Saskia @ Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KingsJewel

Saskia @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 18:54

Hee allemaal,
Ik ben Justine en ben 15 jaar ik rij nu al 8 jaar paard.
Ik rij sinds 2 Jaar een hele lieve merrie genaamd Saskia.
Ze is een New Forest x Arabier maar staat ingeschreven als een New Forest.
Ze is nu 21 jaar oud maar heel levendig!

Ik rij op niveau B ik doe springen maar dressuur gaat ook wel.
mijn probleem is dat ze niet goed aan de teugel wil lopen.
en dat ze veel teveel haar eigen wil volgt hoe zou ik dat kunnen veranderen??
ik zou haar graag mooi aan de teugel willen laten lopen.

Ik zou graag van jullie willen weten hoe ik mijn rijden kan verbeteren:)
Graag opbouwende kritiek en niet alleen maar negatief.
Het kan zijn dat bij sommige foto's mijn beugels wat kort zitten dat komt omdat ik dan bezig ben met springen xd
dus het zit doorelkaar,

is mijn houding ook correct?

dit was toen ik nog les had in 2007:
Afbeelding

dit was Apeldoornse kampioenschappe 2007:
Afbeelding

Dit is niet zo hee lang geleden ik weet dat ze met haar hoofd omhoog loopt dat doet ze haar hele leven al:
Afbeelding

Dit is macho Saskia xD:
Afbeelding

Toen kwam ik met me voet tegen hek aan ik schrok xd:
Afbeelding

voorberijden op de sprong Tong uitsteken :
Afbeelding

En daar is de sprong^^ :
Afbeelding

Alvast bedankt voor reacties !

xLinsey

Re: Saskia @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:05

Hee justine ^^, mischien weet ik wel wat er fout gaat.
waarschijnlijk omdat je, je handen vastzet.
als je, je handen meer gaat dragen en saskia iets meer ruimte geeft heeft ze iets meer ruimte. als je dan wat druk en stelling vraagt mischien krijg je haar dan aan de teugel en op de juiste loodlijn! morgen kunnen we het wel proberen en maak ik wel even nieuwe foto's xx tot morgen!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:17

Ik vind het er helemaal niet goed uitzien, ik zie dat ze haar hoofd heel erg naar boven gooit wat je zelf ook aangeeft, hierbij drukt ze haar rug heel erg weg, hierdoor kan ze jou niet goed dragen. Probeer haar van achter naar voor te rijden, laat haar ontspannen, hierna kan je haar wat meer oppakken.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:18

Je zou iets meer mee kunnen geven bij het springen, maar dat hoeft persé niet.

Vind wel dat je bij het gewoon rijden je handen wat te laag hebt, ze zouden ongeveer terhoogte van je zadel moeten zijn.

Mooi paard trouwens!

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:21

dankje ja ik ga morgen er mee oefenen om me handen op goede hoogt te houden.
dankje heb er wel een tijdje over gedaan om haar er zo uit te laten zien xd:P

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:08

het lijkt op de eerste foto van nu of jeje handen vastzet,lekker spelen loopt je paard veel fijner door;)

verder ben ik het wel met balou_k eens,ik vind er in het algemeen wat spanning inzitten dat is jammer;)

succes!

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:56

Ik zelf ben te groot voor mijn pony maar ik heb korte benen. Ik vind jou ook behoorlijk groot voor de pony. Dat is normaal niet zo erg maar jij hebt lange benen dus rijd dat wel lekker dan?

En dat met haar hoofd omhoog.... Als ze dat al jaren doet dan zou ik me toch wel af gaan vragen of ze niks mankeert?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:54

wino schreef:
Ik zelf ben te groot voor mijn pony maar ik heb korte benen. Ik vind jou ook behoorlijk groot voor de pony. Dat is normaal niet zo erg maar jij hebt lange benen dus rijd dat wel lekker dan?

En dat met haar hoofd omhoog.... Als ze dat al jaren doet dan zou ik me toch wel af gaan vragen of ze niks mankeert?

Dat vind ik wel erg meevallen.

Rij zelf ook op kleine pony's en die lopen ook niet met hun hoofd zo hoog. Heeft gewoon met haar handen te maken, Knipoog

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:20

hey\
ik heb ook wel eens op sas gereden(vriendin van mij heeft haar heel lang verzorgt)
wat mij altijd opviel bij sas was niet dwingen. dan werd ze (in haar iets jongere jaren:P) altijd erg nerveus van. heel relaxt rijden dan komt het vanzelf goed. en idd probeer je handen niet vast te zetten.
waarom vraag je niet of je in de bak aan de ?(nu ben ik natuurlij kde naam kwijt) erf af, spoor over, onderaan de weg rechts aanhouden en dan 3e huis aan de rechterkant. hansengraaf!! daar mag rijden? veel suc6 en vooral veel plezier met sas!!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:29

Ik vind het ook absoluut geen fijn beeld geven. Op alle foto's waar ze niet springt steunt ze op de voorhand. Op de foto's waarin je rijd zie ik een weggedrukte rug. Probeer de voorhand lekker ontspannen te houden en het neusje naar de grond te krijgen. Probeer het moment dat ze laag loopt uit te breiden. Beter 15 minuten goed stappen dan een uur op een verkeerde manier rijden.

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 15:47

mensen bedankt voor de tips
ik ben zeker niet te groot voor haar.
jullie zegge dat het absoluut niet een fijn beeld is daar heb ik miss wel een verklaring voor nee ze heeft geen medische problemen. ook haar rug is normaal zo ze heeft altijd een holle rug ze loopt met haar hoofd zo hoog omdat ze meer en deel op bit bijt dat probeer ik de laatste tijd wat te mindere ik rij nu pas 2 jaar op haar en ze is al 21 jaar oud dus veel kan ik haar niet meer afleren het zit er van kleins af aan het kan zijn dat het een keer zo fout is gegaan met een vorige ruiter dus ik zal alles ff uit proberen. gelukkig spring ik alleen veel dus.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:38

Ook al spring je veel, om goed te kunnen springen moet de basis wel goed zijn en moet je je paard dus ook dressuurmatig goed voor elkaar hebben. Dat is bij jou niet het geval. Leeftijd speelt daarbij geen rol, ook jouw paard kan goed gaan lopen als jij haar netjes, ontspannen en voorwaarts rijdt. Ik begrijp dat je geen les (meer?) met haar hebt. Dat zou volgens mij de eerste stap zijn. Door hoe je haar nu rijdt drukt ze haar rug weg en kan ze jou niet goed dragen. Dat ze haar hoofd zo hoog draagt omdat ze op het bit bijt heb ik nog nooit van gehoord. Ik zou haar veel voorwaarts neerwaarts proberen te rijden, en les nemen. Ze moet veel lager worden ingesteld en meer over de rug gaan lopen. Hoe loopt ze aan de longe? Wil ze dan wel zakken in haar hoofd/hals houding?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:49

ik ben het wel met susanH eens.
ik ken sas en sas kan makkelijk netjes nagevelijk lopen. rust en ontspanning kom je bij haar al een heel eind!
maar ik geef jou ook wel gelijk, sas heeft nou eensmaal een flink door gezakte rug waardoor dr hals meer opvalt dat ie omhoog is.

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 15:16

hee ik ben gestopt met lessen omdat ik nu in mijn examen jaar zit van school ik kan dus maar heeeel weinig rijden verder met longeren loopt ze ook erg hoog met haag hoofd en wil ze bijna nooit normaal doen .

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:26

1 x per week één lesje zou toch moeten lukken... Zo is het namelijk ook geen doen Lachen. Er zit veel te veel spanning op doordat je jou handen vastzet. Daarnaast loopt je paard te veel op de voorhand, rijd je paard met zit en been. En zorg er voor dat je een instructrice hebt die je hierbij kan helpen.

amonatjuh60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:31

Mischien zou je haar kunnen longeren met een hulpteugel zoat ze wel nageeflijk moet lopen....

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:35

amonatjuh60 schreef:
Mischien zou je haar kunnen longeren met een hulpteugel zoat ze wel nageeflijk moet lopen....

Daar los je dit rijtechnische probleem niet mee op...

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 18:38

@ lindake: ik heb ook mijn werk op de andere dagen en verder hard leren.

@amonatjuh60: ja dat was ik wel van plan om te gaan doen als ik het geld er voor heb:)

thanks voor de tips.

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 18:39

lindake het zou wel kunnen helpen want ze heeft zelf geen rijtechnische problemen dik komt ook groot en deels voor door te weinig rijden als ik meer ga longeren met hulpteugel zou ze wat nagevelijker miss worden en zou het voor mij wat fijner zijn om te gaan rijden.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:46

SasJumper schreef:
lindake het zou wel kunnen helpen want ze heeft zelf geen rijtechnische problemen dik komt ook groot en deels voor door te weinig rijden als ik meer ga longeren met hulpteugel zou ze wat nagevelijker miss worden en zou het voor mij wat fijner zijn om te gaan rijden.

Ik doelde niet op een rijtechnisch probleem van het paard maar van de ruiter waardoor het paard 'verkeerd' loopt Lachen.

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 18:50

ze loopt niet zo met haar hoofd vanwege mijn rij techniek dat is niet zo doordat ik laatste tijd weinig rij en zij dus haar energie niet kwijt kan kropt ze alles op tot het moment dat ze weer bereden word ik heb meerdere ruiters op haar zien rijden en daar deed ze het ook waarneer ze een tijdje niet is bereden ik ga deze hele vakantie rijden dus ik zal aan het einde van de vakantie foto's maken dan zal ik kunnen aantonen dat het ook daar aan ligt xd het zal niet helemaal perfect zijn maar op z'n minst we leen verbetering hoop ik.Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:43

Ik vind het helemaal niet zo erg.
Kijk alleen al naar de spring foto's, hoeveel ze meegeeft en meegaat met de sprong.
Daar kan menig springruiter een voorbeeld aan nemen.
Paardje loopt met zijn hoofd omhoog, misschien kunnen een paar lessen daar wat verandering in brengen.
Gelukkig gebruik je geen onnodige hulpteugels.
Goed hoor, leuke combi.

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:41

Hee justine=D

Ik ken het probleem wel een beetje
ik had het ook bij cindy
toen begonnen ze ook commetaar aan het geven.
probeer idd wel je handen wat ontspanner te houden,
desnoods geef je der wat langere teugel.
ze hoeft natuurlijk niet meteen netjes naar beneden te lopen
maar dat ze lekker kan ontspannen.
Liefs iriss

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 10:35

heee iris:D

idd ik was heel gespannen omdat ze der hoofd steeds verder omhoog trok xD
verder zette ik veel druk op de teugels tussendoor had ik wel lossere teugels precies op verkeerde moment maar er komen nog leukere en betere foto's van wanneer ik al een tijdje gereden heb Knipoog

liefs!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:03

Nee precies, het ligt aan de pony.

Wat hypocriet zeg! potverdorie. Ik heb alleen een paard gezien met een verschoven wervel die echt niet nageeflijk KON onder de man, in alle andere gevallen lag het aan de ruiter. Zo ook hier. Ik ilde mild reageren, maar vind jouw reacties op de tips hier kant noch wal raken. Ik vind inderdaad dat je er niet erg fraai op zit (overigens heb je wel een mooie springtechniek, evenals je paardje) maar veel springen is niet bevordelijk voor een wat ouder paardje, beter haar spieren sterker maken door netjes dressuurmatig te trainen (sterke achterhand maken/behouden) en ik denk... nee ik WEET dat dit paardje dat prima kan (ondanks een behoorlijke onderhals), tenzij je me kan overtuigen van een dergelijk lichamelijk gebrek waardoor dit onmogelijk is. Maar dan zou je dat in je beginpost moeten vermelden mijn inziens. Als je het niet waard vind om 1 keer in de 2 weken les te nemen en ondertussen roepen dat je zo prima rijd.... daar zakt bij mij de (rij-)broek vanaf!!!