Het probleem is o.a. dat ik niet constant genoeg kan trainen om verder te komen. Er komt continue iets tussen.
Bijvoorbeeld vorst waardoor de bak te hard is, of dagen lang regen waardoor ik alleen zwemles kan geven. Nu ben ik zelf weer een week ziek geweest dus heeft hij weer vrij gehad.
Als ik wèl aan rijden toekom zit ik gewoon vast, de afgelopen 2 maanden ga ik naar les maar ben aan het eind van de les weer net zover als de week ervoor aan het eind.
Want volgens mij is het 2e probleem dat ik 'het' gevoel mis...
Ik heb nog nooit op een fijn, door een ander aangereden paard gezeten.
Dit is mijn 2e paard wat ik naar het Z toe heb gereden maar dat heb ik alleen met behulp van goede instructie gedaan.
Verder rijdt ik zat andere paarden, maar altijd groene of paarden met een probleempje.
Kortom, ben nog nooit toegekomen aan het fijn afstemmen maar meer met het grove werk.
Oplossing zou zijn om een keer op een echt fijn doorgereden dier te rijden, welke je afstraft als je een keer te veel doorkomt of juist te laks rijdt.
Het is voor mij iig geen optie om bijvoorbeeld een fijn Lichte tour paard te kopen waar ik me op zou kunnen ontwikkelen. Ten eerste omdat ik zelf blut ben en ten tweede heb ik geen sponsor welke paarden in een hoge prijsklasse aankoopt.

Ik vraag me af of ik hier mee door moet gaan, misschien is het voor mij niet zo heel erg weggelegd en kan ik me beter toeleggen op het aanrijden van jonge dieren.
Ik hoef geen peptalk of iets in die geest

Ik vraag me alleen af of er meerdere mensen zijn die in deze situatie gezeten hebben en welke stappen zij ondernomen hebben om verder te groeien.