Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

pruts schreef:Mischien heeft hij hier of daar een ongemak en is het zijn manier om te zorgen dat je niet kan opstijgen.Als je in het zadel zit zijn er dan problemen?
XThisIsMeX schreef:Oke maar ik heb zowiezo niemand die mij kan helpen. Maar dan ga ik gwn telkens opnieuw proberen. Maar het is ook niet dat ik uren de tijd heb dus ja.
Citaat:Kijk dat is een foute instelling, zelfs al is het waar. Je moet een houding hebben dat het wel uren mag gaan duren, maar dat hij gewoon gaat stilstaan.
Teugels korter, desnoods met de kop in de hoek zetten. Gaat hij achteruitlopen, gewoon meewandelen. Paarden vinden achteruitlopen zo onaangenaam dat ze er na korte tijd vanzelf mee stoppen.

XThisIsMeX schreef:pruts schreef:Mischien heeft hij hier of daar een ongemak en is het zijn manier om te zorgen dat je niet kan opstijgen.Als je in het zadel zit zijn er dan problemen?
Nee als ik er eenmaal opzit dan is der niets meer aan de hand, daarom vind ik het ook zo raar.
En inderdaad dit was het niet!

, dus ja, ik neem wel de tijd en ga net zo lang door tot hij stilstaat. Ik blijf staan op de plek en hij loopt maar (ik hou hem gewoon vast). Een paard houdt vanzelf op met lopen, als ik niets doe, want waarom zou hij zich moe maken, terwijl ik er relaxt bij sta?