Ik heb een drie jarige merrie. Rijd haar ongeveer om de dag en ben vooral bezig met ontspanning, tempo controle en rechtrichten, ook ongeveer in die volgorde.
Ik werk vooral toe naar ontspanning van het paard, gaat nu redelijk. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik werk vooral toe naar ontspanning van het paard, gaat nu redelijk. 
KiWiKo schreef:ik heb er geen "draaiboek" voor............
KiWiKo schreef:het doel is altijd een fijn, eerlijk, zelfverzekerd, goed van vertrouwen, rechtgericht paard af te leveren.... die goed aan de hulpen staat, vrolijk is en zin heeft in het werk

xMANDYY schreef:Een lekker paardje waar je gewoon de bak mee door kan is toch prima
Jet_Joey schreef:en wat voor oefeningen doen jullie dan bijv. bij het rechtrichten? of om ontspanning te krijgen?
Sodeletuut schreef:We gaan als ik het rijden weer ga oppakken (zit nu midden in osteopaat behandeling + we hebben geen goed passend zadel),
bezig met het rechtrichten, de ontspanning en correcte gangen.
Urielle schreef:Mijn eerste eis is reactie op de hulpen voorwaarts (overgangen en takt/regelmaat)
).
dat doen we rustig aan )
verder zoals ze al zeiden is de manier waarop altijd verschillend. Maar bij een 3jaarse vind ik medewerking, ontspanning en een rechtgericht paard belangrijk, bij een 4jaarse hangt dat af van hoe hij/zij reeds gevorderd is. replaym schreef:Ik vroeg me af hoe andere hun jonge paarden rijden.... Waar zijn jullie met na het zadelmak maken mee bezig? Waar werken jullie naar toe?
Ik heb een drie jarige merrie. Rijd haar ongeveer om de dag en ben vooral bezig met ontspanning, tempo controle en rechtrichten, ook ongeveer in die volgorde.Ik werk vooral toe naar ontspanning van het paard, gaat nu redelijk.