Mercurio is een 8jarige Spaanse hengst. Twee jaar geleden heb ik hem een tijdje gereden, maar had nog niet veel ervaring met hengsten, en vond hem een beetje too much. Vorige maand is mijn pony verkocht, en helaas mijn bijrijdpaard ook. Toen kwam ik dus een beetje zonder paard te staan, en bood de staleigenaar me Mercurio aan. Het klikt eigelijk heel goed tussen ons, hoewel hij soms een ontzettende kleuter kan zijn. Maar dat nemen we voor lief

Mercurio is getraind tot Juvenil, wat in NL geloof ik Z1 is. Ik train hem ook op dit niveau, maar vooral veel basisoefeningen, zodat ik hem rustig aan kan leren kennen en de knopjes kan vinden, wat niet makkelijk is, want zijn 'bok-en-spring'- knopje lijkt overal te zitten

Anyway, geniet van deze stoere hengst!

1. Losstappen, hier lijkt hij echt een tank!

2.

3. Losdraven, hier wilde hij nog niet echt lekker laag zakken.

4. Schouderbinnen.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11. Mijn vaak voorkomende fout; hem veel te veel vasthouden ipv meegeven.

12. Fijn galopje.

13.

wel erg leuk paard 

. Let op dat je niet te streng word met de binnenhand, deze komt soms hoger dan je andere hand. En probeer hem idd wat lager/ronder in te stellen. Het komt goed, dat geloof ik wel
en ik moet nog heel erg aan hem wennen. Dat we een goed team kunnen worden, denk ik wel, maar ik zal niet de band met hem krijgen die ik met Beni had
Maar je weet waar je heen wil, dus dat is al een grote stap vooruit!