Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Silence schreef:Ik zie nu al meerdere topics van je voorbij komen.
Heb op een ander topic van je als tips gegeven, maar nu ik meer topics zie, zou ik zeggen.............ga eens op zoek naar een goede les..

, maar al je problemen komen voort uit het ontbreken van een goede basis.geerke schreef:wat ik begrijp is dat het niet aan jouw manier van rijden ligt???
Dan ligt het vast aan de pony....dit is wederom geen tip,sorry.
Silence schreef:Ik zeg toch nergens dat je slecht rijd, maar al je problemen komen voort uit het ontbreken van een goede basis.
En daarom is het erg belangrijk om kritisch naar je les te kijken.

Silence schreef:Waarschijnlijk focus je je op de manege er heel erg op, omdat je persé wilt dat het gaat lukken.
En dan zal het je waarschijnlijk ook niet lukken. Hierdoor rij je onbewust heel gespannen.
Bij je verzorgpony focus je je er niet op omdat het daar wel lukt en daarom heb je daar waarschijnlijk wel de benodigde ontspanning.
Ik weet niet op welke dag jij rijd, maar als er al een les voor je is waarin hij ook meeloopt dan kan het helemaal zijn dat Bowie al doorheeft dat hij er gewoon maar wat van kan maken. Als jij wat zekerder op zijn rug zit en hem even wakker maakt merk je vast vanzelf dat hij wat voorwaartser is.
Silence schreef:Ja natuurlijk........los het maar weer op met geweld.![]()
Je kunt er natuurlijk per les ook 10 minuten meer tijd aan besteden om hem goed voor je been te krijgen...
Dat scheelt al weer heel wat...

Je kunt er natuurlijk per les ook 10 minuten meer tijd aan besteden om hem goed voor je been te krijgen...

Fenn schreef:Da's Bowie![]()
De pony weet bij jou waarschijnlijk dat het allemaal niet zo hoeft. Dan doet hij het ook niet zo snel, als hij niet hard hoeft te werken, dan gaat hij dat ook niet doen heIk weet niet op welke dag jij rijd, maar als er al een les voor je is waarin hij ook meeloopt dan kan het helemaal zijn dat Bowie al doorheeft dat hij er gewoon maar wat van kan maken. Als jij wat zekerder op zijn rug zit en hem even wakker maakt merk je vast vanzelf dat hij wat voorwaartser is.
Je kan Alex, ik lees in je profiel dat dit je lievelingspaard is, tenslotte ook rijden en die is veel moeilijker aan het been

spitenmazz schreef:je hoeft hem ook niet af te slaan maar hij moet wel respect voor je hebben
Alabaster schreef:Miss_Malfoy @ Ze rijdt volgens mij bij manege Smit , die is zover ik weet niet aangesloten bij de FNRS.
lovey_ou schreef:Silence schreef:Ja natuurlijk........los het maar weer op met geweld.![]()
Ik geef soms zelf ook een paar tikjes. Niet geweldadig hoor. Je moet duidelijk maken dat je de baas bent en dat moet je in het begin al doen! In het begin kan het opgelost worden door een klein tikje en als je dat niet doet met je veel been gebruiken en tikken uitdelen.
lovey_ou schreef:Silence schreef:Ja natuurlijk........los het maar weer op met geweld.![]()
Ik geef soms zelf ook een paar tikjes. Niet geweldadig hoor. Je moet duidelijk maken dat je de baas bent en dat moet je in het begin al doen! In het begin kan het opgelost worden door een klein tikje en als je dat niet doet met je veel been gebruiken en tikken uitdelen.