Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
crossmonster schreef:Slechte conditie kan inderdaad betekenen dat ze gaan struikelen.
Bouw je de training wel goed op?
Na 3 maanden zou ik zelf beginnen met dagelijks 30 a 45 minuten alleen rechtuit stappen.
Om na 2 weken pas wat meer te gaan doen, en elke twee weken pas de training iets op gaan bouwen.
Dus nee dit is absoluut geen kwestie van veel trainen en overgangen rijden. Maar juist rustig beginnen, veel rechte stukken stappen en draven .
crossmonster schreef:In mijn ogen beter van niet, je krijgt daarmee teveel eenzijdige belasting.
Mag ik vragen wat voor een blessure hij heeft gehad?
Katja schreef:Struikelen is vaak een kwestie van op de verkeerde manier afwikkelen van de ondervoet. Als jouw paard zo'n heftige blessure in de voet heeft gehad zou ik even goed met je dierenarts overleggen of hij alweer goed genoeg loopt om op te bouwen.
Katja schreef:Dierenarts weet dat hij veel struikelt?
Katja schreef:Twee lippen is niet ideaal met wel een gebruikelijke (tijdelijke) aanpak na een dergelijke blessure.
Ik heb er zelf eentje op stal gehad met een gebroken hoefbeen maar die mocht echt nog niet draven toen hij struikelde.
Zou in ieder geval heel rustig aan doen.