Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kelnardo schreef:Maar als hij kauwt en likt dan is hij eigenlijk heel ontspannen (en dat wil je toch als ruiter??)
Citaat:Wanneer het paard echter iets in zijn mond heeft, al is het "maar" een bit, dan worden er naar het brein "eet-signalen" gestuurd. De kauwreflex wordt geactiveerd en het paard begint tong- en kaakbewegingen te maken. Tegelijkertijd wordt de aanmaak van speeksel gestimuleerd. Het paard wordt door de ruiter gevraagd te bewegen waardoor de hersenen tegenstrijdige berichten ontvangen, een fysiologisch conflict ontstaat en het sympatische (beweging) en parasympathische (rust en eten) systeem tegelijkertijd worden geactiveerd.
Verstoring van de ademhaling

.Hannii schreef:misschien de sperriem wat strakker doen?

Hannii schreef:misschien de sperriem wat strakker doen?
Hannii schreef:die van mij heeft het ook gehad en begon er gewoon een spelletje van te maken. instructrice stelde het voor en het was over.

Ongelooflijk.

Hannii schreef:misschien de sperriem wat strakker doen?

Hannii schreef:nou mijn instructrice rijdt zz-zwaar en heeft eigen stal dus die zal wel weten waar ze het over heeft.
Bonny4life schreef:bitloos gaat niet...er rijd een jong meisje op en de pony is echt te hittepettiterig zonder bit, hebben het idd ook al geprobeerd.
Hannii schreef:mijn instructrice rijdt er ook wel eens op en daar doet hij het ook. ik heb voor deze manier gekozen. hangt ook van het karakter van het paard af. die van mij is gewoon liever lui dan moe
Twiggy2008 schreef:Rij eens bitloos.........
met dat paard althans