Ponyparkcity dierenmishandeling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xRomanxMir

Ponyparkcity dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:02

Heey,
ik ben er achter gekomen dat mensen op het gebied ppc verschillende meningen hebben Bloos .
en ik ga er binnenkort naartoe dus dan wil ik is weten hoe het daar is enz.
Hou het gezellig Knipoog.

(ik heb zowat hetzelfde topic geplaats bij young rider talk, dat was perongeluk verkeerd geplaatst)

Vjestagirl

Re: Ponyparkcity dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:05

Hey Lachen.

Waarom begin je niet met vertellen wat jouw ervaringen daar zijn, aangezien je er al geweest bent Lachen?

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:07

Vjestagirl schreef:
Hey Lachen.

Waarom begin je niet met vertellen wat jouw ervaringen daar zijn, aangezien je er al geweest bent Lachen?

Mijn ervaring was daar geweldig Knipoog Die pony's hadden het goed en kregen in de ochtend en in de avond heel veel gras. Dus ik vind zelf dat het niet dierenmishandeling is, maar daarom heb ik ook een discussie topic geopent. Zodat iedereen zijn mening kwijt kan. En hou het gezellig.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:09

Wij gingen er altijd toen ik klein was naartoe. En ik vond het super een paardje bij je huisje. We zijn jaren achter mekaar gegaan. Was toen echt jong dus wist ik veel hoe of wat toen.
Er word idd veel getrokken en geplukt aan de paardjes daar.
Ze zijn ook niet voor niks zo eigenwijs geworden. Wou je links gingen ze naar recht bv. Maar ik praat dus over een jaar of 35 geleden hihi. Denk dat het nog steeds zo is dat jan en alleman die niet kan rijden er aan hangt trekt enz.....

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:10

De pony's zelf zagen er ook niet onverzorgd uit. Een meisje genaamd: Happytime zei dat het eerder mishandeling is voor de papa's.. Maar daar gaat het nu niet om, die paarden zijn gewoon gelukkig vind ik zelf maar ik ben wel benieuwd hoe andere mensen daarover denken.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:10

Toen ik daar was(6 a 7 jaar geleden) vond ik het niet echt dierenmishandeling. Nou had ik wel ervaring met pony's en paarden want ik zat ook op paardrijles.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat iedereen daar maar een pony mee krijgt.? maar of dat het nog steeds nog is weet ik niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:10

Ik vind het ook geen dierenmishandeling. Maar ik vind ook niet dat die pony's het daar goed hebben.

Er is te weinig begeleiding, en de begeleiding die er is durft zijn of haar mond niet open te doen. Er wordt 10 uur per dag met die dieren gesleept. 10 uur waarin ze te weinig kans krijgen om te drinken, waarin ze verkeerde dingen te eten krijgen, waarin mensen die geen flauw benul hebben van paarden ermee lopen te slepen, er rustig 6 uur per dag op gereden wordt, ze geen minuutje rust hebben, en als mensen ze eventjes zat zijn worden ze hopsakee zo vastgebonden en niet naar omgekeken.

En tuurlijk gaan ze 's nachts de wei op, of de stal in en komt de dierenarts als ze ziek zijn en krijgen ze genoeg te eten, maar ik vind dit geen paardwaardig bestaan. Een dier hoort niet 10 uur per dag zich als een modepoppetje te moeten gedragen. Daarbij ben ik nogsteeds van mening dat er onmogelijk goed voor 300 paarden gezorgd kan worden, dat is gewoon teveel.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:11

De meningen zijn idd verschillend bij iedereen.
Ikzelf ben er ook geweest, 5 jaar geleden ofzo, ik vond het geweldig. Maarja, toen vond ik dat. Ik weet niet hoe het gaat hoor, maar ik hoor van mensen dat ze in de winter 't hele seizoen weidegang enzo krijgen, vind ik wel een pluspunt. Jammer dat er nog onervaren kindjes zijn die ontverantwoordelijk bezig zijn.
Over of het dierenmishandeling is, weet ik eigenlijk niet, want ik weet er niet zoveel over, hoe het daar nou precies aan toe gaat.

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:12

Zeeuwtje68 schreef:
Wij gingen er altijd toen ik klein was naartoe. En ik vond het super een paardje bij je huisje. We zijn jaren achter mekaar gegaan. Was toen echt jong dus wist ik veel hoe of wat toen.
Er word idd veel getrokken en geplukt aan de paardjes daar.
Ze zijn ook niet voor niks zo eigenwijs geworden. Wou je links gingen ze naar recht bv. Maar ik praat dus over een jaar of 35 geleden hihi. Denk dat het nog steeds zo is dat jan en alleman die niet kan rijden er aan hangt trekt enz.....

Ja ik wist dat ze wel veel tutten met die paarden zeg! Maar of je dat nou mishandeling noemt dat weet ik nou weer niet. Die paarden hebben het niet slecht maar ook niet geweldig.
Je heb idd gelijk Lachen Ik ben er nou al heel lang niet meer geweest dus tja het kan nu wel weer veranderd zijn. Want toen ik er naartoe ging was het volgens mijn ogen nog goed. Dus ik wil wel eens weten wat er is veranderd van mensen Knipoog.

Dankjewel voor je bericht! Groetjes.

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:15

Vjestagirl schreef:
Ik vind het ook geen dierenmishandeling. Maar ik vind ook niet dat die pony's het daar goed hebben.

Er is te weinig begeleiding, en de begeleiding die er is durft zijn of haar mond niet open te doen. Er wordt 10 uur per dag met die dieren gesleept. 10 uur waarin ze te weinig kans krijgen om te drinken, waarin ze verkeerde dingen te eten krijgen, waarin mensen die geen flauw benul hebben van paarden ermee lopen te slepen, er rustig 6 uur per dag op gereden wordt, ze geen minuutje rust hebben, en als mensen ze eventjes zat zijn worden ze hopsakee zo vastgebonden en niet naar omgekeken.

En tuurlijk gaan ze 's nachts de wei op, of de stal in en komt de dierenarts als ze ziek zijn en krijgen ze genoeg te eten, maar ik vind dit geen paardwaardig bestaan. Een dier hoort niet 10 uur per dag zich als een modepoppetje te moeten gedragen. Daarbij ben ik nogsteeds van mening dat er onmogelijk goed voor 300 paarden gezorgd kan worden, dat is gewoon teveel.

Ja maar dat doen de kleintjes wie weet zijn daar gewoon mensen van 12 á 13 jaar en die doen gewoon goed, niet iedereen daar doet het verkeerd.

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:16

Zelf vind ik het wel goed dat ze op een grote wei gaan staan. Wat xxxdonja al zei Knipoog.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:17

xRomanxMir schreef:
Vjestagirl schreef:

Ja maar dat doen de kleintjes wie weet zijn daar gewoon mensen van 12 á 13 jaar en die doen gewoon goed, niet iedereen daar doet het verkeerd.

Die van 12 à 13 jaar lopen er nog veel harder mee te slepen en te crossen, want die moeten stoer zijn. Of die laten papa en mama erop zitten, want dat is zo grappig.

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:18

Vjestagirl, niet iedereen doet zo op ppc. Je doet echt alsof het een vreselijke plek is voor die paardjes maar zo slecht is het niet Knipoog.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:20

xRomanxMir schreef:
Vjestagirl, niet iedereen doet zo op ppc. Je doet echt alsof het een vreselijke plek is voor die paardjes maar zo slecht is het niet Knipoog.

Nee dat doe ik niet. Ik zeg wat er daar gebeurd. En nee natuurlijk doet niet iedereen zo. Maar wat ik ervan gezien heb loopt zeker de helft van de mensen echt met zo'n beest te slepen en de prutsen dat ik me afvraag hoe het management van zo'n park dit in hemelsnaam goed kan vinden. Ik denk dat het voor die paarden van tijd tot tijd best een vreselijke plek kan zijn ja.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:24

Ik ga toch grotendeels met Vjestagirl mee. Uiteraard zijn er uitzonderingen, mensen die wel verstand hebben van paarden en die wel goed met de paardjes omgaan, maar over het algemeen is het toch behoorlijk wat geruk en gepluk.
Dat wil niet zeggen dat ik het er zelf niet geweldig naar m'n zin heb gehad! Een aantal jaar terug ben ik er samen met de buren naar toe geweest, en toen heb ik echt de vakantie van m'n leven gehad Haha! Lekker de hele dag met zo'n beestje tuttelen, door het bos rijden etc etc. Het is er een droom voor veel kinderen Lachen

Maar toch, ook ik vind niet dat de pony's daar een echt paardwaardig bestaan hebben Knipoog

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:27

Ik zou het geen dierenmishandeling noemen, maar er zijn betere plekken waar een pony kan staan. Er word er onkundig met de pony's omgegaan, ze krijgen van alles toegstopt en het rijden met die pony's is nou ook niet om over naar huis te schrijven. Vaak trekken en schoppen de kindjes er maar wat aan. Maar kinderen van een jaar of 8 weten waarschijnlijk ook niet beter en ik denk dat het gemiddelde gezin dat daar komt nou ook niet veel met paarden heeft. Dus hoe kunnen hun nou weten hoe je correct met die pony's om moet gaan. Bovendien vinden de kinderen het geweldig, een pony voor hunzelf. Ik denk dat de mensen meer begeleid moeten worden over het hoe en wat als ze zo'n weekend een pony bij hun huisje hebben. Maar zowiezo vind ik het hele gebeuren daar nogal onverantwoord.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:27

xRomanxMir: Je hebt een discussietopic geopend om te discussieren, dus niet om van meningen feiten te maken.

"Zo slecht is het er niet.": dat vind ik dus wel. Ik mag er niet aan denken om dit mijn eigen pony aan te doen. Die houdt van aandacht, maar je moet er ook geen hele dag mee "spelen".

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:28

Vjestagirl schreef:
xRomanxMir schreef:

Nee dat doe ik niet. Ik zeg wat er daar gebeurd. En nee natuurlijk doet niet iedereen zo. Maar wat ik ervan gezien heb loopt zeker de helft van de mensen echt met zo'n beest te slepen en de prutsen dat ik me afvraag hoe het management van zo'n park dit in hemelsnaam goed kan vinden. Ik denk dat het voor die paarden van tijd tot tijd best een vreselijke plek kan zijn ja.

Ja misschien is dat wel zo ja, dat sommige mensen heel erg tikkie tikkie zijn in hun hoofd, maar niet iedereen op ppc doet dat.

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:29

Marijkjuh schreef:
Ik zou het geen dierenmishandeling noemen, maar er zijn betere plekken waar een pony kan staan. Er word er onkundig met de pony's omgegaan, ze krijgen van alles toegstopt en het rijden met die pony's is nou ook niet om over naar huis te schrijven. Vaak trekken en schoppen de kindjes er maar wat aan. Maar kinderen van een jaar of 8 weten waarschijnlijk ook niet beter en ik denk dat het gemiddelde gezin dat daar komt nou ook niet veel met paarden heeft. Dus hoe kunnen hun nou weten hoe je correct met die pony's om moet gaan. Bovendien vinden de kinderen het geweldig, een pony voor hunzelf. Ik denk dat de mensen meer begeleid moeten worden over het hoe en wat als ze zo'n weekend een pony bij hun huisje hebben. Maar zowiezo vind ik het hele gebeuren daar nogal onverantwoord.

ja dat vind ik ook, maar het is niet het toppunt van mishandeling. (vind ik).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:30

xRomanxMir schreef:
Vjestagirl schreef:

Ja misschien is dat wel zo ja, dat sommige mensen heel erg tikkie tikkie zijn in hun hoofd, maar niet iedereen op ppc doet dat.

Dat zeg ik. Niet iedereen. Maar zeker wel de helft, als het niet meer is.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:30

En iets moet dus het toppunt van mishandeling zijn om er iets aan te doen? :/

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:31

Nee dat doe ik niet. Ik zeg wat er daar gebeurd. En nee natuurlijk doet niet iedereen zo. Maar wat ik ervan gezien heb loopt zeker de helft van de mensen echt met zo'n beest te slepen en de prutsen dat ik me afvraag hoe het management van zo'n park dit in hemelsnaam goed kan vinden. Ik denk dat het voor die paarden van tijd tot tijd best een vreselijke plek kan zijn ja.[/quote]

ik zie het ook zo!
vind ze af en toe wel sneu hoor,vooral als het zo warm is,ze zeulen er de hele dag mee om.
tuurlijk krijgen ze goede verzorging,maar de ene gaat er zo mee om en de ander is de halve dag aan het racen!

edith de quote is mislukt sorry
Laatst bijgewerkt door knooopje op 02-12-08 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:31

Julia_14 schreef:
Ik ga toch grotendeels met Vjestagirl mee. Uiteraard zijn er uitzonderingen, mensen die wel verstand hebben van paarden en die wel goed met de paardjes omgaan, maar over het algemeen is het toch behoorlijk wat geruk en gepluk.
Dat wil niet zeggen dat ik het er zelf niet geweldig naar m'n zin heb gehad! Een aantal jaar terug ben ik er samen met de buren naar toe geweest, en toen heb ik echt de vakantie van m'n leven gehad Haha! Lekker de hele dag met zo'n beestje tuttelen, door het bos rijden etc etc. Het is er een droom voor veel kinderen Lachen

Maar toch, ook ik vind niet dat de pony's daar een echt paardwaardig bestaan hebben Knipoog

Gelijk heb je, maar het lijkt nu net of mensen denken dat ik denk dat ze het daar helemaal toppie hebben. Ik denk dat niet, ik zie gewoon dat die ponys veel beter verdienen, een beter plek, een betere verzorger en een betere opvang. Ik vind het nou wel zielig voor die shets.

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:32

Eowyn3003 schreef:
En iets moet dus het toppunt van mishandeling zijn om er iets aan te doen? :/

Dat zeg ik niet Knipoog. Ik zeg dat het niet het toppunt van mishandeling is maar tog is het erg.

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:34

Vjestagirl:
Daar heb je gelijk ik heb heel veel mensen gezien die ze laat zeggen ( mishandelen ) ze verdienen een betere plek die shets. Daarom heb ik een topic geopent om iedereen te laten vertellen wat diegene vind.