Palomino Orchid's Yens @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Puck__

Palomino Orchid's Yens @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 22:06

Hoi!
Het is iets van een jaar geleden dat ik mijn eerste HAW topic heb gemaakt, dus dacht tijd weer eens voor een nieuwe Lachen.
Yens is mijn 8 jarige e- pony ruin, en hij is nu ongeveer anderhalf jaar onder het zadel.
Hij heeft veel moeite gehad met de aanleuning, maar gelukkig gaat dat nu al veel beter, en wordt hij constanter. We hebben al af en toe een onderlingen b- wedstrijd gereden en dat ging goed! We gaan volgend jaar kijken of officieele lukken Knipoog.
We hebben 1 keer per week prive les, en een keer per week club les.
Oh en belangrijk is wel te zeggen, dat het er soms uitziet alsof hij zwaar is in de hand maar dit is hij eigelijk absoluut niet! En soms kauwt hij heel erg op zijn bit, dat is ook op somige foto's te zien.
Nou hier de foto's Lachen.

Van het echte instappen (met losse teugel) heb ik geen foto's.
Oppakken, na het instappen :
Afbeelding

Draven na het in stappen.
Afbeelding
Afbeelding

Al iets meer oppakken.
Afbeelding
Nu helemaal opgepakt Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Galop, hier zag hij alleen wel spoken:
Afbeelding
Afbeelding
Nog een uitgestrekt drafje :
Afbeelding
En lekker uitstappen:
Afbeelding

Nou ben benieuwd, ik weet dat er nog lang niet perfect is, maar we werken er hard aan Lachen.

xavier1996

Re: Palomino Orchid's Yens @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:09

hallo,

je paardje loopt prachtig mooie kleuren ook nou veel succes

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:13

Hoi wat een prachtige verschijning en een mooi team. Nu de tips. Ik zou iets meer ontspanning in je handen willen zien, ik heb het idee dat of zij hangt of jij erg veel trekt. Heb je na het rijden zere armen/handen? Probeer ook eerst aan de lange teugel te werken in actieve draf en lekker veel te buigen in voltes enzovoort. Pak haar dan later weer op met de kortere teugel maar ook hier ontspanning houden. Laat dus in het begin dus de voorkant even zitten, het belangrijkst is de motor (de achterhand dus) deze moet actief zijn. Flink veel overgangen..1,2,3 en weg in middendraf en weer opvangen. Ook in de basisdraf/stap en galop flink actief houden en in je armen ontspanning..ze zal vanzelf gaan zakken en nageeflijk lopen

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 22:15

okee, dankje voor de tips , zal er is mee gaan werken Lachen!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:28

mooie diertje en indd wat hierboven is gezegd ik vind het ook wat hangerig en traag overkomen
ook lijkt die op de voorhand te duiken

prbeer dat neusje er meer uit te rijden en haal hem uit die valse houding Haha!

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 01:49

Ik zou je zadel ook een stuk verder naar achter leggen, want nu belemmert het de beweging van het voorbeen. Als je opzadelt moet je maar eens voelen naar het einde van het schouderblad als je paard normaal staat en dan het been zo ver mogelijk naar voren strekken, en dan weer voelen waar het schouderblad eindigt. Bij sommige paarden gaat dat enorm ver terug, en je kan het beste met krijt o.i.d een streepje zetten op die plek, dan weet je dat daar je zadel achter moet liggen. En je zal eerst wel denken dat je bijna op zijn kont zit, maar zo heeft het paard bewegingsvrijheid aan de voorkant en dat zal zijn bewegen zeker ten goede komen!

Erg aansprekend paardje heb je! Lachen

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 09:25

Oke bedankt voor de tips! Ik vind ook dat hij hier op somige foto's traag en hangerig over komt, maar het raare is eigenlijk dat dat eigenlijk helemaal niet is Verward , moet hem juist meer terug rijden dan naar voren, mischien komt het ook doordat de foto's net op een raar moment zijn genomen ofzo?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:38

Daar zou het probleem kunnen zitten, dat je hem teveel terug rijd. Als je op de foto's kijkt lijkt het net of hij helelmaal opgekropt loopt, Geef hem ietsje meer teugel en probeer hem dan met je zit terug te rijden en indd het zadel naar achteren kan soms ook helpen ivm schoudervrijheid.

Sieeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:05

mooi paardje! maar zoals hierboven al gezegt werdt werk aan je handen het ziet er nogal 'gedwongen' uit op sommige foto's

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:17

Mooi paardje ziet er goed uit!
probeer veel overgangen te rijden, het lijkt alsof ''ie een beetje op de kop loopt''.
het zadel inderdaad naar achteren, ik denk dat het wel goedkomt! Knipoog

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:20

Echt een erg leuk paardje!! heel leuk om te zien, mooi kleurtje en fijn dat het al zo goed gaat! Zoals meerdere zeggen zou ik wat meer je handen ontspannen..

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:24

hey een hele leuke pony.

Kheb soms wel de indruk dat je zadel te ver naar voren ligt.
Dit kan eveneens storingen veroorzaken in de aanleuning.
Verder veel schakelen, tweedehoefslagen rijden waarbij de pony mooit tussen de twee handen en benen moet blijven. Indien hij dan een kant trekt gewoon vooruit zetten en herhalen.
Verder zoals eerder veel buigingen, maar echt van staart tot oor
goed opletten want meestal laten ze aan een kant een "valse" buiging zien. MArr dat moet je overleggen met je trainer.

Veel succes verder

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:32

Ja als je hem oppakt ga je krampachtig zitten. Je handen zet je dan strak vast bij je zadel. Hierdoor komt hij soms te diep. Ik vind ook dat je zadel te ver naar voren ligt. Als je pony nageeft moet jij ook ontspannen in je handen zodat het fijn is voor hem om daar te lopen. Vergeet dat niet! Ik geloof je als je zegt dat hij fijn is in de mond maar laat dat dan ook zien. Het kan zijn dat je ongemerkt je toch spant en je handen te streng houdt.

Verder een hele leuke pony en een mooi kleur heeft ie zeker! Veel succes!

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 19:20

love_01 schreef:
Ja als je hem oppakt ga je krampachtig zitten. Je handen zet je dan strak vast bij je zadel. Hierdoor komt hij soms te diep. Ik vind ook dat je zadel te ver naar voren ligt. Als je pony nageeft moet jij ook ontspannen in je handen zodat het fijn is voor hem om daar te lopen. Vergeet dat niet! Ik geloof je als je zegt dat hij fijn is in de mond maar laat dat dan ook zien. Het kan zijn dat je ongemerkt je toch spant en je handen te streng houdt.

Verder een hele leuke pony en een mooi kleur heeft ie zeker! Veel succes!

Dankje wel iedereen voor de complimenten over mijn pony! Haha!
Heb vandaag het zadel wat naar achteren gelegd.

Even over deze opmerking hier boven me, natuurlijk weet ik dat als die mooi onstpannen nagefelijk loopt dat ik mijn handen moet ontspannen,dat doe ik ook zeker, snap ook eerlijk gezegd niet waar aan jij aflijdt dat ik dit niet doe?

Bedankt voor de tips in iedergeval, zal er zeker wat mee doen!

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:00

Een heel aansprekend paardje!

Je zegt dat je hem meer terug moet rijden dan naar voren. Daar gaat het dus een beetje mis! Ik heb ook zo'n knollie die liever snel dan traag gaat, maar toch moet je eerst vooruit rijden! Vooruit wil zeggen: been eraan, drijven, en je paard zal dus naar voor weg willen, versnellen. Je zou dus gaan als een trein, maar daar zijn je handen voor! Knipoog Je drijft dus met je been, en als je voelt dat hij weg wil, vang je vanvoor zachtjes op, maar je blijft wel drijven. Niet blijven vasthouden, gewoon een ophouding en verder rijden, wil die weer versnellen, hetzelfde opnieuw. In het begin zal bij mss wat moeilijk doen, als je dat niet eerder gedaan hebt, maar zo ga je hem wel actief van van achteren uit rijden, en zal hij vanvoor nageven. Dan gaat hij zo niet meer achter de loodlijn kruipen...

Maar jullie nemen les, dus jullie geraken er wel!

Succes!

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:27

Mooi paardje, mooie kleur ook Haha!

Ik wens je alvast veel succes als je officieel wil aan starten Haha!

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 15:51

Nou super bedankt allemaal!
Ja we hebben inderdaad een keer per week priveles en een keer per week clubles.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:44

Wat een leuke combinatie zijn jullie! Leuke pony ook! Ik vind dat je pony netjes loopt, maar toch ben ik het met het commentaar hierboven wel een beetje eens. Ik vind dat je een super netjese houding hebt, al hoewel het soms lijkt dat je je een beetje verkrampt. Maar volgens gaat dat niet tenkostte van de pony. Probeer lekker ontspannen te zitten! Succes op de "echte" wedstrijden! Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:47

ik vind hem, voor zover ik kan zien, een beetje in de krul lopen. Hij duikt nogal op de voorhand en loopt te diep, terwijl bij echte nageeflijkheid er juist extra achterhand gebruik zou moeten komen.
Vind je handen ook vaak wat te laag.

Vat het niet verkeerd op, er zijn een hoop mensen die dit doen/gedaan hebben, en sommigen hebben het zelf nieteens door. Maar probeer zo min mogelijk met je handen te doen, wanneer je ontspanning wil bereiken Knipoog

Verder een onwijs leuke pony, met een leuk kleurtje!

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 18:23

hahah dankje, en met het comentaar zal ik ook zeker wat doen, inderdaad zie ik nu ook dat ik af en toe verkramp zit en me handen soms teveel druk op zet, me instructrice zegt dit ook,
Ik zal er hard mee gaan oefenen Lachen!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:29

het setje,het totaal plaatje,de halsronding,de achterhand.
diut paardje ben ik verliefd op !
wel zelf niet naar beneden kijken!

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:48

Wat leuk ik verzorg een Orchid`s Garay

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 13:34

vilouma schreef:
het setje,het totaal plaatje,de halsronding,de achterhand.
diut paardje ben ik verliefd op !
wel zelf niet naar beneden kijken!

Dankje Haha!

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:37

Jammer dat je naar beneden kijkt! Heb je zo'n mooi paard onder je en dan kijk je naar beneden. Voor de B ziet het er goed uit hoor. Probeer hem in de draf niet bij elkaar te trekken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:42

Leuke pony, lekker kleurtje !

Zonde dat ie pas zo laat is ingereden joh.

Wat mij ook aan de foto's opvalt,zoasl meerderen, is dat het zadel veel te ver naar voren ligt.
Kijk zelf maar eens goed naar de foto's . Op elke foto loopt de pony op de voorhand,dit kan ook niet anders, gezien jij wel heel erg dicht op die voorhand zit.
Laat je zadel nakijken , en leg je zadel een stuk verder naar achteren.

Verder vind ik het er ontspannen uitzien, ik zou wel wat meer elasticiteit in de rug willen zien, hij lijkt zich nu wat vast te houden in de middenhand.
Dus veel overgangen,tempowisselingen,schijnovergangen rijden.
En veel buigzaamheidoefeningen als wisselen van voltes, sb, pasje wijken etc.