ardanteB/L en harkosM@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pony_Arie

ardanteB/L en harkosM@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:38

halllo,
ardante is een ruin van 3,5 ongeveer bijna 4
ik ben bezig met veel vooruit rijden en ben nu hem aan het oppakken enzo
hij is verschikkelijk lui daarom heb ik sporen om en een zweepje maar ik gebruik het maar af entoe.
ik pak nu ook al een beetje wijken mee hij werkt graag het wijken is nog niet heel goed maarjah hij is nog jong en we hebben nog de tijd!
eigen commetraat :mijn houding is wel al beter maar nog wel slecht,hakken uitdrukken,omhoog kijken
nu dan de foto's ik heb geen foto's van het losrijden
1 middendraf
Afbeelding
2.ff stappen
Afbeelding
3.weer middendraf
Afbeelding
4.gallop
Afbeelding
5.halsje wat laten zakken
Afbeelding
6.gewoon draf
Afbeelding
7.tussen door ff stappen
Afbeelding
8.me houdig is dagger maar we stijgen op haha
Afbeelding
9.oogje
Afbeelding
harkos hoort er ook bij ik ben bijna M1 met hem we zijn lekker aan het oefenen
het gaat echt super lekker! het is een beetje een laat komer maar tog maaakt niet uit
hij is namelijk 10 en begint nu alles te snappen Haha! hahaha
ff een paar foto's
10.galop
Afbeelding
11.mag wat meer oppakken
Afbeelding
bedankt voor jet kijken
zou leuk zijn om een leuk berichtje achter te laten Bloos
tips zijn altijd welkom !!!
groetjes ons!!!!

lieniminnie

Re: ardanteB/L en harkosM@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:39

leuke paarden!

tip, schouders naar achteren, borsten vooruit, handen rechtop Haha! Knipoog

karlynnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:42

Ik vind het er heel netjes uit zien. alleen heb ik het gevoel dat je
je je benen op trekt in de midden draf en dan lijkt het net of je er bij ze zweetblade uit komt zeg maar.

maar leuke pony heb je !

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:45

bedankt allemaal
ik zou der is op letten

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:50

oei, je moet echt aan je houding gaat werken hoor!!
Vooral op foto 5 is het best erg Bloos

Ik zou je beugels minstens 2 gaten langer doen en hakken uitdrukken. Totdat je dat onder de knie hebt zal ik eerst niet met sporen rijden, want het ziet er nou uit als of je ze elke keer in de buik prikt Knipoog
Je knieen liggen ook helemaal op de zweetbladen. Maar dat zal wel overgaan als je je hakken uitdrukt.
Je zit ook helemaal achterin het zadel. Verder mag je je handen wat meer dragen, niet op het zadel neerzetten, en je mag ze wel 20 cm hoger houden. Knipoog
En als je nou ook nog even naar voren kijkt ipv naar je mooie paardjes ga je wat rechterop zitten en dan nog je schouders naar achteren dan is het plaatje helemaal compleet Lachen

Nog over die sporen: ze zijn niet echt bedoelt voor slome/luie paarden, maar ik snap ook wel dat je bij een 3jarige niet de hele tijd wil zitten schoppen Lachen
En ik zou persoonlijk eerst lekker voorwaarts rijden voordat je met wijken begint, maar dat moet jij weten Knipoog

Je hebt wel erg leuke paarden! Voor die 3jarige vind ik erg stoer! Lachen

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 20:05

bedankt !!ben ook erg blij met hem
het is meer een moment opnamen over die sporen ik rij altijd met sporen op me pony vooral en op die 3jarige rij ik nu net met sporen maar zit er niet de heletijd in te prikken
en het wijken is alsmaar voorwaarts en af en toe mee pakken kan geen kwaad Haha!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:43

ziet er goed uit kels! probeer wel wat meer rechtop te zitten (naar voren te kijken)
ik zag je laatst rijden en het zag er goed uit hoor! en idd met het rijden heb ik niet gezien dat je met die sporen zit te prikken ofzo!

nou veel succes met je mooie paardjes (en met harkos in het M)

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:12

Wat leuk om foto's van jou en Ardante te zien! Ik ken hem nog als veulentje Knipoog

Het rijden ziet er al netjes uit, misschien wat meer lengte in de hals proberen te krijgen en let op je houding, maak je lang! Voor je uit kijken en borst naar voren Pling

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:10

niet t e veel van voren tegen houden en op sommige foots wa meer nageven en op sommige foots niet te kort Knipoog
precies ertussne in gaan zitten dus whaha
mooi beestje

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:41

Oei oei, de 3 jarige vind ik er nou niet zo heel fijn bijlopen, heef hem lengte in zijn hals en rij hem voorwaarts, dan komt die fijn aanleuning vanzelf wel, ik vind die erg in elkaar getrokken lopen, en hij lijkt totaal niet voorwaarts. Je M paard daarin tegen vind ik juist wel weer met lengte in de hals lopen, daar vind ik je houding ook een stuk fijner, die zou nog net iets meer op t achterbeen mogen lopen, maar oefening baart kunst.

Succes er verder mee, komt vast goed Haha!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:43

Ik vind het er leuk uit zien en ik vind dat hij netjes loopt Over je houding is al genoeg gezegd en daar ben ik het ook mee eens.
Ik heb alleen ook het idee dat je je handen iets vastzet. Dat kan je niet altijd goed zien vanaf foto's en sorry als ik het fout heb! Haha! dat weet je zelf het beste natuurlijk.

En het luie ken ik ook wel. Misschien weet je het volgende al, maarja, ik zeg het maar even! Haha! maar zodra hij niet reageert op je been, harder been en/of een tikje. Zodra hij dan reageert en versnelt naar het tempo waar jij hem in wilt hebben, beloon je 'm (met je stem is al voldoende) en probeer je hem daar in te houden. En zakt hij weer af, weer been en als hij niet reageert weer een tikje, belonen enz.
Mocht hij dan zijn hoofd omhoog gooien is dat echt niet erg, hij is nog jong, en eerst de basis, het aan de teugel lopen zit er zo te zien al in, en zodra hij dan goed voor het been is en lekker doorloopt kun je daar weer mee verder gaan.
Laatst bijgewerkt door _Jennifer_ op 21-11-08 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:44

Ik vind het er netjes uitzien.
Alleen idd wat rechter gaan zitten, maar dat gaf je zelf al aan! Haha!

Wel echt een mooi paardje!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:50

Ik zou als hij lui is juist geen spoor gebruiken, sporen zijn niet om een paard voorwaarts te rijden het paard moet reageren op je beenhulpen. Ik zal dus gewoon eens zonder hulpmiddelen rijden en hem eens flinke overgangen laten rijden..na de hulp geen reactie? Een flinke schop met je laars en laat hem maar eens een rondje flinke middendraf doen en weer op je zit terug. Allert en wakker maken en veel afwisselen in je werk. Ik wil een actievere achterhand zien en een wakkerder paardje Lachen Eerst dus even aan de motor werken, natuurlijk het paardje niet onder je uit laten rennen of gaan sjeesen, dit met je zit en licht teugelcontact opvangen. Hij moet lopen op jouw gewenste tempo met een actieve achterhand. Sommige foto's in galop lijken op ballet zoals hierboven genoemd, dit komt omdat de galop niet actief is want ik zie te weinig sprong en de actieve achterhand zie ik ook niet. Laat hem ook in galop eens flinke passen vooruit maken, dat wil de jury graag zien..later komt pas de verzamelde galop. Dus even aan de motor gaan werken dan zakt het paardje ook vanzelf. Veel spectaculaire overgangen, actieve achterhand, veel buigen in voltes en ontspanning in je hand. Komt vast helemaal goed leuk paardje leuk team! Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:50

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van HAW voldoen zijn verwijderd

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 12:12

bedankt allemaal
over het voorwaart dat ik eigelijk geen hulpmiddelen zoals sporen en zweep moet gebruiken maar als ik dat niet doe dan is hij zo sloom dan krijg je hem niet in draf zelfs maar we gaan ook even het voer opvoeren en kijken hoe die daar op reageerd dus ik hou wel me sporen en zweep erbij dat doe ik niet weg want dan kan ik het wel vergeten dan loop die helemaal niet meer Haha!
als ik begin met tijden dan doe ik allemaal overgangen in de draf en galop en ook van stap naar halthouden enzo
en over de galop ik was hem net aan het terug rijden van midden galop maar bedankt allemaal voor de tips kan met sommige dingen echt wat doen ik ga over een paar weken weeer foto's laten maken door me moeder kijken hoe het dan is

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:14

Nou ik benhet wel met bovenstaande eens, dat je niet met sporen moet gaan rijden.

Het is ook nog een jong paard en je eigen houding is ook nog niet top. Je zal echt andere manieren moeten vinden om je paard goed voorwaarts te krijgen.

Misschien meer afwisseling in het werk, en lees hierbij: buiten rit, misschien eens een klein laag sprongetje en longeerwerk.

Met longeerwerk kan je goed bouwen een je ruiter/paard band je je paard leren goed op je stemhulpen te krijgen waar je dan ook weer profijt van hebt, als je er op zit.

Maar ik zou het zeker niet met sporen op gaan lossen!!!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:25

Pony_Arie schreef:
bedankt allemaal
over het voorwaart dat ik eigelijk geen hulpmiddelen zoals sporen en zweep moet gebruiken maar als ik dat niet doe dan is hij zo sloom dan krijg je hem niet in draf zelfs maar we gaan ook even het voer opvoeren en kijken hoe die daar op reageerd dus ik hou wel me sporen en zweep erbij dat doe ik niet weg want dan kan ik het wel vergeten dan loop die helemaal niet meer Haha!
als ik begin met tijden dan doe ik allemaal overgangen in de draf en galop en ook van stap naar halthouden enzo
en over de galop ik was hem net aan het terug rijden van midden galop maar bedankt allemaal voor de tips kan met sommige dingen echt wat doen ik ga over een paar weken weeer foto's laten maken door me moeder kijken hoe het dan is

Oke fijn dat je er wat mee wilt gaan doen, maar het allerbelangrijkste steek je in de wind. Ik wil dan ook zeker niet weten hoe je je sporen gebruikt en hoevaak/hoe hard je deze gebruikt..want als je pony niet op eigen benen kan lopen en uit zichzelf niet actief is..kom je met sporen niet ver. Dan heb ik liever dat je alleen een zweepje gebruikt. En natuurlijk kun je hem actief laten worden met gewone beenhulpen..dan geef je hem maar eens een flinke trap of je trapt hem wat mij betreft door de bak heen..goed wakker maken. Na veel herhalen en consequent zijn snapt het paardje je prima hoor. Slechte zaak dit..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:32

sorry dat ik me ermee bemoei hoor, maar het is toch haar eige keuze of ze met sporen wil rijden of niet?
het is haar paard, en misschien is een zweepje alleen wel niet genoeg en loopt hij dan helemaal niet voorwaarts.. (niet aanvallend bedoeld)

ik vind dat er vooruitgang in zit Knipoog

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:36

Britt_Sisi schreef:
sorry dat ik me ermee bemoei hoor, maar het is toch haar eige keuze of ze met sporen wil rijden of niet?
het is haar paard, en misschien is een zweepje alleen wel niet genoeg en loopt hij dan helemaal niet voorwaarts.. (niet aanvallend bedoeld)

ik vind dat er vooruitgang in zit Knipoog

Sporen zijn er niet voor om voorwaarts mee te rijden, dan heb je dus geen enkel verstand van sporen en vind ik dat je er niet mee mag rijden. Natuurlijk is het haar keuze maar ze wil hulp bij het rijden..de sporen hebben daar indirect mee te maken. Het is niet alleen sneu als je je paard er telkens mee raakt om vooruit te schoppen maar ook het in de war maken van een jong paard.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:36

Misschien komt het omdat een jong paard ook conditie moet opbouwen en niet elke dag een marathon in de bak kan lopen ? Lachen
Of er zit te weinig energie in hem omdat hij niet genoeg eten krijgt ?
Een auto heeft benzine nodig om te rijden, zo heeft een paard voer nodig om vooruit te komen Lachen

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:37

mieske schreef:
Misschien komt het omdat een jong paard ook conditie moet opbouwen en niet elke dag een marathon in de bak kan lopen ? Lachen

Hoe komt wat ? Sorry snap je niet helemaal Lachen

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:39

Dat hij niet voorwaarts is.. omdat hij geen conditie heeft.. of niet genoeg energie heeft.. Lachen

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:40

mieske schreef:
Dat hij niet voorwaarts is.. omdat hij geen conditie heeft.. of niet genoeg energie heeft.. Lachen

Ooh ja dat kan ook nog, rustig opbouwen inderdaad Lachen

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 17:06

oke ik weet hoe ik met sporen moet rijden ik reed er misschien net voor de 2de keer mee on te kijken hoe hij erop reageerd!
maar het was ook niet de bedoeling om er altijd mee te rijden dit was ff uitprobren kijken waar hij actiever van word en we hebben hem nu al op meer voer staan hij staat nu 3 kilo per dag ik spring niet vaak met hem das niet goed voor zijn botten omdat alles in de groei is maar ik spring wel met hem buitenrijden kan bij mij niet ja langs fietspaden dat lijkt meer geen strak idee ik rij hem 3 keer in de week en ik longeer hem ook elke weer 2 keer want hij staan overdag niet buiten en moet wel zijn benen kunnen streken daarmee ben ik ook zij conditie opaan het bouwen want die is ook nog niet opimaal wat wil je hij is 3.5 bijna 4 hij krijgt zeker genoeg te eten 3 kilo bliks en slobber en ook nog heel veel kuilgras!!maar ik rij ook eigelijk niet met sporen op hem alleen op me pony(die m pony) mar ik weet zeker wel hoe ik met sporen moet rijden en foto's zijn moment opnamsen he!

queenie_evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:11

hoi, mooi paardje.. maar ik kan niet goed volgen bij het gebruik van je sporen.. sporen dienen namelijk niet om lui paarden actief te krijgen, die dienen om een actief paard fijner aan de beenhulp te kunnen rijden.. als ik jou was zou ik die sporen af doen en een stapje terug doen.. eerst weer terug naar het voorwaarst neerwaarst en zo weer rustig beetje bij beetje oppakken... en er vooral goed op letten dat het paard steeds actief blijft aan je been (dat is de basis van alles)... groetjes