Het is alweer zo lang geleden dat ik een HAW topic heb gehad, dus vandaar dat ik er nu weer een open.
Zoë is een 4jarige merrie, die een behoorlijke eigen willetje heeft.
Zo hebben we er een half jaar om gedaan, om haar alleen al enigszins braaf de bak rond te krijgen.
Het been accepteerde ze absoluut niet, ze begon te rennen rennen rennen en nog eens rennen, bit tussen de tanden en je was haar kwijt, bokken, draaien, gifitig doen, tot zelfs steigeren en zich daarbij om laten vallen.
Toen hebben we haar 1 x laten rijden door een man, die eigenlijk zijn hele leven al ''probleem'' paarden weer goed africht.
Zoë is dan wel geen probleem paard, maar wel een hele dominante.
Na deze 1ne keer is ze wel een beetje onderdaniger geworden, en moest ik dit volhouden om het zo te houden, wat nu ook gelukt is.
Met veel geduld, en respect hebben we t ongeveer opgelost gekregen.
Af en toe komen er nog wel nukken uit, dat ze nog even uittest hoe ver ze nog kan gaan.
Dat ze zo geworden is, is trouwens mijn fout geweest.
Nu ze braaf is, en gewoon doet wat er gedaan word, gaan we echt met mega sprongen vooruit.
Redenen waarom dat ze nu af en toe lastig kan worden is omdat ze haar achterhand er teveel onder trekt, waar ze eigenlijk de kracht helemaal niet voor heeft, hierdoor komt ze weleens met haar hoofd in de lucht, of bokt ze eens om het zich makkelijk te maken.
Waar we dus mee bezig zijn is het verminderen van de verzameling, klinkt heel gek
, maar tegelijkertijd ook het versterken.Ze loopt nu echt gigantisch goed, en ben echt trots op mn meisje

Trainen doen we dus eigenlijk op gewoon B niveau, terwijl ze de verzameling van een L2 proef heeft.
Nouja, ik kan nog uren door vertellen over haar nukken en positieve kanten, maar ik denk dat ik beter nu gewoon met de foto's aan kan komen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CHYGYSNU.jpg
Wij

losstappen

De combi.

Aandraven, ik vind dat ik een onnatuurlijke houding heb.

Netjes.

Uitkijken dat het contact niet te los word.

Die kont is er voor te zitten, Eva.

Haar galop is groooooooooooot

Opbouwend commentaar hoor ik graag, weet wel dat we geen Anky en Salinero zullen worden en ook niet zijn.
Ow en over de beugels, die erg kort zijn: ze kan dus nog weleens ertussen uitschieten, bokken etc, en nu voel ik me gewoon veiliger/zit steviger, als ik eraf zou donderen hebben we weer de poppen aan t dansen omdat ze zich dan weer sterk voelt....
Robin , mega bedankt voor de foto's

instructrice kan me er vast mee helpen.