Marielle @ work in ES set (B niveau)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TessaVB

Marielle @ work in ES set (B niveau)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 11:03

Haaij,

Eindelijk is een fatsoenlijk HAW topic, met fatsoenlijke foto's. Huilen van het lachen
Heb 2 weken geleden dit dekje gekocht, en vind hem fantastisch. Lovers

Even over Marielle en mij, we starten B dressuur en L springen onderling. Voordat ik de foto's post, wil ik eerst even zeggen dat we allebei zo'n afschuwelijke hekel hebben aan dressuur, maarja dressuur is de basis van springen, dus we moeten er ook aan geloven haha. Clown

Mijn eigen verbeterpunt is simpel. Mijn houding. Ik zit al me hele leven in elkaar gezakt op de een of andere manier. De mensen op stal zeggen ook iedere keer "Recht op zitten Tessa! Tieten naar voren!" Dat doe ik dan ook wel, maarna 1 minuutzit ik weer inelkaar gedoken..

Qua Marielle ben ik heel tevreden, ik zal dan ook wel even een foto posten hoe het er 2 jaar geleden uitzag. De ontspanning ontbrak totáál, de nageefelijkheid was ook weg. Ze heeft nog steeds moeite om niet te gaan rennen, maar ik ben echt heel trots op d'r. Vorig jaar kon ik niet eens behoorlijk uitdraven, als ik mijn teugels los gooide, dacht ze "O, jippie! Rennen!" en sjeesde ik als een malloot door de bak. Nu sukkelt ze gewoon verder. Misschien een dom voorbeeld, maar voor ons is dat een hele vooruitgang. Vork

Nou, genoeg gepraat, en hier de foto's!

Afbeelding
1. Zo zag het er dus 2 jaar geleden uit.. Koe

Afbeelding
2. Stappen, beetje op de voorhand.

Afbeelding
3. Beetje rare foto, maar vind hem opzich wel netjes!

Afbeelding
4. Jaa, ik zit recht!!! Clown

Afbeelding
5. Galopje, Mar loopt heerlijk, maar die zoutzak die er op zit... Frusty

Afbeelding
6. De stalkat schoot nét langs me, vind de rest wel netjes!

Afbeelding
7. Beetje raar moment.

Afbeelding
8. Geen idee wat ik hier aan het doen ben... Vork

Afbeelding
9. Beetje onduidelijk, maar de concentratie is hier totaaaaal weg.

Afbeelding
10. Beetje veraf..

Afbeelding
11. Stap, netjes voor ons doen!

Afbeelding
12. Uitdraven, trots! Haha!

Afbeelding
13. En een héle gelukkige fotograaf. Haha!

Nou, ik hoop dat jullie tips voor me hebben! Lachen

*Edit; ik zie net dat de foto's een beetje klein zijn, als het een heel erg probleem is, zal
ik de grotere versies er wel opzetten.
Laatst bijgewerkt door TessaVB op 17-11-08 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Marielle @ work in ES set (B niveau)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:06

Jammer dat de foto's zo klein zijn!
't Commentaar, zoor zover er iets te zien is Knipoog :
Het lijkt erop alsof je nogal terug werkt met je hand, daar vloeit wss ook je in elkaar gezakte houding uit voort. Probeer je hand voor te houden en niet te 'knutselen' en de druk licht te houden. Dus alleen contact en vervolgens met je been naar je hand toe rijden. Dan zal ze ook wat meer in de bovenlijn gaan lopen en meer op de achterhand gaan lopen.

verder vind ik dat jullie een leuk stel zijn & je setje staat goeeed Haha! !

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 11:09

__Laura schreef:
Jammer dat de foto's zo klein zijn!
't Commentaar, zoor zover er iets te zien is :
Het lijkt erop alsof je nogal terug werkt met je hand, daar vloeit wss ook je in elkaar gezakte houding uit voort. Probeer je hand voor te houden en niet te 'knutselen' en de druk licht te houden. Dus alleen contact en vervolgens met je been naar je hand toe rijden. Dan zal ze ook wat meer in de bovenlijn gaan lopen en meer op de achterhand gaan lopen.

verder vind ik dat jullie een leuk stel zijn & je setje staat goeeed.

Bedankt! Ja, dat ik met me handen veel bezig ben, moet ik je gelijk in geven. Ik ben zo bang dat ze d'r kop in de lucht gooit, en een spurt neemt, dat ik maar blijf vragen. Ben hier ook hard mee bezig. Lachen

Ben ook even de grote foto's aan het uploaden. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Annetje op 22-11-08 21:39, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote met verwijderde reactie verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:11

Teziej schreef:
Bedankt! Ja, dat ik met me handen veel bezig ben, moet ik je gelijk in geven. Ik ben zo bang dat ze d'r kop in de lucht gooit, en een spurt neemt, dat ik maar blijf vragen. Ben hier ook hard mee bezig. Lachen

Beter dat, dan dat je haar in d'r mond moet trekken om d'r bij je te houden Knipoog
Probeer je hand stil te houden en haar te rijden (en bij je te houden) met je zit.
& als ze dan een spurt neemt, rijd haar maar tegen 't hek aan. Dan houd ze er wss zo mee op Clown

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 11:16

__Laura schreef:
Teziej schreef:

Beter dat, dan dat je haar in d'r mond moet trekken om d'r bij je te houden Knipoog
Probeer je hand stil te houden en haar te rijden (en bij je te houden) met je zit.
& als ze dan een spurt neemt, rijd haar maar tegen 't hek aan. Dan houd ze er wss zo mee op Clown

Oke, bedankt voor de tip! Lachen
Laatst bijgewerkt door Annetje op 22-11-08 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderde post uit reactie gehaald

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:18

Lau, iemand die zn handen zo tegen het zadel aanplakt kan nooit een elastische verbinding vormen met de mond, en het is dus niet eerlijk om het paard dan maar in de mond te gaan zitten terwijl hij de ruiter corrigeert.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:21

Ik vind je houding ook niks om eerlijk te zijn. En ja moet nu alleen nog maar commentaar geven dus het lijkt alsof het hard in je oren klinkt.
Maar het lijkt net of je te ver achterin je zadel zit of dat je zadel te klein is voor je (waarschijnlijk niet denk ik)

Ik kan niet veel uitmaken van die eerste foto (van 2 jaar terug) maar op meerdere foto's lijkt het alsof je schteruit bent gegaan.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:21

Ik zeg gewoon wat ik zie. Je zegt in je beginpost wat over ontspanning en nageeflijkheid, maar als je zo op je paard zit vraag ik me af waar de nageeflijkheid vandaan komt.

Misschien kun je eens een stuk tape van boven aan je rug tot onderaan plakken als je rechop staat, als je dan krom gaat zitten voel je het wel Vork
Laatst bijgewerkt door Annetje op 22-11-08 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote met verwijderde post uit reactie verwijderd

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 11:27

ielsjj_ schreef:
Ik vind je houding ook niks om eerlijk te zijn. En ja moet nu alleen nog maar commentaar geven dus het lijkt alsof het hard in je oren klinkt.
Maar het lijkt net of je te ver achterin je zadel zit of dat je zadel te klein is voor je (waarschijnlijk niet denk ik)

Ik kan niet veel uitmaken van die eerste foto (van 2 jaar terug) maar op meerdere foto's lijkt het alsof je schteruit bent gegaan.

Het zadel is in ieder geval niet te klein, daar dacht ik een paar weken geleden ook aan, maar de zadelmaker was toen op stal voor een ander iemand, en toen heb ik hem even gevraagd of hij even wou kijken, hij zij dat het zadel gewoon goed was. Knipoog

patsur schreef:
Niks hoor, maar ik zeg gewoon wat ik zie. Je zegt in je beginpost wat over ontspanning en nageeflijkheid, maar als je zo op je paard zit vraag ik me af waar de nageeflijkheid vandaan komt.

Misschien kun je eens een stuk tape van boven aan je rug tot onderaan plakken als je rechop staat, als je dan krom gaat zitten voel je het wel Vork

Tape kan ook, mijn instructrice heeft het een keer met een zweep gedaan, recht langs mijn rug. Vork
Tóén zat ik wel rechtop. Tong uitsteken

Ik heb zo les, dus ik ga hoe dan ook de hele tijd rechtopzitten, zal wel zware rugpijn veroorzaken. ROFL Heb 30 november wedstrijd, en dan wil ik niet een 4 of erger voor mijn houding hebben. Koe
Laatst bijgewerkt door Annetje op 22-11-08 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:27

patsur schreef:
Lau, iemand die zn handen zo tegen het zadel aanplakt kan nooit een elastische verbinding vormen met de mond, en het is dus niet eerlijk om het paard dan maar in de mond te gaan zitten terwijl hij de ruiter corrigeert.

Mijn reactie was dat ze haar hand voor moest houden en met dr been naar dr hand moest rijden Vork ?

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:33

Zo hier wordt het commentaar subtiel gegeven! Echt weer op zn Bokt's. Beetje respect voor ts kan geen kwaad.

@ Patsur; Ze zegt idd iets over ontspanning en nageeflijkheid, als je het stuk had gelezen had je gezien dat er stond dat de ontspanning totaal ontbrak en de nageeflijkheid weg was. Daarbij kun je je commentaar misschien op een andere manier brengen en tips geven waar een HAW topic voor bedoeld is? Alleen afzeiken daar heeft TS niets aan, of wel soms?

@ klootje; onder rijtechnisch commentaar vallen geen meningen over tuigage en dergelijke, beetje zinloze opmerking dus.

@ TS; Ik vind het goed dat je je toch aan de dressuur waagt als basis bij het springen. Je schrijft dat jullie beiden er een hekel aan hebben, maar volgens mij vind je paardje het nog best leuk! Ik zou wat zitlessen nemen aan de longe, ZONDER teugels! Gewoon je armen laten hangen en doe eventueel je ogen dicht om het paard onder je te voelen en mee te gaan met de beweging. Het paard geeft de beweging aan, jij moet die volgen. Als je houding verbeterd is komt er vanzelf meer ontspanning en een betere nageeflijkheid. Heb je ook dressuurles met haar? Ik zou zeker 2x per maand een dressuur lesje mee gaan pakken als je dat nog niet hebt iig.

Ik vind het echt een onwijs mooi en leuk paard! Veel succes nog met haar.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:59

Als je tuigage niet in orde is kun je ook niet rijden, dus is het commentaar zinvol.

Deniece; als jij goed gelezen had, had je kunnen lezen dat de ontspanning en nageeflijkheid twee jaar geleden ver te zoeken was. Ik kan het nu nog steeds niet vinden

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:59

Hmm.

Geld heb ik ook nog nooit gevonden hoor, dus je kunt maar beter ermee ophouden Tong uitsteken

Probeer echt als eerste aandachtspuntje je eigen houding te verbeteren, als dat in orde is, kan je aan de rest gaan werken.

Mooi paardje heb je onder je kont, succes ermee!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 13:23

patsur schreef:
Het ging om de reactie die je boven mij geplaatst had, de eerste had ik nog niet gelezen.

TS; loop je in het dagelijks leven ook zo krom?

Ja, ben er ook voor naar de dokter gegaan, omdat ik rugklachten kreeg.
Bleek omdat ik recht ging lopen. Omdat mijn rug gewend is om gebogen
te zijn... Sigaar

deniece schreef:
Zo hier wordt het commentaar subtiel gegeven! Echt weer op zn Bokt's. Beetje respect voor ts kan geen kwaad.

@ Patsur; Ze zegt idd iets over ontspanning en nageeflijkheid, als je het stuk had gelezen had je gezien dat er stond dat de ontspanning totaal ontbrak en de nageeflijkheid weg was. Daarbij kun je je commentaar misschien op een andere manier brengen en tips geven waar een HAW topic voor bedoeld is? Alleen afzeiken daar heeft TS niets aan, of wel soms?

@ klootje; onder rijtechnisch commentaar vallen geen meningen over tuigage en dergelijke, beetje zinloze opmerking dus.

@ TS; Ik vind het goed dat je je toch aan de dressuur waagt als basis bij het springen. Je schrijft dat jullie beiden er een hekel aan hebben, maar volgens mij vind je paardje het nog best leuk! Ik zou wat zitlessen nemen aan de longe, ZONDER teugels! Gewoon je armen laten hangen en doe eventueel je ogen dicht om het paard onder je te voelen en mee te gaan met de beweging. Het paard geeft de beweging aan, jij moet die volgen. Als je houding verbeterd is komt er vanzelf meer ontspanning en een betere nageeflijkheid. Heb je ook dressuurles met haar? Ik zou zeker 2x per maand een dressuur lesje mee gaan pakken als je dat nog niet hebt iig.

Ik vind het echt een onwijs mooi en leuk paard! Veel succes nog met haar.

Heel erg bedankt! Lachen Heb me aangemeld voor zitlessen bij mijn instructrice.
heb net gereden, kreeg rugpijn van het rechtopzitten Vork
Heb me is gefocusd op mijn eigen zit, en niet op het paardje. Ze liep ontspannen, merkte
wel dat het voor haar ook wel erg wennen was. Heb morgen springles, en woensdag
weer dressuurles, en heb nu me punten om er weer is stevig aan te gaan werken. Haha!

patsur schreef:
Als je tuigage niet in orde is kun je ook niet rijden, dus is het commentaar zinvol.

Deniece; als jij goed gelezen had, had je kunnen lezen dat de ontspanning en nageeflijkheid twee jaar geleden ver te zoeken was. Ik kan het nu nog steeds niet vinden

Mag ik vragen wat er mis is met mijn tuigage? Lachen

Fjorden007 schreef:
Hmm.

Geld heb ik ook nog nooit gevonden hoor, dus je kunt maar beter ermee ophouden Tong uitsteken

Probeer echt als eerste aandachtspuntje je eigen houding te verbeteren, als dat in orde is, kan je aan de rest gaan werken.

Mooi paardje heb je onder je kont, succes ermee!

haha bedankt voor je reactie, ik ben ermee bezig. Haha!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 14:04

O haha, ik dacht al. Huilen van het lachen

Nee, mijn ruggegraat stond iets scheef, maar het was niet ernstig ofzo. Het enige wat ik wel moest doen was vanaf dat moment gewoon echt recht gaan lopen, anders moest ik zo'n korset voor een tijdje. Dus ik loop recht, nou alleen nog op mijn pony.

Heb trouwens net wel geoefend, en de mensen of stal vonden het er véééél beter uit zien. Haha!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:13

patsur schreef:

En waar staat dan in de beginpost dat TS vind dat er op dit moment ontspanning en fijne nageeflijkheid is?

@ TS; heel goed dat je er al mee bezig bent, even goed oefenen en dan weer foto's laten maken Lachen Is vast een heel verschil!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 14:15

Bedankt voor je reactie! Haha!
Ik krijg voor mijn verjaardag een professionele shoot de 30e
van mijn wedstrijd, dus ik meot nog even afwachten. Lachen

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 19:08

Bedankt voor de reacties! Lachen

Euh, Cher, wanneer het jou uitkomt hahaha Huilen van het lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:11

Ik vind je houding niet slecht, maar ongecontroleert. Lachen
Gewoon heel veel denken zit ik richt hoe zit het met mijn hakken, kijk ik recht voor uit enz.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 20:20

Kir_Ples schreef:
Ik vind je houding niet slecht, maar ongecontroleert. Lachen
Gewoon heel veel denken zit ik richt hoe zit het met mijn hakken, kijk ik recht voor uit enz.

Jij zegt het precies hoe ik het wou zeggen, maar ik kwam niet op de woorden. Vork Bedankt! Haha!
Laatst bijgewerkt door Annetje op 22-11-08 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 21:47

Bedankt voor jullie tips! Haha!

Heb inmiddels een paar nieuwe foto's,
zal over een paar dagen wel een nieuw topic plaatsen:

Afbeelding

Afbeelding
jammer dat ik net kijk of ik op het goede been lichtrijd...

Afbeelding
pasje verruimen

Afbeelding

Ik ben er nog lang niet, maar dit is even om een impressie te geven Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 08:49

Ik vind dat de nieuwe foto's ook al een veel beter beeld geven qua houding. Misschien kun je gewoon elke keer dat je gaat rijden een stok of een zweep achter je rug doen. Je moet aan een heel, voor jou onnatuurlijke, houding wennen. Of toch tijdelijk met een korset. Stukje dwang. Je kunt niet elke minuut aan je rug denken als je paardrijd en dan blijft het er wellicht toch nog inzitten... Misschien heb je er wat aan?

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 08:52

Hermesdeux schreef:
Ik vind dat de nieuwe foto's ook al een veel beter beeld geven qua houding. Misschien kun je gewoon elke keer dat je gaat rijden een stok of een zweep achter je rug doen. Je moet aan een heel, voor jou onnatuurlijke, houding wennen. Of toch tijdelijk met een korset. Stukje dwang. Je kunt niet elke minuut aan je rug denken als je paardrijd en dan blijft het er wellicht toch nog inzitten... Misschien heb je er wat aan?

Ja daar heb ik zeker wat aan. Clown
Bedankt voor je compliment in ieder geval! Haha!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:52

Op de nieuwe foto's is je houding een stuk beter! Ja

Op je eerste foto's valt t me ook op dat je veel naar beneden kijkt, was dat expres en doelbewust of een automatisme? Lachen

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 15:56

Bedankt! Ja, dan focus ik me zo op hoe mar loopt, dat ik echt aan het 'staren' ben zeg maar.

Het is ook zo'n knappe pony. Huilen van het lachen