Ik wil hier toch even mijn probleem kwijt in de hoop op tips.Ik rijd nu sinds een tijdje op een vrij jonge pony. Superbeestje is het, echt
Een schatje op stal, echt een kroelbeestje.
Ik rijd op een manege (heb 1 keer in de week les), dus de pony waarop ik rijd is een manegepony... (Lucky heet ze trouwens)
Een vriendin van mij heeft haar ingereden (LuckySil hier op bokt), maar zij is nu weg van de manege.
Toen Lucky ingereden was ging ze meelopen in de beginners en gehandicapten lessen.
Merkte al snel verschil, minder reactie op zit -en beenhulpen, maar verder absoluut daar geen problemen mee. (Lucky wordt zonder bit gereden in de beginners en gehandicapten lessen, ben daar wel blij mee omdat ze dan niet zo hard wordt in dr mond
En nee, hiermee zeg ik niet dat ik een perfecte stille hand heb, integendeel)Met rijden ging het erg goed, tot een paar weken terug.
Het ging met stappen en draven eigenlijk gewoon goed, totdat we gingen galopperen.
Ze ''scheurt'' ervandoor, met het aanspringen vaak wat bokken, en dan vaak achter een andere pony aan. En weg is de controle. Dit ging een tijdje zo, maakte er verder niet zo'n probleem van eigenlijk omdat stappen & draven wel gewoon goed ging.
Maar gisteren ging het niet veel beter... Stappen ging goed, maar toen we moesten aandraven maakte ze gelijk een prachtige sliding stop in de hoek
Ging weer eventjes goed, maar toen ging ze midden in de bak stilstaan, kreeg dr ook niet echt meer vooruit wat ik ook probeerde. Staakt ze? Of is het wat anders?
Galop zelfde verhaal als altijd.
Vind dit gewoon niet leuk, omdat ik gelijk de controle kwijt ben als ze dit doet.
Natuurlijk is er een instructrice bij: maar die is zo van ''geen reactie/stoute pony = tik''(=bok).
Ik ben eerst gaan kijken naar het zadel en hoofdstel. Naar mijn idee past het zadel goed. Het hoofdstel ook. Toen naar mezelf gekeken, en nee, ik ben absoluut geen perfecte ruiter. Mijn houding is echt bagger
Maar ik heb niet het idee dat ik iets heel fout doe...Is het dan misschien gewoon uitproberen? Staken? Moet ik dr wel een ''knal'' verkopen als ze zo raar doet? Ben ik te lief voor dr? Of is het toch iets anders?
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, en dat jullie me een beetje kunnen helpen zodat het voor mij ook iets duidelijker wordt.
En omdat ik het beste wil voor Lucky, omdat ze dat echt verdient!

, maarja)
Niet zo heel gek hoor, want ja, als de instructrice (
)wat zegt dan is dat eigenlijk gelijk ''goed''.
Maarja, wil het beste voor die pony, ookal kan ik daar niet voor zorgen. Want ik denk, zoals LuckySil al zei: het is geen manegepony, zal het ook nooit worden.
Hoe serieus we erover bezig waren...
en ja, ik kan er wel wat van zeggen op de manege, maar denk maar niet dat er dan geluisterd wordt hoor, echt niet. nouja, misschien wordt er een bontje onder gelegd want ze denken alles op te kunnen lossen met een bontje... 
hmm.. als ik nu eens naar de manege ga en lucky steel, en dan richting wamel loop, dat is 86,5km, nou dan ben ik er dinsdag wel