Wij @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Viootjuh

Wij @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 09:16

Dag allemaal,

Dit zijn al wat oudere foto's ( van deze zomer) van ons maar vond het toch leuk om ze te plaatsen. Volinda is nu een kleine anderhalf jaar van mij.
Ik rij op dit moment geen wedstrijden met Volinda, maar ik denk dat wij op L-niveau trainen.

Problemen waar ik tegenop loop:
- mijn eigen houding (vooral mijn benen en mijn handen)
- Volinda loopt vaak net iets te diep.

We zijn hard aan het trainen om deze problemen op een zo goed mogelijke manier op te lossen.

Ik heb geen foto''s van het in- en uitstappen, maar dat heb ik natuurlijk wel gedaan.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En weer klaar:

Afbeelding

dorieeen

Re: Wij @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:04

ziet er netjes uit! waarom rij je geen wedstrijden? hij loopt inderdaad iets te diep, maar ik vind dat niet echt storend, want hij loopt wel ontspannen, maar mischien loopt hij ook wel iets te diep doordat je je armen een beetje vreemd hebt, je mag er wel wat meer een knik in maken en ze wat meer dragen, dat je de teugels iets korte neemt en je handen iets vooruit doet en iets hoger, mischien gaat ze dan iets hoger lopen! maar verder toppie hoor! ziet er ontspannen uit! OK dan!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:07

Hey!
Je houding is in grote lijnen oké, maar je moet nog wat puntjes op de i zetten.
Probeer een knik in je ellebogen te houden, en je handen rechtop. Op deze manier kun je loslaten en ontspannen, op het moment dat je paardje dat ook doet. Probeer als je stelling vraagt, je binnenhand ook wat naar buiten te doen, ipv alleen maar naar je toe te trekken.
Je maakt op het moment je rug bol, probeer je schouders naar achter te doen, en als het ware een gleuf tussen je schouderbladen te maken. Zo ga je je ellebogen ook houden waar ze horen.

Sucses ermee!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:24

Ik vind de naar mijn idee "valse knik" geen mooi gezicht om te zien. Neusje mag er wat meer uit en mag meer voorwaarts gereden worden. Vind het niet een heel slecht beeld geven, begrijp me niet verkeerd, maar dit is zeker een punt waar je aan moet gaan werken.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 10:29

Hai allemaal bedankt voor de reacties en tips.

@ Maykie: haha ik begrijp je niet verkeerd hor. Echter vind ik de valse knik wel meevallen en is Volinda is meer dan voorwaarts, maar dat zie je niet van de foto's af dus bedankt voor je tip!:)

En waarom ik geen wedstrijd rij? Omdat ik het trainen simpelweg veel leuker vindt!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:46

Nou als ik heel erg eerlijk moet zijn wordt ik wel degelijk gelukkig van deze foto's! Haha!

Paardje loopt op de foto's lekker over de rug heb niet het idee dat de achterhand er achteraan komt ofzo.. nee ik zie het liever zo, dan opgeprikt voor de loodlijn.

Het is niks erg om hem iets achter de loodlijn te hebben in de training, maar zoals je aangeeft doe je het niet helemaal bewust. Dat duid een beetje op niet helemaal van achter uit komen. Ga nog meer schakelen. Schijn overgangen rijden draf bijna stap en als je voelt dat ie terugkomt gelijk voorwaarts in een actieve draf. Doe er geen rondje over om het zo te schakelen. (denk een beetje ram bam boterham Knipoog ) stap, draf, bijna stap, midden draf, stap, galop enz enz.

Geloof me de eerste tien keer rijden zal je zelf vermoeider zijn dan je paard Knipoog maar op die manier activeer je hem van achter meer en zal hij niet uit zich zelf er achter kruipen. ( alhoewel ik dat zelf niet echt zie hier) Houding is genoeg over gesproken blijf gewoon lekker rijden behoud je lol dan komt het allemaal goed!!!!

Succes!!!!!!!!!!!

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 10:49

@Rana: het stukje wat je schreef over de overgangen en schijnovergangen had mijn instructrice kunnen schrijven. We zijn op het moment ontzettend veel met overgangen bezig, bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:50

hey nou dat is alleen maar mooi toch!!!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:36

Viootjuh schreef:
Hai allemaal bedankt voor de reacties en tips.

@ Maykie: haha ik begrijp je niet verkeerd hor. Echter vind ik de valse knik wel meevallen en is Volinda is meer dan voorwaarts, maar dat zie je niet van de foto's af dus bedankt voor je tip!:)

En waarom ik geen wedstrijd rij? Omdat ik het trainen simpelweg veel leuker vindt!

Gelukkig maar Haha! , want ik zie wel heel veel ontspanning in het paard en dus in het rijden.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:43

Hee vio,

Leuk paard heb je onder je kont zeg.
Omdat ik commentaar moet leveren omdat anders me reactie verwijderd wordt Knipoog

Probeer volgende keer je handen meer te dragen en je armen in je knik naast je lichaam te houden.

Ziet er leuk uit en moet echt een keertje met je mee hoor Haha!

Kusje

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 13:08

Kimmie,
bedankt voor je reactie, leuk is ze hè! Je moet zeker een keer mee gaan, ga ik een keer met jou mee. En die handen/armen ben ik mee bezig, de ene keer gaat het beter dan de andere keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:19

Ik vind het er best netjes uitzien Lachen
Je paard loopt inderdaad wat te diep, maar daar werk je aan.
Verder valt me op dat je op de eerste foto je binnenhand vrij ver naar achteren (richting je lichaam) hebt. Als je stelling vraagt en het lukt moeilijk kan je beter je hand verder van de hals doen, dan verder naar achteren.
Op één na laatste foto neem ik aan dat je bewust stelling naar buiten vraagt.
Je handen houd je soms plat en ook heb je niet altijd je ellebogen gebogen. Je zegt zelf dat je eraan werkt, dus goed bezig Knipoog

Chianti25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:12

Leuk paard heb je, het ziet er netjes uit!
ik vind het ook niet echt storend dat je paard te diep loopt, dat komt nog wel Knipoog
ik zou ook proberen om een knik in je elleboog te houden!
maar verder vind ik het een leuke combinatie!:)

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 14:13

Brigitta: ook jij bedankt voor je reacties en tips, de stelling op de één na laatste foto was inderdaad bewust.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:03

Moderatoropmerking:
Berichten die niet aan de regels van HAW voldoen, zijn verwijderd

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:07

Ziet er opzich wel netjes uit! Ik zou zelf alleen het neusje er meer uitrijden, loopt net teveel achter de loodlijn.

Daarnaast probeer wat trotser te zitten, geeft denk ik ook een ander beeld! verder veel succes nog Haha!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:17

op de laatste foto,probeert hij je van de rug af te trekken,is hij erg sterk,of hang jij in de mond?
verder in het algemeen niet slecht.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:51

volgens mij pak ze gewoon even de contra stelling?

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 12:19

Vilouma/Rana: is inderdaad contrastelling zoals ik al eerder vermelde Knipoog.

RockerNr11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:57

Ik zie nog 2 foto's waar je je armen bijna helemaal gestrekt hebt, probeer ze gewoon zo te houden als op de andere foto's, dan is je houding meteen een stuk beter.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:28

Leuk dier, je bent er fijn mee aan het werk. Voor het wedstrijdplaatje loopt ze idd te ver achter de LL. Maar op deze manier, wordt je paard wel soepel in de rug en dat kan je ook duidelijk zijn. Paard loopt erg fijn in lengtebuiging, oogt ook soepel en lijkt mij makkelijk om te stellen. Nee ik werd heel blij van deze plaatjes.

Je hebt een fijne verbinding naar je paard toe, je hand staat goed naar voren. Alleen mogen je ellebogen meer aangesloten, dus meer langs het lichaam en je mag iets recht op gaan zitten. Je hakken mag je ook meer uitdrukken. Je paard loopt volgens mij vrij gemakkelijk en dus kan je lekker op je houding gaan werken. Als je die verbeterd, zal je paard nog makkelijker bewegen en te rijden zijn.

al met al goed bezig dus!

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 12:55

WinBinChes: bedankt voor de positieve reactie! Ik zal nog meer letten op mijn houding, deze wordt ook steeds beter, maar na 16 jaar rijervaring is er nog steeds voldoende te verbeteren!

JorindaLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:04

Wat een ontzettend gaaf paard! Echt een mooierd, hij kan ook leuk lopen zeg! Je zou het leuk doen op wedstrijden Knipoog
Alleen de knik in je armen mag er wel wat meer zijn!
Maar verder echt heel leuk! Leuke combinatie ook!

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:10

leuk dier! welke afstamming zit erachter en hoe oud is ze?

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 08:00

Dankjewel Lachen
Volinda is 6 jaar oud, haar vader is Metall en haar moeder is Jolinda (Wolfgang x Berlinda).