Dimens Tuchet @ Mooie fotoshoot, rijfoto's (S&T)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Dimens Tuchet @ Mooie fotoshoot, rijfoto's (S&T)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 17:51

Hallo Bokkers,
Irene (Renza) heeft vandaag prachtige plaatjes geschoten van Dimens Tuchet. We hebben een paar straaltjes zon opgevangen en daar zijn mooie foto's van gekomen.
Dimens Tuchet is een 8 jarige merrie met als vader Kildare (v. Koriander) uit een Nimmerdor merrie. Ik rijd haar nu in het M2 en volgende maand moet ze, als mijn afstudeerproject, een Z2 kür lopen.
Vandaag was ik blij dat ze mooi los bleef en fijn eraan bleef lopen.
Heb haar gewoon over de rug in een lage lijn losgereden, daarna opgepakt en wat gebogen en fijn er aan gezet, voor de rest weinig echte oefeningen gereden ivm ondergrond.
Ben blij met de stukken dat ze echt begint te lopen, dat ze beter over de benen word en simpel blijft aan de voorkant. Hierbij kan ik haar steeds beter sluiten, zeker in de galop.

Voor overige foto's zie dit ITP topic: [ITP] Dimens Tuchet @ Mooie fotoshoot aan de hand (S&T)

2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding

Liefs Iris.
Laatst bijgewerkt door xx_Irisje op 22-12-08 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Re: Dimens Tuchet @ Mooie fotoshoot, rijfoto's (S&T)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:54

Ik vind het er super netjes en vriendelijk uit zien. Piroutte foto = erg fijn. Je zit keurig recht alleen je hoofd is nog iets naar voren (voor het plaatje) kun je daar nog aan werken, of is dat je lichaamsbouw?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:55

Irisje, wat heb je haar fijn lopen! Ze gaat steeds beter draven!! Goed bezig mutsie!

Debbyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:58

wauw.. wat een mooi paardje! Kwijl
ziet er heel netjes uit! maar je mag wel wat rechterop gaan zitten, je hangt een beetje naar voren Knipoog
succes met je afstudeerproject!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:04

Je hebt de eerste foto 2x geplaatst Tong uitsteken
Vond het er erg netjes uitzien, mooi ontspannen en goed door dr lijf Lachen
Wel een beetje een scheve bak heb je trouwens Haha! of een fotograaf die geen rechte foto's kan maken Schijnheilig

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:14

Ziet er goed uit Iris! Een paar fijne plaatjes. Lekker ontspannen.

Ook de opbouwende lijn is te zien, fijn lang en laag waarna je haar wat hoger instelt.

Nog een fijne vakantie!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:15

Netjes Iris!!! Ik had op foto 5 dat ik je hand iets te veel richting je been vond(tsja moet commentaar geven) maar dat kan vertekenen, verder ziet het er geweldig uit! Ze loopt zo te zien heel fijn Lachen

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 21:21

Bedankt voor de leuke reactie's.

Leuk om jou eens tegen te komen Sanne, ik heb gisteren toevallig een sprongetje gemaakt maar dat is meer om de wissels aan te leren dan echt op het springen alsk eerlijk ben Schijnheilig

Zit in galop eindelijk op mn kont, nu met mn rug nog iets terug blijven, is idd een puntje , Debby.
Weissjee, ik zie het niet als voorover zitten eerlijk gezegt, is iets mee gaand met de beweging, al mag mn gehele rug iets terug nog.

Vroeg dr even door en met een langere teugel zit ik dan graag op mn bovenbeen Emma Knipoog maar je hebt gelijk Knipoog

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:19

Wow echt een prachtig paard en hij loopt echt heerlijk! Ziet er heel fijn en vriendelijk uit. Je stang heb je lekker los en je paard loopt ook heerlijk los door zijn lijf!

Lijkt me een erg fijn paard om mee te rijden Lachen Veel succes & vooral plezier nog met hem!

steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:31

Mooie plaatjes Iris!
Ze loopt lekker los en over de benen!
Super!

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:31

Erg mooi paard! Je hebt m netjes aan het lopen,
alleen ik schrok wat van die eerste foto, daar lijkt zn nek heel dun!
En daar mag zn neus der nog wel een stuk uit, verder ziet het er keurig uit:) Knipoog

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:21

Lekkerd paard!
alleen mag je je hoofd oprichten (ja jij, niet jouw paard Tong uitsteken )
je kijkt naar je paard , en je moet voor je kijken..
maar tziet er allemaal goed uit ! Haha!

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:10

Ziet er goed uit, je rijdt hem sympathiek.
Vind alleen in galop je binnenbeen ver naar achter liggen. En je handen niet zo hoog houden.

Succes met je kür!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:41

Ziet er wel goed uit! Wordt die wel mooi van zo met deze optoming.
Toch vind ik dat je iets te streng met je binnenhand bent. Als je deze foto's zo eens goed bekijkt zijn de meesten waarbij je paard erg naar binnen is gesteld. Denk ook aan de rechtrichting!! Knipoog Zeer belangrijk! Knipoog
En ik heb het idee dat je trens wat groot is. En wat hoog hebt hangen. Als je foto 7 en 10 eens goed bekijkt komt je trens er vrij ver uit...Voor de rest wel netjes dat je de stang er nog niet te veel bij pakt!
Succes verder!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 11:00

Allereerst weer bedankt voor de leuke reactie's.

@AnneMaaike, ik ben bezig geweest met de wissels met een klein sprongetje, dat pakt ze aan dus daar gaan we mee door.

@Lisa_Donja, ze heeft ook echt geen hele dikke nek hoor, pas als ze met rijden een beetje erop zet de wat spieren aanspant word het wat Knipoog

@CarolineP, heel grappig dat dit punt weet naar voren komt, iik rij graag met een hoge hand waardoor je niet vast kan zetten en je paard makkelijk loslaat. Elk topic komt dit weer naar voren maar ik kies bewust voor die hogere hand.

@Revanches, het buigen en stellen is best veel, dat klopt, nu omdat dit paard dat nodig heeft om de lossigheid in haar lichaam te behouden. Straks, als we weer een stap verder zijn, zal ze weer rechter moeten zijn in het lijf (ze is overgens links en rechts wel vrij gelijk) maar ik zie die meer als een volgende stap.
Mn stang en trens passen goed, zijn meerdere malen al door instructie gecontroleert.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:09

Wat een leuk paard zeg! Jullie zijn ook een spetterende combinatie! Ik vind het ook leuk dat je ook allround bezig bent! Top! Er zijn maar weinig ruiters meer die dat doen!

Ik zie wel een stukje in jou van mij zelf Bloos. Zoals mijn dressuur instructice dan zegt (zij is ook jury tot en met prix st.georges) , ''zitten". Van mij mag je nog wel iets meer gaan zitten. Iets rechterop en meer op je kont. Laat je mee varen door je paard! (zelf wil ik mn paarden soms bijv. in galop helpen door naar voren te gaan zitten, maar het is juist beter om meer te gaan zitten) Ik kan het moelijk uitleggen maar dat is wel ongeveer wat in bedoel. Verder heb ik geen andere punten Knipoog

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:26

ziet er netjes uit zeg, echt een mooi paard heb je onder je kont Lachen
Het ziet er uit of hij heel ruime passen maakt en dat maakt het beeld (de fotos) ook fijn om na te kijken Lachen Je begint ook mooi vwnw dus ik heb verder geen comentaar, ik wil je alleen heel veel succes wenzen met je Z2 kur Lachen maar zo te zien gaat dat zeker lukken Lachen
Wat voor frontriem heb je trouwens?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 12:02

Ze is wel veranderd he Lottie Knipoog

@ Draflinger, ze beweegt niet overdreven ruim in de drf, wsel een ruime stap en galop. De frontriem is gemaakt door Scipita op bokt, link staat op de 1e pagina dacht ik.

@ LiSSy, ik denk er wel over na waar ik mee bezig ben en hoe het verder moet dus ik hoop ook dat ik op de goede weg zit Knipoog

@ Farahmunda, Klopt, mn rug mag nog iets terug, mn kont blijft al aan het zadel geplakt maar nu de rest van de houding nog iets meer terug.

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:31

wauw super mooi, gaaf beest zeg! Haha!
op foto 5 lijkt het alsof je binnenhand een beetje streng is, maar verder heb ik er niks op aan te merken, ziet goed uit! Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:28

Erg aansprekend paard! Losrijden ziet er superfijn uit.
Wel zou ik in het naar rechts stellen je binnenhand iets meer van de hals willen zien, in plaats van omhoog en naar links... En als de 9e foto een pirouette moet voorstellen, mag je je binnenbeen veel meer op de singel houden.
Succes verder en met de kür!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:59

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

0ojillo0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:04

Ziet er heerlijk ontspannen uit! Komt zeker goed!! Succes ermee!

verraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:35

leuk beestje !!!! Tong uitsteken
blijf wel naar voren kijken!!
op sommige foto's mag je pony/paard wel wat hoger lopen!
en hou je handen laag!!
voor de rest erg netjes!! Haha! Knipoog

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:21

Mooie foto's, jammer dat ze alleen met MijnAlbum.nl zijn geupload, maar alsnog mooie foto's! Jullie zijn een superleuk plaatje zeg, mooi paard ook nog eens. En het belangrijkste: loopt ook nog eens fantastisch! Op de foto's is vaak je binnenhand wat strakker (stugger?), klopt dat? Misschien alleen moment opname, maar misschien een tip om eens op te letten? Het ziet er heel netjes uit, goed plaatje, ga zo door! Knipoog

Edit: Ik zie trouwens dat je op Prinses Maxima Manege en op Manege de Wieken hebt gereden. Leuk! Ik ook! Pff, daar heb ik wel wat af-gereden zeg. Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:26

ziet er netjes uit hoor ! alleen probeer als je haar laag rijd toch dat neusje niet te ver terug te rijden. verder rechtvooruit blijven kijken tijdens je Piroutte en dan ziet die er ook top uit !