Vjestagirl schreef:Ik vind het ook geen dierenmishandeling. Maar ik vind ook niet dat die pony's het daar goed hebben.
Er is te weinig begeleiding, en de begeleiding die er is durft zijn of haar mond niet open te doen. Er wordt 10 uur per dag met die dieren gesleept. 10 uur waarin ze te weinig kans krijgen om te drinken, waarin ze verkeerde dingen te eten krijgen, waarin mensen die geen flauw benul hebben van paarden ermee lopen te slepen, er rustig 6 uur per dag op gereden wordt, ze geen minuutje rust hebben, en als mensen ze eventjes zat zijn worden ze hopsakee zo vastgebonden en niet naar omgekeken.
En tuurlijk gaan ze 's nachts de wei op, of de stal in en komt de dierenarts als ze ziek zijn en krijgen ze genoeg te eten, maar ik vind dit geen paardwaardig bestaan. Een dier hoort niet 10 uur per dag zich als een modepoppetje te moeten gedragen. Daarbij ben ik nogsteeds van mening dat er onmogelijk goed voor 300 paarden gezorgd kan worden, dat is gewoon teveel.
Ja maar dat doen de kleintjes wie weet zijn daar gewoon mensen van 12 á 13 jaar en die doen gewoon goed, niet iedereen daar doet het verkeerd.