Sun & ik bitloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nienkeee_

Sun & ik bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 22:22

Een tijdje terug hadden we een demo van bitloos rijden op de manege, en ze hadden gevraagd of ik mee wilde doen.

Ik rij al een tijdje niet meer op deze pony, omdat ik verder kan met een pony die wat groter is. Verder hebben we geen niveau, we hebben geen officiële wedstrijden gereden omdat het een manegepony is. De problemen met het bitloos rijden waren vooral dat hij niet fatsoenlijk in stap wilde overgaan (wel als je aan de teugels komt) en met aangalopperen was hij af en toe een beetje traag voor het been. Vandaar dat ik er daar ook een zweepje bij pakte.

Paintlinger

Re: Sun & ik bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:37

Behalve dat het een redelijk ontspannen beeld geeft vind ik het niet echt reclame voor bitloos ofzo..

De pony loopt compleet "uit elkaar"... er is niks van verzameling of een "bij elkaar gereden paard" te zien...

Eigenlijk kan ik dit geen nuttige demonstratie vinden...
Een goede demonstratie zou laten zien dat je een paard ook bitloos goed daar het lijf kan rijden... want daar wordt nogal aan getwijfeld door de critici...

Buiten dit commentaar is je pony wel gehoorzaam en braaf, dus dat is dan wel weer positief!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:41

Ik zie uberhaupt geen foto? Verward

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:41

Het is een fimpje....

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 00:31

Paintlinger schreef:
Behalve dat het een redelijk ontspannen beeld geeft vind ik het niet echt reclame voor bitloos ofzo..

De pony loopt compleet "uit elkaar"... er is niks van verzameling of een "bij elkaar gereden paard" te zien...

Een goede demonstratie zou laten zien dat je een paard ook bitloos goed daar het lijf kan rijden... want daar wordt nogal aan getwijfeld door de critici...

Buiten dit commentaar is je pony wel gehoorzaam en braaf, dus dat is dan wel weer positief!

Heb je helemaal gelijk in, hiervoor heb ik 3 privelessen gehad op deze manier, we waren ook nog niet zover dat we ook daadwerkelijk aan verzameling of bij elkaar rijden kwamen. Daarnaast is Sunshine een manegepony, en die zijn (meestal) wat stugger om echt bij elkaar of nageeflijk te rijden (is mijn ervaring).

Het ging hier ook om dat je een paard kunt rijden op zit/houding, en niet door bijv. met de teugels te 'sturen'. Dat doen veel manegeruiters, dit was een demonstratie voor de open dag van het FNRS.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 00:42

Nienkeee_ schreef:
Paintlinger schreef:

Heb je helemaal gelijk in, hiervoor heb ik 3 privelessen gehad op deze manier, we waren ook nog niet zover dat we ook daadwerkelijk aan verzameling of bij elkaar rijden kwamen. Daarnaast is Sunshine een manegepony, en die zijn (meestal) wat stugger om echt bij elkaar of nageeflijk te rijden (is mijn ervaring).

Het ging hier ook om dat je een paard kunt rijden op zit/houding, en niet door bijv. met de teugels te 'sturen'. Dat doen veel manegeruiters, dit was een demonstratie voor de open dag van het FNRS.

Dat is dus bullshit, zijn genoeg manegepaarden en pony's die heerlijk bij elkaar te rijden zijn Knipoog

verder vind ik het beeld erg ontspannen maar ga wel emt de eerste reactie mee.. ik heb paardne bitloos zien rijden en wel gewoon nageeflijk en echt verzameld.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:28

Nienkeee_ schreef:
Paintlinger schreef:

Dat is naar mijn idee wel gelukt Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:43

Ik had zoiets van...leuk een filmpje van bitloos, aangezien ik me daar momenteel erg in aan het verdiepen ben.
Maar ik heb hem na een kleine minuut maar weggeklikt, want het boeide me totaal niet Bloos
Zie alleen wat rondhobbelen op een paardje en niks geen verzameling enz.
Dat het een manegepony is heeft hier in mijn ogen niks mee te maken.
Kan niet zeggen dat dit mijn interesse in bitloos zou wekken als ik die nog niet had.
Als ik zelf mee had gereden tijdens deze demo, dan had ik me volgens mij stierlijk verveeld.
Vind dit ook niet echt reclame voor bitloos rijden, daar kun je zoveel meer mee bereiken dan dit.

Neemt niet weg dat je een hele nette houding hebt. Knipoog

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 10:12

Bedankt (:
De rest heb ik al eerder uitgelegd, staat in de vorige post van me.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 10:46

Ziet er super uit hoor! Dat mag ook wel eens gezegt worden.
Want snap best dat het lastig is vooral met een manegepony waar jij niet waak op rijd.
En waar je dan met hoofdstel op rijd en nu bitloos moest rijden.
En over dat verzamelen etc vind ik helemaal niet belangrijk.
Ik zie dat jullie er veel plezier in hebben en dat het er supr ontspannen uit ziet.
Dus goed gedaan hoor! Ohja en voor ik weer iemand op mijn dak krijg.
Manegepony's en paarden kunnen ook heel goed bij elkaar gereden worden natuurlijk maar niet elke manegepony is daar zo makkelijk in.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 11:52

Ik vind dit eerlijk weer voer voor critici. Bitloos en zonder zadel!!
Zo blijf je dus in die hoekjes laten denken. Heb deze week nog een topic gezien, dat bitloos op wedstrijden zou mogen, wel daar heb ik een paar foto's kunnen zien van iemand die haar pard gewoon rijdt zoals de mensen met een bit. Dit filmpje is in mijn ogen waardeloos, geen contact, geen zadel, is zo echt pure natural. Terwijl dat ik denk dat het een keuze is die elke ruiter voor zich moet maken. Waarom geen wedstrijdruiter zijn die toch een bitloze optoming prefereert.
Verder ziet het er wel leuk uit natuurlijk, ùmaar vind het weinig met het item bitloos te maken hebben.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:01

Ik vind dit ook niet echt bitloos rijden..
Dit is gewoon rondhobbelen..
Je zit misschien netjes rechtop maar je benen schieten nog weleens na voren, dus ik vind je houding ook niet heel geweldig.
misschien in een zadel wel hoor..
vooral als je zonder zadel rijd is je houding en vooral je beenligging zoo belangrijk..
Ik denk trouwens dat de pony het wel leuk vond..hij kijkt erg tevreden,maar nee ook ik vind dit geen reclame voor bitloos...
neem t niet weg dat je goed bezig bent!!!

editje: je gaf aan dat het probleem waar je tegen aan liep was :dat hij niet in stap over wou gaan..
Tja ook voor bitloos geld....overgangen rijden tot je er helemaal gaar van wordt..
maargoed het is niet je eigen pony...

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 12:38

Bedankt voor de reacties (:

bulck schreef:
Ik vind dit eerlijk weer voer voor critici. Bitloos en zonder zadel!!
Zo blijf je dus in die hoekjes laten denken. Heb deze week nog een topic gezien, dat bitloos op wedstrijden zou mogen, wel daar heb ik een paar foto's kunnen zien van iemand die haar pard gewoon rijdt zoals de mensen met een bit. Dit filmpje is in mijn ogen waardeloos, geen contact, geen zadel, is zo echt pure natural. Terwijl dat ik denk dat het een keuze is die elke ruiter voor zich moet maken. Waarom geen wedstrijdruiter zijn die toch een bitloze optoming prefereert.
Verder ziet het er wel leuk uit natuurlijk, ùmaar vind het weinig met het item bitloos te maken hebben.

Dus ik zou dit filmpje maar niet moeten plaatsen? Ik rij ook vaak zat met zadel en bit, dit ging hier puur om het feit dat je kan rijden zonder bit of hoofdstel. Verder haal ik ook niemand onderuit dat met bit rijden slecht is.

lique schreef:
Ik vind dit ook niet echt bitloos rijden..
Dit is gewoon rondhobbelen..
Je zit misschien netjes rechtop maar je benen schieten nog weleens na voren, dus ik vind je houding ook niet heel geweldig.
misschien in een zadel wel hoor..
vooral als je zonder zadel rijd is je houding en vooral je beenligging zoo belangrijk..
Ik denk trouwens dat de pony het wel leuk vond..hij kijkt erg tevreden,maar nee ook ik vind dit geen reclame voor bitloos...
neem t niet weg dat je goed bezig bent!!!

editje: je gaf aan dat het probleem waar je tegen aan liep was :dat hij niet in stap over wou gaan..
Tja ook voor bitloos geld....overgangen rijden tot je er helemaal gaar van wordt..
maargoed het is niet je eigen pony...

Ja aan m'n houding mag idd wel gesleuteld worden Tong uitsteken
En we hebben wel geoefend met overgangen rijden, met losrijden heb ik dat ook gedaan maar we hadden maar 3 lesjes ervoor dus dat werd een beetje krap.

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:52

Ik vind het er wel leuk en ontspannen uitzien maar het geeft mij niet echt veel interessen in het bitloos rijden...
Je zit overigens wel stabiel maar je houding mag idd wat bijgewerkt worden...
Wel leuk dat je het gedaan hebt.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:42

Als je bitloos rijd hoef je niet gelijk je was aan de teugel op kunnen hangen!
Het ziet er wel heel ontspannen en leuk uit!
Hij is ook moeilijk om zonder hoofdstel/bitloos hem nog een beetje bijelkaar te rijden

Juangii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:15

Ik vind dat ze het goed heeft gedaan. Het gaat hier (zoals eerder gezegd) om een manegepony. Deze worden (bijna) altijd met bit gereden. Er word niet op het bitloos geoefend (met verzamelen enzo) dus vind het knap dat ze dit doet. Ken veel mensen die willen dit niet eens proberen. En hoeveel manegepony's ken jij die dit kunnen met de zit/houding sturen?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:32

*Paintlinger zit nu te wachten op mensen die er heel veel kennen de op zit/houding te sturen zijn....

Rolleyes

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:37

Ook een manegepaard welke altijd met gereden is verzameld te rijden met een bitloos hoofdstel.
Het ligt meer aan de ruiter dan aan een hoofdstel.

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:41

jeetje wat een reacties Scheve mond het was toch ook niet de bedoeling van de TS om echt ''reclame'' te maken voor bitloos, of wel?
ik vind het er vriendelijk en ontspannen uitzien, ja tuurlijk: paard loopt ''uit elkaar'', geen verzameling enz. , maar ik vind dat je het heel leuk hebt gedaan TS Ja

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:42

Zover ik weet is een demo nog altijd een soort van reclame maken...

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:50

driebergen schreef:
Ik zie uberhaupt geen foto? Verward

oh... dat lag aan mijn compu Clown
ik heb het filmpje bekeken.

leuk om zo te oefenen, je leert op z'n minst met zit en benen sturen.
maar verder zou ik bij een demo liever zien hoe een paard ook kan nageven bij een bitloos hoofdstel.

verder vind ik je wel leuk rijden!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:21

HorsesWoman schreef:
Als je bitloos rijd hoef je niet gelijk je was aan de teugel op kunnen hangen!
Het ziet er wel heel ontspannen en leuk uit!
Het is ook moeilijk om zonder hoofdstel/bitloos hem nog een beetje bijelkaar te rijden

Precies , de meeste manege pony's zijn daar heel moeilijk in.
bij ons gaan we best vaak zonder hoofdstel , maar sommige zijn dan stond eigenwijs en lopen alleen maar over de hoefslag.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:27

Natuurlijk had het leuker geweest als tijdens een demo de paarden perfect liepen (lees verzameld en bij elkaar) maar er zijn ook genoeg paarden die met bit ook niet verzameld en aan elkaar lopen dus misschien is het verzamelen het niveau wel niet?

Soms verwacht bokt het prefecte plaatje te zien in HAW en dat is nou eenmaal niet het geval, we zijn niet allemaal topsportruiters met perfect opgeleidde paarden. Je moet bij het begin beginnen

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:34

Ladygiroc schreef:
we zijn niet allemaal topsportruiters met perfect opgeleidde paarden.

En waarom zou dat moeten?
Ik zie liever dit dan een paard dat ZZ dresuur loopt.
Vind dit er veel leuker uit zien!

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:42

Het ziet er wel netjes uit hoor! Ik ben het opzich wel eens met dat verzameld rijden , maar aangezien het niet jou eigen pony is. Snap ik wel dat dit niet in een keer lukt. Ik vind het wel knap hoe stil je zit zonder zadel. Dus wat mij betreft vond ik het wel een leuke demonstratie maar laat niet precies dat je ook hem bv aan de teugel kan laten laten lopen. Maarja alles is te leren Dus voor nu vind ik het er erg keurig uitzien!!