Zena is een 4 jarige concorde merrie die ik nu aan het doorrijden ben. We hebben niet echt een nivo.
Ik heb afgelopen jaar met een andere merrie een paar B-proefjes gereden, maar nog geen winstpunten behaaldt. En zena is nog niet b-proef klaar door omstandigheden (veulen gehad, bak die heel nat is etc....)
Zena beheerst nu de stap en draf redelijk tot goed en galop zijn we mee bezig. Stuur en rem (soms niet) zit er ook op. Ze heeft nog erg de neiging om onder me uit te lopen. En ze is soms best drammerig (karaktereigenschap van haar moeder).
Ik en zena krijgen nu les in klassiek rijden/ centered riding. Ons 1e doel is werken aan de nageeflijkheid.
dat ze me hand volgt en die moet gebeuren vanuit de achterhand naar voren. Dit is voor ons beide nog zeer moeilijk. En we oefenen veel van lang en laag en overgangen.
Op onderstaande foto's heb ik de beugels nogal kort zitten ivm dat we voor de 1e keer in de weide hebben gereden en zena nogal heet is. En dan voel ik me prettiger met korte beugels, wat weer niet ten goede van mijn houding is. En helaas vertekend mijn overheerlijk dikke winterjas mijn houding ( okee ik zit soms/ vaak naar voren).
Ik ben benieuwdt naar jullie commentaar.
Dus nu genoeg gel*lt hier komende foto's , zonder commentaar dat laat ik aan jullie over
.Tevens zal mijn instructrice (robijntjah @ bokt) eventueel dingen toelichten als jullie vragen hebben.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

Dames/Heren kom maar op met het commentaar. Maar wees wel een beetje lief voor mij en Zena
mooi tuig ook