als ik gewoon tussendoor even wil halt houden (of als ik wil afstappen) loopt hij naar achter ik drijf hem dan gewoon aan (ik doe mijn handen naar voren en geef gewoon been. niet te ver naar achter
) als hij daar niet op reageert geef ik hem een schop naar voren als hij daar niet op reageert geeft ik hem weer een tik. geeft hij een bok (een geen zachte ook). als ik dan weer halt hou (om er bijv. alsnog af te gaan) rent hij naar achter waarop ik hem dan weer naar voren drijf daarna schop daarna tik dan krijg ik als resultaat nog een hogere bok als daarvoor.ik krijg gewoon les. Maar die staat er niet elke keer bij als ik aan het rijden ben. Ik zit nu echt met mijn handen in het haar. Ik heb dan nu wel een knie ontsteking waardoor ik even tijdelijk niet kan rijden (ik longeer hem wel.. met veel moeite) met het longeren gaat het veel beter (doe af en toe ook de pessoa er aan) dat vind hij allemaal niet erg.
Het zadel past en heeft geen gebreken.
Ook op de trailer gaan is een ramp. Ik doe het wel op de monty roberts "marnier". Met het laden stijgert hij ook (hij krouwt als waren in de lucht met zijn benen) waardoor het gevaarlijk word) Ik oefen ook met de trailer door hem alle tijd te geven om er op te gaan (maar bij hem is het geen angst) dan hem er op zetten klep dicht klein stukje rijden en weer terug.
wie kan mij helpen....
alsvast bedankt