Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
draaien om de voorhand. Balou_k schreef:gisteren ben ik zó boos op hem geworden, ik heb hem drie rake klappen met een zweep gegeven. maar na vijf minuten was hij het alweer vergetenGeef hem maar eens een welverdiende klap ! Laat hem merken dat je dat absoluut niet fijn vind, wie is hier nou eigenlijk de baas ?
longeren, ja, ik zit daar nu zelf ook meedraaien om de voorhand.
Balou_k schreef:Geef hem maar eens een welverdiende klap ! Laat hem merken dat je dat absoluut niet fijn vind, wie is hier nou eigenlijk de baas ?
longeren, ja, ik zit daar nu zelf ook meedraaien om de voorhand.
claud31 schreef:wat moet ik dan doen ? hij heeft mijn vriendin tegen haar scheenbeen geschopt, een week is haar been blauw geweest en nu is ze bang voor hem. een meisje van een ander forum zei dat het beter was als ik hem sloeg , of hij nou bang was of niet, want hij moet het afleren.Ik snap niet dat je hem met de zweep flink slaat als je zegt dat hij panisch wordt van de zweep..........doordat hij mishandeld is geweest.........

xMRGANx schreef:dat heb ik al geprobeerd. en hij liep niet op bevroren ondergrond ; iets verder was het bevroren. en omdat hij er van door ging en er geen hekken staan liep hij er dus vanzelf overheen.wat voor een raad is dat nu weeer ö
paardje snapt mss niet wat longeren is
laat iemand naast de pony in rondjes lopen terwijl jij in het midden staat met de longe in je handen.
het is niet verantwoord om je paard zo hard te laten draven op bevroren ondergrond
en ik weet dat het mss 'aantrekkelijk' kan zijn om je paard en mot te geven, maar doe het nieeet!
Evelyne79 schreef:en ik snap jou nietKun je geen ring uitzetten? een paar palen in de grond en daar stroomdraad tussen spannen, op die manier zet je een cirkel uit.
dan kan hij alleen maar in die cirkel en niet wegrennen.
verdiep je anders eens wat meer in het loswerken. dit doe je zonder longeerlijn en zonder zweep maar met een leadrope als verlenging van je arm.
ik denk dat dat een goeie manier voor je paardje, die oplossing van die klap met de zweep snap ik niet helemaal, hoe wil je een paard wat wegrent nog een knal geven met een zweep?
xMRGANx schreef:het vervelende is, dat hij zich gaat aanstellen en telkens hetzelfde trucje uithaald.Ik heb ook al 2 paarden gehad die compleet hetzelfde reageerden als de jouwe.
Gaat om ook een shet en een haflinger.
Snapten het ook helemaal niet, maar heb er niet op geslaan, en nu lopen ze perfect rondjes om me heen.
Blijven proberen, niet opgeven, het lukt wel!!!!
chloek schreef:nee, hij rent opeens keihard weg & dan word word het touw een beetje uit mijn handen getrokken, en daar zet hij zijn been inals je een beetje oplet met longeren kan zijn been er toch helemaal niet inkomen?
Of laat je het touw over de grond zwieren
RENSKIRT schreef:xMRGANx schreef:het vervelende is, dat hij zich gaat aanstellen en telkens hetzelfde trucje uithaald.Ik heb ook al 2 paarden gehad die compleet hetzelfde reageerden als de jouwe.
Gaat om ook een shet en een haflinger.
Snapten het ook helemaal niet, maar heb er niet op geslaan, en nu lopen ze perfect rondjes om me heen.
Blijven proberen, niet opgeven, het lukt wel!!!!
want telkens gaat hij met zijn been over het longeertouw heen, zodat hij klem zit. en dan kan ik hem niet houden, omdat hij anders valt (of ik val). en als ik hem hou, dan gaat hij heel erg blazen..
midgie schreef:als jij zeker weet dat een paard zich niet aanstelt en geen trucjes kent, moet je is naar mijn verzorgpaard komen . als een paard expres mank gaat lopen omdat hij geen zin meer heeft om te rijden ; wat is dat dan ?Een paard stelt zich niet aan en verzint ook geen trucjes,
Heb je wel enig idee waar je mee bezig ben???
Evelyne79 schreef:zou kunnen ja, ik heb geen verstand van dubbele lijnen etc.hmm, loswerken wordt een beetje lastig als je geen stuk af kunt zetten.
misschien dubbele lijnen eens proberen, zoek eens wat meer informatie over het hoe en wat van longeren, waarschijnlijk snapt je paardje je niet doordat je het zelf niet op de juiste manier doet.
kun je ook niet op een alternatieve manier een stuk afzetten? bv in een hoek van de wei bv en dan met noem maar wat springpalen met lint ertussen een stuk afbakenen van ongeveer 15x 15 meter?