!Ik rijd Tristan nu zo'n 4 maandjes en ik heb ongeveer anderhalve maand geleden me eerste HAW geplaatst! Aangezien het er met me andere verzorgpaarden om ernstige redenen nooit van is gekomen
, was ik toch wel blij toen me eerste te hebben.En zo hier volgt nummer 2! Nu zelfs tijdens les.
We hebben momenteel even een winterdipje, een tijdje terug was die zo stug dat die ook niet meer los was te krijgen. Dat gaat al wel wat beter, alleen hij is de laatste tijd zo schrikkerig, dat ik hem soms geneens op de hoefslag krijg.
Na me les vorige week hebben we dit er eventjes goed uitgereden en ik krijg hem nu bijna overal langs. Misschien niet altijd lief, maar je moet echt heel erg consequent zijn, want als je het 1 keer toestaat volgen er nog 10.
Paar weken terug kreeg ik hem dus helemaal de bak niet meer door, maar dat gaat gelukkig nu beter. Zeker vandaag was die veel beter! Hij ging zelfs zijn enge hoek door
!Verder zijn we hem erg op de rem aan het trainen, omdat hij erg door me heen dendert en als je hem dan en keer terug wil hebben duurt het 4 rondjes. Dus we zijn hem erg op de rem aan het rijden, dat remmen ook remmen is.
Aan het eind van de les kan je alles op 2 pinken doen, dan hoef je maar te gaan zitten en hij komt al.
Hier willen we ook naartoe.
Verder zijn we hard aan het trainen om ons debuurt te maken
.Commentaar mag, maar houd het wel een beetje netjes asjeblieft.
Ps. het eerste topic ; [RT-HAW] Ik met Tristan eindelijk @ work, dresuur training ter vergelijking
en oordeel 
Zo beginnen, erg sterk vanuit de kaak en zonder rem..
Gelukkig wordt het al snel zo.
Hij dendert hier nog wel een beetje door me heen, moet die iets meer terug komen
Ik vind het een fijn beeld geven.

Hier loopt die dan eindelijk langs zijn enge hoek
!! Ben er helemaal blij om
.Daarom ook het extra binnen been, om hem er wel te houden. Hij komt hier nog wel wat omhoog, omdat het natuurlijk zogenaamd eng is
. Hij mag hier wat ronder.Beheerst tempo
Slangevolte
Knap paard
Eventjes verzamelen
Nog een keertje
En eruit rijden,
En dit voor op zijn slechte hand

Wat naar voren rijden zonder dat die sterk wordt
Overleg met lieve instructrice

Ben benieuwd dat jullie ervan vinden!

.
.