Nou zoals beloofd mijn topic, nadat ik niet zo tevreden was over de foto's die afgelopen week gemaakt waren,
zijn er vandaag nieuwe foto's gemaakt. Link van vorige: [RIJ-ITP] Haflinger Amotes @ Dressuurwork, klaar voor de wedstrijden??
Deze foto's vond ik persoonlijk iets mooier, mijn handen liggen niet meer op mijn bovenbenen!

Maaaar, toch erger ik me echt nog steeds de pleuris aan mijn houding :+
Maargoed, we hebben privé lessen en oefenen hard en dat is toch niet in 1 week opgelost. Ik moet vooral gaan werken
aan mijn handen, ik moet meer meegeven en ze meer dragen. En mijn benen leiden soms nog wel eens een eigen leven ;)
Amotes is een 11 jarige werkwillige haflingermerrie van Beaamotes hier op bokt. Ik rijd haar sinds juli
dressuurmatig en dat pakt ze goed op! In het begin was het een beetje rond racen en eigenlijk zo stijf
als een plank. Ze heeft een lang lichaam en die vind ze moeilijk te buigen, dus daar zijn we mee aan de slag.
Met veel buigingsoefeningen zoals schoudervoor/binnenwaarts, voltes, slangenvoltes etc probeer ik haar wat
soepeler te maken. Ze doet haar best, en dat is voor mij voldoende
Vanaf Januari gaan wij officieel starten, uiteraard in de B, tussen de paarden!
Hier de foto's!
1. even netjes halthouden. (Zo'n beetje het enigste wat we écht goed kunnen
)
2. Stappen rechtsom, mijn handen zijn hier redelijk.. Hadden heel iets hoger gemogen.. En voor me kijken!

3. Tenen naarbinnen en binnenhand naar voren.

4. Stukje Schoudernbinnenwaarts, ik was blij

5. Stukje draven, haar achterhand moet er meer bij en mijn houding is hier echt slecht.

6. Galopje, fijn beeld
tenen naar binnen & voor me kijken.
7. Galopje, blijven zitten & tenen uitdrukken & handen dragen. Paard loopt fijn

8. Stukje verzamelen, handen dragen..

9. handen weer te laag en mijn benen steken wat naar voren.

10. Pasje naar voren, mijn handen draag ik hier al wat meer, nu mijn teugels nog wat korter pakken

11. Stukje schoudervoor, vind ze in draf moeilijker dan in stap. Dat voorbeentje
met deze fotoben ik erg blij

12. Galopje, tenen naar binnen, handen dragen en rechtop zitten
paardrijden blijft moeilijk 

13. Stukje sb in stap, ze mag hier iets meer buigen, had mijn buitenteugel er meer bij moeten hebben.
Maar voor de rest netjes vind ik

14. Uitdraven, neusje gaat vaak ook lekker over de grond
eerder deed ze dit écht niet in draf dus bener erg blij mee

15. Madame is klaar! En blij

Ik heb ook nog wat filmpjes, zijn best onduidelijk en heb geen idee hoe ik ze upload én ze
spelen niet eens af op mijn pc
dus denk niet dat ik die erop ga krijgen..Brandlos! Houd het wel vriendelijk en onderbouwd
moet werken de hele dag

want is het dan niet zo dat ze voortaan altijd uit de galop valt als ik niet meer drijf? Ik probeer meestal dan niet te drijven, en zodra ik voel dat ze eruit gaat vallen drijf ik weer.. Wat er dus wel op neer kom dat ik véél drijf..