Zoë (Ooseven) @ training.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_Arno

Zoë (Ooseven) @ training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 19:57

Hoi!

Het is alweer zo lang geleden dat ik een HAW topic heb gehad, dus vandaar dat ik er nu weer een open.
Zoë is een 4jarige merrie, die een behoorlijke eigen willetje heeft.
Zo hebben we er een half jaar om gedaan, om haar alleen al enigszins braaf de bak rond te krijgen.
Het been accepteerde ze absoluut niet, ze begon te rennen rennen rennen en nog eens rennen, bit tussen de tanden en je was haar kwijt, bokken, draaien, gifitig doen, tot zelfs steigeren en zich daarbij om laten vallen.
Toen hebben we haar 1 x laten rijden door een man, die eigenlijk zijn hele leven al ''probleem'' paarden weer goed africht.
Zoë is dan wel geen probleem paard, maar wel een hele dominante.
Na deze 1ne keer is ze wel een beetje onderdaniger geworden, en moest ik dit volhouden om het zo te houden, wat nu ook gelukt is.
Met veel geduld, en respect hebben we t ongeveer opgelost gekregen.
Af en toe komen er nog wel nukken uit, dat ze nog even uittest hoe ver ze nog kan gaan.
Dat ze zo geworden is, is trouwens mijn fout geweest.
Nu ze braaf is, en gewoon doet wat er gedaan word, gaan we echt met mega sprongen vooruit.
Redenen waarom dat ze nu af en toe lastig kan worden is omdat ze haar achterhand er teveel onder trekt, waar ze eigenlijk de kracht helemaal niet voor heeft, hierdoor komt ze weleens met haar hoofd in de lucht, of bokt ze eens om het zich makkelijk te maken.
Waar we dus mee bezig zijn is het verminderen van de verzameling, klinkt heel gek Clown , maar tegelijkertijd ook het versterken.
Ze loopt nu echt gigantisch goed, en ben echt trots op mn meisje Lovers
Trainen doen we dus eigenlijk op gewoon B niveau, terwijl ze de verzameling van een L2 proef heeft.

Nouja, ik kan nog uren door vertellen over haar nukken en positieve kanten, maar ik denk dat ik beter nu gewoon met de foto's aan kan komen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CHYGYSNU.jpg
Wij Lachen

Afbeelding
losstappen

Afbeelding
De combi.

Afbeelding
Aandraven, ik vind dat ik een onnatuurlijke houding heb.

Afbeelding

Afbeelding
Netjes.

Afbeelding

Afbeelding
Uitkijken dat het contact niet te los word.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Die kont is er voor te zitten, Eva.

Afbeelding
Haar galop is groooooooooooot

Afbeelding
Lovers

Afbeelding
Lovers

Opbouwend commentaar hoor ik graag, weet wel dat we geen Anky en Salinero zullen worden en ook niet zijn.
Ow en over de beugels, die erg kort zijn: ze kan dus nog weleens ertussen uitschieten, bokken etc, en nu voel ik me gewoon veiliger/zit steviger, als ik eraf zou donderen hebben we weer de poppen aan t dansen omdat ze zich dan weer sterk voelt....

Robin , mega bedankt voor de foto's Lovers
Laatst bijgewerkt door Eva_Arno op 11-11-08 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Zoë (Ooseven) @ training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:59

Wauw. Wat een paard is ze toch.. Echt supper Eva! Jullie zijn echt vooruit gegaan, echt helemaal toppp. Ze gaat meer op Arno lijken vindt ik! Weet niet waarom Clown.
Let wel op je benen!

fleur_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:00

leuk paard zeg!
je beugels mogen wel iets langer, en in het zadel blijven zitten in de galop lijkt of je eruit komt. Knipoog
Laatst bijgewerkt door fleur_jewel op 11-11-08 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:00

Vind het er super netjes uitzien! Mijn commentaar: Geen pianohandjes, en mss beugels gaatje korter(tweede plaatje lijkt het alsof je ze erg kort hebt) Verder ziet het er leuk en ontspannen uit!! groetjes!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:01

wat een leuk paard! je zit er netjes op hoor!
Probeer iets meer van achter naar voor te rijden, Ze loopt erg op haar voorhand!
Verder ziet het er netjes en ontspannen uit!
Succes Haha!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:02

Eva, wat zijn jullie vooruit gegaan in vergelijking met de zomer! Ik heb gezien hoe ze er vandoor kan gaan Clown ik heb nog wel zo'n "rot"foto voor je Tong uitsteken

Wel meer op je kont gaan zitten in de galop Tong uitsteken En je beugels een gaatje langer (zodra al het gebok eruit is Tong uitsteken)

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 20:03

Wat leuk dat ik nu al reacties krijg! dat is pas snel.
Klopt, de foto's over de galop waren erg confronterend, lijkt wel op sommige foto's alsof ik in verlichte zit rijd Bloos!
Pianohandjes zijn denk ik momentopnames, die heb ik vrijwel niet. maar toch bedankt, zal er eens op letten.
Over de beugels heb ik net toegevoegd, maar ze moeten echt langer idd.
Dat ze op de voorhand valt is eigenlijk in de warming up de bedoeling.

Bedankt voor het opbouwend commentaar!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:15

Hé een topic, leuk Eva!
Vond het leuk om jullie te shooten, vind jullie samen een goede combinatie!
Idd op je kont zitten, en je beugels mogen wel weer een paar gaatjes langer!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:22

Knap paardje heb je daar zeg!
Super dat jullie momenteel zo goed gaan.
Mindere puntjes aan jou vind ik vooral je houden, rechtop zitten telt enorm mee daarin. Niet alleen omdat je naar voren valt, Maar ook omdat je een knik in je heup hebt.
Is jou cap te groot trouwens? Het lijkt alsof je moeite hebt er onderdoor te kijken.
Ik snap dat je bang bent om er af te vallen (korte beugels) maar wellicht kun je langzaam beginnen met te verlengen... dus gewoon telkens een gaatje,en niet 3 gaten in 1x
Verder ziet het er goed uit! ben benieuwd naar de volgende sessie.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:32

Dat van die cap viel me ook op Lachen
Beugels idd, zoals je zelf zegt. Ik had dat ook eerst, dat gevoel bij mijn jong paard. Toen heb ik ze na verloop van tijd toch langer gemaakt en nu zit ik vaster dan als ik de beugels korter zou doen Haha!
Je handen vind ik goed meevallen hoor.
Ik vind het een heel knap paard, heeft iets speciaals, mooie bespiering. En jullie zijn een mooi combi!

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:33

Langer bedoelde ik*

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 21:02

Snackie schreef:
Knap paardje heb je daar zeg!
Super dat jullie momenteel zo goed gaan.
Mindere puntjes aan jou vind ik vooral je houden, rechtop zitten telt enorm mee daarin. Niet alleen omdat je naar voren valt, Maar ook omdat je een knik in je heup hebt.
Is jou cap te groot trouwens? Het lijkt alsof je moeite hebt er onderdoor te kijken.
Ik snap dat je bang bent om er af te vallen (korte beugels) maar wellicht kun je langzaam beginnen met te verlengen... dus gewoon telkens een gaatje,en niet 3 gaten in 1x
Verder ziet het er goed uit! ben benieuwd naar de volgende sessie.

Ik vond mijn houding idd niet erg netjes, maar kon ff niet vinden wat, maar nu je knik in de heupen zegt valt me dat op idd, zal eraan werken Ja instructrice kan me er vast mee helpen.
Cap is niet te groot, lijkt dan zo Knipoog
Verlengen van de beugels was ik mee begonnen idd, ze waren nog veel korter, ga maar na Nagelbijten / Gniffelen
Bedankt voor je tips.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:41

Dat ik het een mooi paard vind, dat wist je al Knipoog
Dat achterbeen heeft ze zelf al, dat is hartstikke fijn. Van mij zou je haar gerust wat meer opwaarts mogen rijden, het is nu wel erg horizontaal aan het worden. Ik denk dat iets meer oprichting de bespiering in de bovenlijn ten goede zal komen.
Wat jou betreft: ik heb het idee dat je scharniert in je knieen ipv de veer in je enkel te zoeken en gebruiken. Die beugels mogen ook echt langer, je komt veel te ver uit het zadel met lichtrijden (en zit daarbij nog wat scheef) en daardoor haal je je paard uit balans.
Ben maar zuinig op je mooie beestje!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:43

Ik vind Zoe ook een heel mooi paard. Duidelijk een karaktervolle merrie als ik je verhaal zo lees, maar toch zeker geen kwaaie als ik haar vriendelijk uitstraling zo zie. Wel dus een dominante dame Haha!

Ik vind haar wel heel erg duiken, maar geeft zeker wel fijne ontspannen beeld. Ze zou inderdaad stukjes wat meer opwaarts gereden mogen worden, maar ze is ook nog jong zat.

Over je houding is al zat gezegd, er zitten nuttige tips tussen. maar het mag best ook gezegd worden dat je heel vriendelijk lijkt te rijden Lachen

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:55

Mooi plaatje hoor, zeker gezien je verhaal van je merrie, top!

Je houding zou iets meer ontspannen mogen zijn, maar ik kan me de spanning wel heel goed voorstellen.

Maar petje af:
je ziet de spanning niet echt terug komen in je paard, en ik vind het echt een heel erg fijn plaatje!

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 16:28

Bedankt weer allemaal!

Ik heb vandaag mn beugels weer een gaatje verlengd, en heb gemerkt dat ik hierdoor meer vanuit mijn enkels omhoog veer (ipv de knieen) en mn heupen minder kantel.
Wèl heb ik gemerkt dat ik hierdoor in de galop nog slechter zit, waar zal ik eerst aan werken?

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:33

Heel mooi paard en een leuke combinatie!
Je mag iets meer zitten op je kont zoals je zelf al zegt.
Ze ziet er goed uit voor een 4 jarige!
Mooie bespiering, ga zo door! Lachen

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:41

Het ziet er goed uit! Lachen
Je hebt een mooie beenligging! OK dan!
Probeer in de galop wel wat meer aan je houding te denken.

Noortje_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:14

Ziet er netjes uit, vind het wel meevallen dat ze op de voorhand loopt, vooral foto 6 laat een mooi ontspannen beeld zien, jullie komen er wel. Gewoon lekker consequent door blijven gaan!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:32

Ziet er netjes uit.
Je beugels mogen idd wel een gaatje langer.
Let erop dat je niet je been naar 'achteren' legt Knipoog

Succes, leuk paard!

Dorien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:32

wauw echt een super paard.
en je hebt inderdaad een mooie beenligging

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:45

Leuk paard zeg!
Je mag idd meer gaan zitten,
ik probeer zelf nu bewuster te gaan zitten tijdens het lichtrijden. Niet heel hard oid maar eerder zitten dan even het zadel aantikken.
Hm zo klinkt het ook weer onlogisch.. ik ga nog eens nadenken wat ik nou precies doe Knipoog!

Verder kun je de fotograaf misschien beter zeggen dat hij/zij klikt op het moment dat het binnen voorbeen naar voren is.
Dan heb je sowieso geen sta-momenten erbij Knipoog (mits je op het juiste been licht rijd natuurlijk)

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 11:28

Dankjulliewel.
Zoë_iris: ja, had t dr al gezegd, maar ze werkt er nog aan Lachen

Naomi_Youri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:21

ziet er geweldig uit:D en idd je weet waar je kont voor is, maar dat komt allemaal goed, egt supper!!! en robin mooie foto's:D

anita84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:46

erg leuk paard....! maar ik denk dat hem redelijk in de weg zit door je houding!

je linker schouder zit verder naar achteren, je knikt in in je linker heup en je linkerbeen ligt veel en veel te ver naar achteren.
hier ga je een scheef paard aan over houden!

ook de houding van je handen mag verbeteren!
al met al, nog veel te doen, succes ermee!