Mijn nieuwe aanwinst! Mijn zwarte nachtmerrie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Mijn nieuwe aanwinst! Mijn zwarte nachtmerrie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 14:20

Alles behalve een echte nachtmerrie natuurlijk.. maar wel zo zwart als de nacht Knipoog

Sinds 3 weken heb ik een nieuw paardje! Genaamd Zoë
(Gekocht van Desire hier op bokt Knipoog )
Het is een Ster-prok merrie van OOSeven X Lancet X Balzflug.
Inmiddels is ze nu 3 weken onder het zadel..

(Als 3 jarige is ze beleerd maar vervolgens weer rust gegeven en een veulen gefokt)

Ik ben nu vooral bezig met een constante aanleuning en het rechtrichten.
Ze wil nog wel eens wat met het hoofd schudden of achter de teugel kruipen maar de aanleuning gaat al steeds beter.
Het rechtrichten gaat steeds beter, haar balans wordt beter en ze slingert minder.
Ik zit wat voorover omdat ik nog niet diep op haar kan zitten en ik me zo licht mogelijk wil maken..
Het zou mooi zijn dat ze haar neusje er iets meer uit doet, maar dat heb ik nog niet in de 3 weken kunnen oplossen Knipoog

Mijn verbeterpunt is:
Mijn linkerhand rechtophouden! Omdat ik zoveel mogelijk wil ontspannen en met mijn handen zo min mogelijk wil doen merk ik dat ie er maar slapjes bij hangt Knipoog Dus daar moet ik weer even aan denken.

AfbeeldingAfbeelding
Linksom draven

AfbeeldingAfbeelding
Galop wordt ook al steeds minder omstuimig Knipoog

AfbeeldingAfbeelding
Al iets meer ontspanning

AfbeeldingAfbeelding
Grr.. mijn linkerhand moet weer wat rechterop kwam ik achter na het zien van de foto's Knipoog

AfbeeldingAfbeelding
Samen met Zoë, stilstaan vind ze soms nog wat lastig en wil ze wat achteruit lopen..

Over het algemeen zijn we in de 3 weken dat ik haar nu heb met sprongen vooruit gegaan.. ik rijd haar 4x in de week (om de dag en soms 2 dagen achterelkaar)
Commentaar kan ik wel hebben hoor Clown

Onderaan staan de foto's uitvergroot
Laatst bijgewerkt door JulienSVU op 18-11-08 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

JulienSVU

Re: Mijn nieuwe aanwinst! Mijn zwarte nachtmerrie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 14:25

Binnen 5 minuten al 63x bekeken en niet eens een berichtje achtergelaten Knipoog Nou jaaa zeg Knipoog

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:28

Julien, ik vind de foto's/filmpjes wat klein om commentaar te geven en kan ze niet openen??

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:30

Helaas zijn de foto's ietsje te klein om goed rijtechnisch commentaar te kunnen geven Knipoog
Lijkt echt een supermooi paardje!
Wat me wel opvalt is dat je zelf nog wat teveel voorover zit, probeer bij zo'n jong paard ook goed rechtop te zitten zodat ze goed der balans met ruiter kan zoeken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:31

De foto's zijn idd veel te klein, en allemaal aanklikken om te openen kost veel tijd Knipoog

Dus misschien even grotere versies openen?

Wat ik nu in elk geval zie is teveel spanning in de bovenlijn, probeer je handen meer te ontspannen, meer te dragen,minder tegenwerken, en de pony meer met neusje eruit te laten lopen.

ben erg benieuwt naar duidelijkere foto's

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 14:33

Ik zal eens kijken of ik ze wat groter kan plaatsen,
Ze zijn wel aanklikbaar...

Haha het is geen pony Crossmonster Knipoog Ze is 1.66 hoog Knipoog
Mijn handen ontspan ik wel alleen zij moet zich nog in de bovenlijn leren ontspannen ja.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:37

De foto's zijn zo klein,daarom dacht ik dat t een powney was Haha!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 14:39

Nou de volgende keer zal ik het anders plaatsen Knipoog Krijg het nu ook niet meer voor elkaar... *sorry*

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:41

URL=http://img227.imageshack.us/my.php?image=zoe1oo2.jpg]Afbeelding[/URL]
Afbeelding

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:42

Jammer dat de fotos wat klein zijn wel super mooi paardje ! Ik zou alleen wat rechter op gaan zitten.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:43

Veel plezier met Zoe! Oeps het is HAW zie ik nu. Ik heb geen nuttig rijtechnisch commentaar. Je bent nog maar net begonnen en je handen geef je zelf al aan.
Laatst bijgewerkt door oensan op 18-11-08 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:44

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 14:46

Rechtop zitten kan ik wel:
http://www.veraunica.nl/leone.jpg

Maar bij het aanrijden van een jong paard ga ik iets verlichter zitten om het paard het wat makkelijker te maken..
Als ze iets meer gaat ontspannen in de bovenlijn kan ik ook wat meer gaan zitten. (maar das mijn mening Knipoog )

Bedankt Ans voor de vergroting van de foto's! Knipoog

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:48

zal ik het dan voor je doen... oh ik zie dat Ans me al voor was...

mooi sierlijk paardje! ben benieuwd hoe ze loopt als je wat langer met haar bezig bent... persoonlijk hou ik van wat meer lengte in de hals, vooral bij een jong diertje...

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:48

Ja die foto zit je mooi rechtop!
Een jong paard is vaak nog wat wiebelig, maar probeer bij haar ook mooi rechtop te blijven zitten.
Ziet er voor de 3 weekjes echt niet slecht uit!
Misschien je teugels iets langer houden en meer terug gaan zitten Lachen

Fantastisch mooi paardje heb je onder je billen! Wees er maar zuinig op Knipoog

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:50

Ziet er goed uit voor pas drie weken aan de slag. Ik zou proberen zelf nog meer te ontspannen; misschien dat je merrie dan ook meer gaat ontspannen. Iets meer lucht aan de voorkant geven dus. Wat heb je je eelriem trouwens strak zitten....moet een vuist tussen kunnen....

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:52

Ik vind het echt een heel mooi paardje! Kwijl *LOL* 't Ziet er ook echt wel al netjes uit!
Ik zou wel proberen haar nog meer ruimte te geven vanvoor... Ik weet dat je zo zacht mogenlijk wilt zijn met haar (super! OK dan! ), maar toch vind ik dat ze, op de eerste en derde foto vooral, te opgekropt loopt...
Probeer ze meer lengte in haar hals te laten krijgen door je teugels iets langer te maken... Lachen

Nog veel plezier en succes! Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:53

Ah zo is het makkelijker bekijken ja !

Ik zie op alle foto's dat je hem van voren te kort in de hals rijd, ga hier hard aan werken komende tijd. Je hebt m nog maar kort, maar dit is wel een groot aandachtspunt, paarden die zo lopen hebben grote kans op rugproblemen Lachen

Komt vast wel goed, neem aan dat je goed les hebt. Zet over een paar weken de veranderingen nog eens op de foto. Weet zeker dat we het paard dan niet meer terugkennen.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 14:55

Als ik haar aan de voorkant meer teugel geef gaat ze schudden met haar hoofd, ze is nog heel erg zoekende in de verbinding. Ik probeer haar wel wat lager te rijden en inderdaad zo veel mogelijk haar neusje er uit proberen te rijden. Dat heb ik in deze 3 weekjes nog niet voor elkaar gekregen Knipoog
Ja inderdaad Wuswa, ik zie nu ook dat die keelriem best strak lijkt te zitten! Zal er even wat beter op letten.

Bedankt Ans, voor je hulp en je reactie Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:56

Hm dat schudden kan al duiden op rugproblemen Knipoog

Ik zou dr toch eens naar laten kijken anders. En zowiezo regelmatig een keer longeren, zodat ze zonder ruiter ook eens lekker kan lopen.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 15:00

Crossmonster, hebt helemaal gelijk hoor! Ze moet ook meer lengte krijgen in haar hals. Het probleem is alleen nu nog even dat wanneer ik haar aan de voorkant meer teugel geef ze gaat schudden met haar hoofd. Ze volgt mijn hand nog niet echt.

Ik zal er extra op letten en over 4 weken dan nieuwe foto's plaatsen ja Knipoog
Het schudden wordt al wel steeds minder.. denk ook wel dat het met een stukje balans te maken heeft..
Ik rijd haar slechts 3 of 4x in de week 20 min... Voor het rijden longeer ik haar altijd omdat ze dan nogal wil bokken en ze behoorlijk fris is..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:01

Ze is nog superjong en heel werkwillig zo te zien! En je zit er netjes op. Een jong paard wisselt ook veel, een loszittende tand kán de ooraak zijn voor accuut verzet, of sluipend...Hou dat dus ook in e gaten.
Ik zou har zelf liever veel langer zien, op eigen benen. Het ziet er nog best gespannen uit, dat voorkom je met lengte en rust.

Ook longeren, at is / kan gewoon een intensieve training zijn. En longeren en rijden is dan veel. Bokken kan ok weer duiden op rugproblemen, te zwakke rug. Dat moet ze ng opbuwen Lachen
Lngeren aan de pessoa, trainen op lang en laag, ovr de rug en in balans is goed voor haar.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 15:04

Bedankt Pauline,
Ik heb haar vorige week naar de tandarts gedaan, dat was ook wel nodig zei de arts. Ik sluit ook het liefst zoveel mogelijk uit Knipoog
Als ik haar langere teugel geef kruipt ze wat achter de teugel of gaat ze wat met haar hoofd schudden. Ze is nog echt zoekende... ik zal er morgen wat extra opletten om haar meer lengte van voren te geven..
Ik houd jullie wel op de hoogte met foto's Knipoog Ga me best doen!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:23

Ik zag de grotere foto's en dacht gelijk Los laten van voren! Geef haar de ruimte, ze is nog zo jong. Laat de voorkant nog even met rust en geef haar alle ruimte van voren, zodat ze op eigen benen kan gaan lopen, dan gaat ze misschien ook wat meer ontspannen Lachen van daaruit kan je haar dan nageeflijk krijgen.. Dan gaat het waarscinlijk vanzelf, lekker lang en laag laten lopen en als ze sterk genoeg is kun je aan oprichting gaan denken..

Ik vind het wel echt een onwijs mooi paard!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:26

Je hebt een gigamooi beestje zeg.. Lachen
Je hebt je benen ontzettend mooi liggen, alleen mogen je handen wel iets meer rechtop.