger hoor. Wat een mooie hals heeft ze ook. En jou rijden is helemaal niet slecht, je zit zeker op de goede weg en met nog wat extra lessen komt het helemaal goed in januari met je wedstrijden.

Heel veel suc6

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:24

Tjee, wat ben jij streng voor jezelf zeg!!
Ik vind je houding zeker niet beroerd! Je zit netjes rechtop en je handen gaan ook steeds beter Haha!
Ik heb al wel veeeeel beroerdere mensen zien rijden!
Klaar voor het B?? Ik zou het zeker een keer proberen, want je pony loopt goed zat voor een B proef!!!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 07:56

Ziet er een stuk beter uit! Lachen Zou haar in stap wat actiever willen zien, daar wordt ze nog wat lang in haar lijf, maar dat is erg moeilijk. Er zitten mooie foto's tussen!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 08:26

Hee,
wat je bij je 2de foto zegt over je handen daar zijn ze opzich al goed hoor, ze staan daar naast elkaar en boven de schoft waar ze horen dus. Maar ik vind het hier netjes uit zien hoor.. Mag ik hier een foto van afpakken voor topic ?

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 09:08

bedankt voor alle reacties Haha!

@ Ryanne; jawel, maar kun je dan even laten weten welke je pakt? Knipoog En bedankt Lachen ik werk hard aan mijn handen

@ Marieke_K; bedankt! Ze is érg lang in haar lijf.. Met de draf kan ik haar al fijn bij elkaar rijden maar de stap blijft moeilijk.

@ Suzan; haha dankjewel Haha! ik ga mijn best doen met de wedstrijden en de resultaten zien we dan wel Lachen

@ Aurora3; Bedankt voor je reactie! De stap, daar werken we zéker aan. Ze stapt kort, maar is wel fijn te rijden daarin. In de stap laat ze makkelijk haar rug los en bolt deze ook echt op. Mijn zadel ligt overigens perfect, vorige week helemaal na gekeken door een zadelmaker Lachen
Je tip over de galop, ik snap hem niet hélemaal Tong uitsteken want is het dan niet zo dat ze voortaan altijd uit de galop valt als ik niet meer drijf? Ik probeer meestal dan niet te drijven, en zodra ik voel dat ze eruit gaat vallen drijf ik weer.. Wat er dus wel op neer kom dat ik véél drijf..

@ Idj; ja, mijn houding is gewoon nog niet bevestigd zeg maar. Dan zit ik weer zo, en even later weer net wat anders haha.. Ik moet daar nog goed aan werken zodat ik onafhankelijk ga zitten.. Lachen

@ Marieke; ja de foto's van sb en sv vielen mij ook zeker niet tegen! Haha!

peerke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:42

De kritiek die je zelf al geeft is inderdaad juist, goed dat je dat zelf al opmerkt, zegt wel dat je verantwoord rijdt. Voor de rest vind ik dit paard echt ont-zet-tend mooi! Wat een manen! En wat een geweldige uitstraling!! Haha!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:21

OK dan! dat ziet er steeds beter en beter uit zeg!! ze lijkt ook goed op jou te letten, en ook netjes haar benen te zetten!
super doe zo voort!

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:25

Ten eerste wat heb je een prachtige haflinger en die manen wauw Knipoog Klein puntje opbouwende kritiek, blijf voor je uit kijken en let op dat je niet in elkaar zakt en je handen op de juiste hoogte houd voor de rest lijken jullie een echt team! Succes verder!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:38

Met dat over de galop bedoel ik dat je dan dus beter 1 keer goed kan drijven dan dat je de hele tijd blijft drijven om te voorkomen dat ze uit de galop valt.
Wat jij zegt klopt in principe wel, wat je doet. Maar ik denk dat je iets strenger moet zijn. De bedoeling is dat je paard uit zichzelf het tempo blijft lopen dat jij aangeeft. Elke keer dat ze harder of zachter gaat lopen uit zichzelf is ze dus eigenlijk stout en moet je haar corrigeren. Het is niet zo erg dat je in het begin heel vaak moet corrigeren, maar als je hier al vanaf juli mee bezig bent en je moet nu nog steeds heel veel drijven dan is er toch iets mis. Dus op dat punt zou ik haar eens goed aanpakken, dat moet echt verbeteren.

Het klinkt nu waarschijnlijk erger dan het bedoeld is hoor. Ik vind dat jullie het super doen, zeker voor zo'n korte tijd. Het algemene beeld is echt heel netjes Lachen

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 13:39

@ Aurora3; oke bedankt voor je uitleg, ik ben idd vanaf juli bezig, maar nou moet ik wel erbij zeggen dat ze in juli nauwelijks kon galoperen in de bak. Uiteindelijk viel ze vanuit een hele snelle draf in een galopje wat ze hooguit een volte vol hield. Er was geen nageeflijkheid, controle en ontspanning te vinden en de galop heb ik toen ook veel in het bos geoefend.. Dus er is wel degelijk al vééél vooruitgang met de galop haha. Maar ik snap wat je bedoeld, ze zou in de galop moeten blijven tot ik aangeef terug in draf te willen. Ik ga ermee aan de slag Lachen

De rest; Dankjewel Haha!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:50

Ziet er goed uit. Probeer goed je tenen naar binnen te doen.
Je gaat het zeker redden met de wedstrijden.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:00

Het ziet er heel netjes uit hoor!
Je geeft zelf al goed commentaar =) Dus ik heb er niet meer veel aan toe te voegen.

Succes nog verder!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:19

hee Deniece,
jullie gaan steeds weer voorruit gelukkig Lachen
alleen je houding... tja gewoon aan blijven werken Knipoog
Amotes ziet er goed uit trouwens!
misschien ook wat meer rechtrichten proberen, je pony lijkt soms wat naar binnen te vallen..(kunnen ook momentopnames zijn)

succes met starten!

Ponybokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:09

Ziet er netjes uit, commentaar geef je zelf al. Heb daar niet veel aan toe te voegen. Enne: je bent zeker klaar voor wedstrijden hoor! Knipoog

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:32

in de schouderbinnenwaarts recht op blijven zitten en niet met je paard mee gana hangen Knipoog
verder mag hij iets opgerichter maar het ziet er al goed uit!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 17:49

@ Vilouma; ik werk nog niet aan de oprichting, vind haar hals prima zo voor de B Lachen
@ Charlotte; dankjewel! Naar binnen vallen valt wel mee hoor Lachen Op welke foto dacht je dat te zien? En oprichting vind ik nog niet zo belangrijk voor de B Lachen

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:25

Je mag je teugels wel wat korter pakken , anders is het ook moeilijk ze te dragen en op de goede plek te houden! met schouderbinnenwaards ,mogen wij just niet naar de bakkant kijken , naar in de bak ,
omdat je gewicht dan ook de goede kant op gaat , als je snapt wat ik bedoel.
soms mag je ook je hanken iets meer uitdrukken!
& op een paar foto's is ze niet zo mooi actief!
Maar jullie zijn echt wel klaar voor de B hoor.
Wat een mooie manen heeft je paard trouwens. Lachen