LB @ work zonder zadel en hoofdstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia2u

LB @ work zonder zadel en hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 17:10

Mijn vriend Roy heeft ons vandaag gefilmd en foto's gemaakt. Omdat dit de eerste keer was dat ik het halster afdeed en dus geen valnetje meer had, was het toch wel heel speciaal. Ik ben meer dan een jaar bezig geweest met mijn paard voorbereiden hierop, dit is niet iets wat je zomaar in één keer doet!

Dat gezegd te hebben; ik weet dat ik nog wat aan m'n balans moet werken. Tips zijn welkom!
Ik gebruik de zweep af en toe in een wending als mijn paard onvoldoende op de zit reageert, dit doe ik echter zo min mogelijk, maar we zijn er nog lang niet aan toe zonder te rijden.

Normaal gesproken rij ik LB (6 jaar) op L2/M1 niveau, maar natuurlijk is nagevelijkheid en op de achterhand rijden een heel ander verhaal als je zonder optoming rijdt. Ik ben blij dat hij redelijk ontspannen loopt (afgezien van de momenten waar ik mijn eigen balans verlies, bv als hij een middendraf loopt voor meer dan 3 passen :p ).

Ook was de grond lichtjes bevroren, maar wel vlak en niet glad. LB liep er goed op, maar we hebben natuurlijk wel voorzichtig gedaan.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=5mUL-7oRRLY

Afbeelding
Drafje

Afbeelding
Galopje

Afbeelding
Galopje. Toch wel mooi actief achterbeen.

Afbeelding
Strekken... De benen en de hals Tong uitsteken

Afbeelding
één beentje aan de grond

Afbeelding
En deze is gewoon lief Knipoog

Laat je een berichtje achter?
Laatst bijgewerkt door Alicia2u op 13-12-08 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MilouNigel

Re: LB @ work zonder zadel en hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:13

Heey, wat knap zeg... ziet er ontspannen uit!

mcMoony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:14

Rij je met een stijve halsring of met een touwtje? Dat kan ik niet zo goed zien.

Lijkt me wel eng hoor... zo op bevroren ongelijke grond rijden... brrr.

Maar super dat je dit zo kunt!

zilverstarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:14

Wat apart zeg! krijg het paard zo geen last van zijn rug?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 17:16

mcMoony schreef:
Rij je met een stijve halsring of met een touwtje? Dat kan ik niet zo goed zien.

Lijkt me wel eng hoor... zo op bevroren ongelijke grond rijden... brrr.

Maar super dat je dit zo kunt!

Ik rij met een touwtje.

zilverstarr schreef:
Wat apart zeg! krijg het paard zo geen last van zijn rug?

Ik krijg eerder last van'm'n kont Knipoog We doen dit niet vaak, zo zonder zadel. Hooguit 2 keer per maand. Soms leen ik een barebackpad van een stalgenoot (omdat ik dan wat steviger zit en wat beter in balans ben), maar deze keer reed ze er zelf mee Knipoog Als ik dit elke dag zou doen, zou het idd niet goed zijn voor z'n rug, maar af en toe kan het best.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:20

Heerlijke foto's om naar te kijken! Je hebt ook een mooie houding. Allen bij de foto van het strekken zie ik je wat meer achterover hangen. Maar super hoor, ga zo door! OK dan!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 17:21

Wickedwyvern schreef:
Heerlijke foto's om naar te kijken! Je hebt ook een mooie houding. Allen bij de foto van het strekken zie ik je wat meer achterover hangen. Maar super hoor, ga zo door! OK dan!

Tsja... tis wel moeilijk uitzitten Knipoog Maar ik zal erop letten, misschien moet ik mn bekken toch gewoon iets meer loslaten in plaats van achterover te gaan zitten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:24

Wat een prachtig strel jullie samen!!
Helemaal top! ziet er ook lekker ontspannen uit! ga zo door

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:40

Ziet er erg leuk uit! Lachen
Jullie zijn een leuke combi!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 19:36

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:14

Je paard loopt ontspannen en luistert prima zonder optoming, goed hoor!
Probeer zelf niet achter de beweging te blijven en actiever mee te gaan in je bekken in de draf, dan stuiter je minder. Overgangen gingen wel weer soepel, daar anticipeer je beter op de beweging! Ga zo door!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 15:19

Dankje, ik zal er aan werken Lachen Ik weet dat ik, zeker in de middendraf, m'n bekken nog teveel vastzet. De galop gaat daarentegen dan wel weer goed. Ik denk dat ik wat 'sneller' moet worden in m'n bewegingen.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:22

Het ziet er goed uit, zeker voor de eerste keer!
Waar sta je trouwens in Wageningen? Is dit dat weitje vlakbij de studentenflat hoevestein of zit ik er helemaal naast? Tong uitsteken

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 15:23

Jah, dat is onze wei Knipoog

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:27

Wat leuk. Ik dacht al dat ik je paard herkende Lachen Fiets altijd langs jullie wei als ik naar mijn eigen paard ga.
(jullie hebben zeker niet toevallig een plekje over, woon op hoevestein, dan zou ik mijn paard kunnen zien vanuit het raam Tong uitsteken )

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 15:29

Nee, helaas. Drie paarden is eigenlijk al teveel voor de wei. Wel gaat Cross (de witte) regelmatig een paar weken met vakantie... maarja, dan moet je na een paar weken weer verhuizen. Lijkt me ook niet handig.

Ik ga er voorlopig niet meer weg. Sta er heerlijk (ookal moeten we alles zelf doen).

Waar staat jou paard?

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:35

Ik had al zo'n vermoeden.. Zag jullie altijd al goochelen met de draadjes, steeds weer een metertje meer gras Tong uitsteken Mijn paard staat momenteel in training, maar normaal gesproken staat hij op Quadenoord in Renkum, best een stukje fietsen.. Geheel off topic trouwens.
Volgens mij heb ik je ook wel eens zien rijden in de bak. Ik woon op de 16e, dus kan alles altijd mooi overzien Tong uitsteken

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:56

ziet er goed uit. ik zou het niet durven zo los

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 02:05

Hoi,

Ik las toevallig dat je een plek zocht in Wageningen, klopt dat?
Mijn oud-weidegenootjes van Natural Meadows hebben nog een plek over in de wei (stond advertentie van op EA-CO) Die wei ligt ook vlak bij de bak van de ponyclub waar Alicia rijdt en is vanaf een hoge verdieping op Hoevestein net te zien. Ik heb jaren op die wei gestaan (woonde op Asserpark) en het was echt ideaal. Paard dicht bij huis, bak op 5 minuten stappen... (Quadenoort is ook niet verkeerd trouwens, daar staat een vriendin van me met 2 ponies)

Hier is het topic

Groetjes,
Eveline

Piera schreef:
Wat leuk. Ik dacht al dat ik je paard herkende Lachen Fiets altijd langs jullie wei als ik naar mijn eigen paard ga.
(jullie hebben zeker niet toevallig een plekje over, woon op hoevestein, dan zou ik mijn paard kunnen zien vanuit het raam Tong uitsteken )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 03:47

callippo schreef:
Hoi,

Ik las toevallig dat je een plek zocht in Wageningen, klopt dat?
Mijn oud-weidegenootjes van Natural Meadows hebben nog een plek over in de wei (stond advertentie van op EA-CO) Die wei ligt ook vlak bij de bak van de ponyclub waar Alicia rijdt en is vanaf een hoge verdieping op Hoevestein net te zien. Ik heb jaren op die wei gestaan (woonde op Asserpark) en het was echt ideaal. Paard dicht bij huis, bak op 5 minuten stappen... (Quadenoort is ook niet verkeerd trouwens, daar staat een vriendin van me met 2 ponies)

Hier is het topic

Groetjes,
Eveline

Lekker solidair met je paardje zeker? Haha!

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:04

wat apart om dit zo te zien daarom weet ik niet echt commentaar erop te geven . Complimenten voor je zit! Succes!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:28

Heey! Je zit goed, ik sluit me aan bij de anderen! Mijn pony staat op een manege, en bij hebben bij ons thuis ook een paar stallen en een bak, en soms gaat mijn pony, Geryon, bij ons thuis staan voor een paar daagjes. Dat doe ik dit ook, maar dan met helemaal niks. Net als jouw, maar dan zonder touwtje. Het is een nrps met 75% arabier. hij vindt dan ook vanalles eng en gaat, wanneer ik zo rijd, keihard rennen en bokken en met zijn hoofd tussen ze voorbenen, ik kan dit dan nog net uitzitten. Ook spring ik gewoon zo, en dan spring ik 70 cm ofzo. Het is heel leuk, en je krijgt dan ook meer vertrouwen in je paard, en je zit verbeterd erop.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:51

Wat knap zeg! Ik vind het er ontspannen uitzien en vind je houding/zit nog wel wat meevallen hoor, maar ik denk dat je opzich jezelf nog wel iets meer kunt ontspannen, je benen gewoon lekker naar beneden laten hangen en gewoon met het ritme van het paard meegaan.
Maar petje af, dit doe je niet zomaar na!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 19:04

Geryon schreef:
Heey! Je zit goed, ik sluit me aan bij de anderen! Mijn pony staat op een manege, en bij hebben bij ons thuis ook een paar stallen en een bak, en soms gaat mijn pony, Geryon, bij ons thuis staan voor een paar daagjes. Dat doe ik dit ook, maar dan met helemaal niks. Net als jouw, maar dan zonder touwtje. Het is een nrps met 75% arabier. hij vindt dan ook vanalles eng en gaat, wanneer ik zo rijd, keihard rennen en bokken en met zijn hoofd tussen ze voorbenen, ik kan dit dan nog net uitzitten. Ook spring ik gewoon zo, en dan spring ik 70 cm ofzo. Het is heel leuk, en je krijgt dan ook meer vertrouwen in je paard, en je zit verbeterd erop.

Op zo'n paard zou ik dus neverstenooitniet zonder optoming rijden (waarschijnlijk ook niet met). Ik wil nog niet dood. Ziets vind ik onverantwoordelijk en onveilig, voor jezelf, je paard en anderen. Het is wel de bedoeling dat je controle houdt lijkt me, dát is de kunst. Niet het erop blijven zitten (anders kocht ik wel een rodeostier ipv een paard).

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:48

Woooowww en zo moet het Knipoog